استاندار سمنان: 80 درصد از اعتبار عمرانی مصوب سفر رئیس جمهوری به استان جذب شد


استاندار سمنان: 80 درصد از اعتبار عمرانی مصوب سفر رئیس جمهوری به استان جذب شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای استان سمنان در سفر رئیس جمهوری به این استان تصویب شد که چهار هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی است و حدود ۸۰ درصد آن جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار سمنان در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان سمنان، برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم در مجموع ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه تصویب شد که تا کنون به ۵ هزار نفر توسط ۵ بانک عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: استان سمنان ۱۴.۴ درصد از تسهیلات سرمایه در گردش کشور را دریافت کرد که در نتیجه برای ۹۵۰ نفر ایجاد اشتغال شد و ۴۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.

استاندار سمنان گفت: در حوزه اشتغال، استان سمنان بعد از ایلام در مقام دوم قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد مسکن در استان سمنان ایجاد می‌شود بیان کرد: ۳۰ هزار واحد مسکن در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد در سایر نقاط استان سمنان ساخته می‌شود و استان سمنان بعد از خراسان جنوبی دومین استان در حوزه ساخت مسکن است.

وی افزود: در سرخه و بیارجمند مشکل برای ساخت مسکن، مساله تامین زمین وجود دارد با این حال ۴۷۵ هکتار زمین از راه الحاق یا تغییر کاربری تامین شد.

استاندار سمنان گفت: قانون شبیه درخت میوه است و می‌شود آن را تا جایی که نشکند به نفع مردم خم کرد، به این معنا که مدیران باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنند.

هاشمی با بیان اینکه مبلمان شهری سمنان باید مورد پسند زائران باشد گفت: ورودی شهر سمنان مناسب نیست و برای جذب گردشگر باید رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه طرح مردمی سازی یارانه‌ها باید سال‌ها پیش اجرا می‌شد ابراز داشت: دولت سیزدهم آبروی خود را در گرو اجرای موفق این طرح گذاشت و آن را آغاز کرد.

استاندار سمنان گفت: پس از اجرای این طرح، در استان سمنان کوچکترین تجمع اعتراضی شکل نگرفت و این نشانه بصیرت مردم این استان است، به همین دلیل بود که در آبان سال ۸۵ رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان از مردم سمنان به نیکی و بصیرت یاد کردند.

هاشمی بیان کرد: مدیران استان سمنان نیز در این مدت برای تامین کالاهای اساسی تلاش زیادی کردند و امید است این مجاهدت‌ها مورد قبول خداوند قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران هیچ شانی جز خدمتگزاری مردم ندارند، افراد زیادی در این سمت‌ها قرار گرفتند و رفتند بنابراین فقط باید در خدمت خالق و خدمت مخلوق باشیم.

استاندار سمنان گفت: اعتماد از دست رفته مردم با حرف بازنمی‌گردد بلکه نیازمند کار جهادی بی‌وقفه است و مدیران در نظر داشته باشند که فرصت برای کار و خدمت به مردم همواره به دست نمی‌آید.

هاشمی ابراز داشت: اکنون کشور در جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی قرار دارد بنابراین باید چندین برابر تلاش شود که رضایت‌مندی مردم به دست آید زیرا بهترین راه مبارزه با آمریکا، مردم‌داری است.

وی افزود: مردم را ارباب و مسئولان را رعیت عنوان کرد و گفت: رفتار مدیران، به ویژه فرزندان شهدا در مقام مدیریت زیر ذره‌بین مردم قرار دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: از ابتدای دولت، ۶۴ مدیر در استان منصوب شدند که ۱۴ نفر از آنان فرزندان شهدا هستند.

افق شرایط مطلوب برای مرکز استان سمنان مدنظر باشد

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شهرستان سمنان، به دلیل اینکه مرکز استان است به ویژگی‌هایی نیاز دارد که باید مورد اهتمام جدی قرار بگیرد.

عباس گلرو ابراز داشت: شهرستان سمنان به لحاظ مولفه‌های توسعه‌ای وضعیت مطلوبی ندارد و باید افق شرایط مطلوب مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه سمنان شهری توسعه یافته نیست افزود: مهمترین نیاز سمنان، تامین آب است و تا زمانی که آب تامین نشود، هیچ کجای استان توسعه نمی‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت مجموعه استانداری سمنان نیز تامین آب است گفت: استان سمنان به لحاظ همجواری با استان‌های بزرگ، در صورت تامین آب می‌تواند در بسیاری موارد استان معین باشد.

گلرو بیان کرد: طرح سد فینسک در حال انجام است و برای تعریف ردیف اعتباری تلاش می‌کنیم و این از اولویت‌های کاری است.

وی افزود: مسیرهای مواصلاتی ورود و خروج به شهر سمنان در شرق، غرب و شمال مطلوب نیست و نیاز به رسیدگی دارد، به طور مثال، ورودی پل جهار بسیار نامناسب است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری می‌گوید مدیران استانی اختیارات لازم را دارند و می‌توانند بدون وابستگی به مرکز، مشکلات را گره‌گشایی کنند، بنابراین کسی بابت حل مشکل مردم به مدیران خرده نمی‌گیرند.

گلرو ابراز داشت: برخی مدیران نگران واکنش دستگاهای نظارتی هستند اما حل مشکل مردم، مدال افتخار است و هیچ ایرادی ندارد.

وی افزود: رعایت نکات ایمنی در نقاط حادثه خیز شهرستان که جان مردم را به خطر می‌اندازد بسیار ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه دانش‌بنیان، شهر سمنان پیشرفت‌های خوبی داشت و دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی نیز به زودی افتتاح می‌شود.

گلرو بیان کرد: در شهر سمنان باید فناوری دیجیتال خودنمایی کند تمرکز نیز در این مدت بر این موضوع بود و موفقیت‌هایی حاصل شد.

وی افزود: ادارات به اجابت خواست مردم اهتمام داشته باشند، می‌شود در خیابان نیز به حرف و خواسته مردم رسیدگی کرد چه برسد به اینکه مردم به اداره مراجعه کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد وحدت استانی گفت: سمنان به عنوان مادر شهرستان‌ها دست وحدت به سوی سایر شهرستان‌ها دراز می کند زیرا تقویت مرکز استان، به تقویت همه استان می‌انجامد.

محمد بهرامی فرماندار سمنان شد

در این آیین، از تلاش‌های حسن اقوامی‌پناه، سرپرست سابق فرمانداری سمنان تقدیر و محمد بهرامی به عنوان فرماندار سمنان معرفی شد.

فرماندار جدید سمنان، متولد سال ۱۳۶۰، فرزند معلم شهید خلیل الله بهرامی، دارای مدرک دکترای تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی و دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت راهبردی فرهنگی در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

وی دارای سوابق اجرایی مانند معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز سمنان، معاون شهردار سمنان، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و مدیر عامل و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس