دستگاه قضایی باید محکم و استوار در مقابل متخلفین ایستادگی کند


دستگاه قضایی باید محکم و استوار در مقابل متخلفین ایستادگی کند

قزوین -ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دستگاه قضایی باید محکم و استوار در مقابل متخلفین ایستادگی کند تا سیستم اجرایی کشور بتواند از مشکلات عبور کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله علی اسلامی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین افزود: مسند و مقامی که در دستگاه قضایی وجود دارد باید ارائه کننده و اجراکننده فرمان‌های خدا باشد و دستورات خدا و احکام شرعی را در دستگاه قضا اجرا کند.

وی یادآورشد: دستگاه قضا و مسایل قضایی اگر در حاکمیت یک سیستم ۱۰۰ مساله داشته باشد ۸۰ مورد آن مربوط به دستگاه قضا است یعنی اگر در یک کشور دستگاه قضا نباشد نظام عقب مانده خواهد بود.
آیت الله اسلامی اجرای قانون، عدالت و احقاق حق را از جمله مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی دانست و گفت : دستگاه قضا باید عدالت‌گستر باشد و مردم طعم شیرین عدالت را به‌خوبی احساس کنند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت و جایگاه دستگاه قضا و قاضی اشاره کرد و افزود : از صادرات و واردات تا امنیت محله و خلع ید معاندین و به زانو درآوردن فتنه جویان همه توسط این قوه صورت می گیرد و جلوگیری از خیانت و چپاول کار دستگاه قضا است که باید جلوی فتنه را بگیرد.
به گفته وی همچنین قوه قضاییه از ارز و رانت و ویژه خواری و از حبس و احتکار مواد غذایی و فساد جلوگیری می کند و قاضی نیز از گمرگ و مواد غذایی تا سر سفره مردم را امنیت می دهد.
آیت الله اسلامی در ادامه به پرونده فتنه ۹۶ شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت : این پرونده همچنان خاک می خورد و درخواست داریم مسوولان قضایی آن را رسیدگی کنند چون فیضیه دومی ایجاد و حوزه و مقدسات را ویران کردند و آتش زدند و پرونده آنها همچنان باقی است.

وی افزود : اگرچه این گله را داریم ولی وقتی دادستان تاکستان به ماموریت دادستانی منصوب شد برخی دست اندازها را برداشتند و استقلال به دستگاه قضایی دادند که تشکر می کنیم.
در پایان این مراسم از زحمات محمد قاسمی در سمت دادستان عمومی و انقلاب قزوین تقدیر و حسن رجبی به عنوان دادستان جدید قزوین معارفه شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...