رییس کل دادگستری قزوین: مدیون شهدا و ایثارگران هستیم


رییس کل دادگستری قزوین: مدیون شهدا و ایثارگران هستیم

قزوین -ایرنا- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: شغل، پست و منصب خود را مدیون شهدا هستیم و یکی از مختصات بسیار مهم در انقلاب که از سیره ائمه اطهار نشات گرفته فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شعبانی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، افزود: طبق فرمایش امام راحل همه در معرض امتحان هستند و در این مسوولیت ها باید برای خدمت به خلق و کسب رضایت الهی تلاش کرد.
وی با تشکر از زحمات دادستان قزوین، گفت: قاسمی بیش از سه دهه تلاش و مجاهدت در دستگاه قضا داشتند و تلاش کردیم متقاعد کنیم که در استان بمانند ولی نشد و لیاقت و شایستگی ارتقا را نیز داشتند و از دست دادن این همکار با تجربه ضایعه ای برای دستگاه قضای استان است.
شعبانی با تبریک انتصاب دادستان جدید، گفت: رجبی حدود ۱۶ سال سابقه دادستانی در استان های مختلف را در کارنامه دارد و فرزند شهید و نیروی انقلابی است و برای ایشان نیز آرزوی موفقیت داریم.
وی گفت: با هم عهد بسته ایم تلاش ما بیشتر از مجموعه همکاران و آسایش ما از دیگران کمتر باشد و از این جهت کار برای دادستان جدید مرکز استان سخت تر خواهد بود.
وی گفت: افتتاح ساختمان دادسرای استان را که از سال ۹۱ با سه هزار و ۶۰۰ متر زیربنا برنامه ریزی شده بود و در سال ۹۴ به ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع ارتقا یافت به زودی افتتاح می کنیم.

رییس کل دادگستری قزوین: مدیون شهدا و ایثارگران هستیم

دستگاه قضایی استان با محدودیت ها و کمبودهای عدیده ای مواجه است
دادستان سابق قزوین نیز در این مراسم گفت: کار کردن در هردستگاهی با شروع، ارتقا و بازنشستگی همراه است و از روسای کل و سایر همکاران در مدت خدمت در قزوین درس گرفیتم و شاگردی آنها را کردیم.

محمد قاسمی گفت: کار کردن در دادگستری مشقات و محدودیت های خود را دارد و خیلی ها با این محدودیت ها آشنایی ندارند و جز قاضی، محدودیت ها و حساسیت کار قضا را نمی تواند لمس کند.
وی افزود: یک قاضی شاید ارتباطش با نزدیکترین افراد قطع می شود چون درخواست ها و سفارش ها را نمی تواند در کار خود اعمال کند و کار پرمشقت و سختی دارد، سه دهه در استان کار کردم و این موضوع را واقعا احساس نمودم.
قاسمی گفت: دستگاه قضایی استان با محدودیت ها و کمبودهای عدیده ای مواجه است و در سفر رییس قوه مصوبات خوبی را برای تامین نیرو و زیرساخت ها داشتیم.
وی گفت: قزوین یک شهرستان بزرگ است و از نظر هتل و بیمارستان با مشکل مواجه است و امیدواریم برای رفع این مشکلات اقدام شود.
قاسمی گفت: در حوزه دادگستری در چند سال اخیر به صورت میدانی ورود کردیم و اصل ۱۵۶ را عینیت بخشیدیم و گام هایی را برای احیای حقوق عامه برداشتیم‌.
وی گفت: حضور و کار در دادگستری سخت و در دادسرا سخت تر است و یک کار اورژانسی بوده به ویژه در مرکز که پیشران سایر دادسراهای استان است.
قاسمی با بیان اینکه ۱۳۴۷ روز و بیش از سه سال و سه ماهه در دادسرا و بیش از سه دهه در دستگاه قضا بوده ام، گفت: مسوول باید پاسخگو باشد و کارگزار نظام باید برای حل مشکلات مردم و دستگاه ها و جلوگیری از آسیب ها اقدام نماید.
وی گفت: با همکاری خوب در استان، بحران ها را بدون کوچکترین آسیب گذراندیم که ناشی از همکاری مسوولان و همراهی مدیران بود.
قاسمی افزود: در پیشگیری از وقوع جرم رتبه قابل قبولی داریم و در حوزه صیانت از منابع آب و جلوگیری از افت آبهای زیرزمینی و هوشمندسازی چاه ها اقدامات مطلوبی انجام شد.

مبارزه با فساد در دستور کار دادستان جدید قزوین
دادستان جدید قزوین نیز در این مراسم گفت: لازمه ولایت مداری، کار انقلابی و جهادی کردن و مبارزه با فساد است و در راستای اولویت های ۱۵ گانه نظام قضایی، ۱۵ اولویت را برای توسعه استان در نظر گرفته ام.
حسن رجبی با اشاره به اولین اولویت خود که مبارزه با فساد است، افزود: اگر بخواهیم در این حوزه موفق باشیم باید زیرساخت و بستر فساد را از بین ببریم که ویروس آن رانت و ویژه خواری است و مرکز مبارزه با جرایم رانت و فساد را در مرکز استان راه اندازی خواهیم کرد و با هیچ دانه درشت و کوچکی تعارف نداریم و با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم و تا پای جان پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم.

رییس کل دادگستری قزوین: مدیون شهدا و ایثارگران هستیم
وی گفت: ما خادم مردم هستیم و باید وقت خود را در خدمت مردم قرار دهیم ، قلم ما در برخورد با فساد تند و تیز است ولی در حوزه پیشگیری سعی می کنیم تلاش بیشتری داشته باشیم.
رجبی افزود: در برخورد با جرایم خشن کوتاهی نمی کنیم ، مدتی است شاهد آنها در قزوین هستیم که به شهر دین اخلاق و علما معروف است و زیبنده نیست و ما ۸۰ درصد جرایم خشن شهرستان تاکستان را کاهش دادیم.
وی اولویت دیگر خود را بحث اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مقام معظم رهبری هر سال را به اقتصاد نامگذاری کرده اند و در این راستا ۱۱۰ شرکت را بازدید کردیم و ۵۰۰ شرکت را می خواهیم بازدید کنیم.
رجبی گفت: مدافع شرکت های تولیدی هستیم و قطع و یقین مشکلات آنها را برطرف می کنیم و سامانه ارتباط تصویری با تولیدکنندگان و مردم را راه اندازی خواهیم کرد.
وی گفت: توجه به حقوق عامه و پیشگیری از جرایم در اولویت است و بیش از ۵۰۰ طرح و برنامه را تنظیم کرده ایم و باید رتبه های اول تا سوم کشوری را در این زمینه به دست بیاوریم.
رجبی افزود: در حوزه کمیت مشکلات متعددی داریم ، دادسرا با بحران نیرو مواجه است و امروز همکاران ما ماهانه به ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرونده رسیدگی می کنند.
در پایان این مراسم از زحمات محمد قاسمی در سمت دادستان عمومی و انقلاب قزوین تقدیر و حسن رجبی به عنوان دادستان جدید قزوین معارفه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت