هوای کردستان غبارآلود می‌شود


هوای کردستان غبارآلود می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه، از امشب هوای کردستان غبارآلود شده و کیفیت هوا و دید افقی کاهش می‌یابد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوا بیشتر شهرهای بانه، مریوان، سروآباد و سقز را در بر می گیرد و انتظار داریم از فردا بعدازظهر از شدت آن کاسته شود.

وی افزود: از بعدازظهر امروز تا صبح فردا شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و بارش های رگباری و پراکنده به همراه رعد و برق در برخی از مناطق، بخصوص نواحی غربی و شمالی استان وجود دارد که بارش‌ها از نظر مقدار قابل توجه نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان امروز و فردا تغییرات آنچنانی ندارد اما در صبح روز دوشنبه سه تا چهار درجه کاهش یافته و از روز سه شنبه تا پایان هفته انتظار افزایش پنج تا شش درجه‌ای آن را داریم.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی بیجار با دمای شش درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۳ و ۳۳ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد