12 حلقه چاه آب غیر مجاز در دیواندره شناسایی و مسدود شد


12 حلقه چاه آب غیر مجاز در دیواندره شناسایی و مسدود شد

سنندج - ایرنا -مدیر اداره منابع آب دیواندره گفت: ۱۲ حلقه چاه آب غیر مجاز با کمک نیروهای بازرسی در مناطق مختلف این شهرستان شناسایی و با دستور قضایی مسدود شد.

محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از این منابع آبی، نشان از عدم آگاهی مردم از پیامدهای وخیم و ناگوار آن دارد، اظهار کرد: جهت صیانت از آب های زیرزمینی، از حفر چاه های غیرمجاز، انتقال آب به اراضی خارج از محدوده چاه، عدم رعایت الگوی کشت و همچنین نصب منصوبات غیرمجاز خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه شنا کردن در مخازن سدها و تاسیسات آبی شهرستان دیواندره ممنوع است، افزود: با فرا رسیدن فصل گرما و دمای بالای هوا و تعطیلی مدارس شماری از شهروندان بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر، با هدف شنا کردن و تفریح وارد تاسیسات آبی رودخانه ها شده که این اقدام علاوه بر نقض قوانین، موجب بروز خطرات جانی و صدمات جبران ناپذیری شده است.

مدیر منابع آب شهرستان دیواندره افزود: با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در سال های اخیر در فصل تابستان لازم است همشهریان محترم بیشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنها را از شنا کردن در منابع و سازه های آبی منع کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس