استاندار قزوین : تغییر به نفع مردم از دستاوردهای سیستم جدید دستگاه قضایی است


استاندار قزوین : تغییر به نفع مردم از دستاوردهای سیستم جدید دستگاه قضایی است

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت: تأکید بر تخصص، توجه ویژه به امور قضایی مبتنی بر قانون، تغییر به نفع مردم و ایجاد فضاهای مناسب برای بهره برداری مردم از خدمات دستگاه قضایی از دستاوردهای سیستم جدید دستگاه قضایی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان قزوین ، افزود: امام راحل در ابتدای استقرار نظام اسلامی، بیشترین تاکیدات را بر مقوله نظام قضایی مستقل و متکی بر شرع داشتند و اصلا اصل و اساس جمهوری اسلامی همین موضوع است.
وی یادآورشد: بنیانگذار انقلاب اسلامی به قاضیان و مسوولان دستگاه قضا تاکید کردند که امین و محافظ جان و مال و نوامیس مردم باشند و مبادا از جانب آنها آسیبی به این موضوع وارد شود که انقلاب آسیب می بیند.

اعلایی یادآورشد: انقلاب اسلامی توجه ویژه به دستگاه قضا داشته و انتخاب شهید آیت الله بهشتی در راس مدیریت و هدایت آن نشانگر این موضوع بود.

استاندار قزوین گفت:با توجه به فضای حاکم بر کشور و نگاه و توجه ویژه دستگاه قضایی بر تخصص و ایجاد تغییرات به نفع مردم و فضای مناسب برای برخورداری مردم از خدمت قضایی ، باید به کاهش هزینه های دادرسی و وکالت نیز بیشتر توجه شود.

اعلایی با تشکر از زحمات قاسمی دادستان قزوین، گفت: دادستان استان نقش آفرینی خوبی در خدمت به مردم داشتند و اگر نظر مردم نیز در این باره پرسیده شود غیر از تایید و تحسین این موضوع نیست.
وی با تبریک انتصاب رجبی به عنوان دادستان جدید قزوین، گفت: امیدواریم دادستان جدید در سایه رعایت قوانین و شرع موفق باشند که تحقق عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق عامه، مطالبه مردم و نظام از مسوولان است.
در پایان این مراسم از زحمات محمد قاسمی در سمت دادستان عمومی و انقلاب قزوین تقدیر و حسن رجبی به عنوان دادستان جدید قزوین معارفه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن