رییس شورای هماهنگی تبلیغات کرمان: ترور شخصیت‌های انقلاب سند حقانیت نظام است


رییس شورای هماهنگی تبلیغات کرمان: ترور شخصیت‌های انقلاب سند حقانیت نظام است

کرمان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی بخصوص شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، سند حقانیت این نظام و رسوایی دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حسین انجم شعاع روز شنبه جمع رسانه ها ضمن گرامیداشت هفتم تیر و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای نظام و انقلاب اسلامی افزود: زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان یکی از راه های رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان را ترور و شهادت شخصیت های تراز اول انقلاب قرار دادند و فکر می کردند با ترور این شخصیت ها نظام سقوط می کند لذا دست به جنایات و ترور شخصیت های بزرگ انقلاب زدند.

وی ادامه داد: غافل از اینکه با ترور این شخصیت ها جمهوری اسلامی نه تنها سقوط نمی کند بلکه این اقدام آنها بیشتر موجب بیداری و هوشیاری مردم می شود و به نوعی روشنگری می کنند که آنها چه اهداف، توطئه و فتنه هایی در سر دارند و هدفشان به طور خاص از بین بردن نظام است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: وجود حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبر مقتدر و الهی و حضور مردم شجاع، همیشه در صحنه و از خودگشته ایران، موجب شد دشمن به هدف خود نرسد.

وی هدف دشمن را از بین بردن استقلال کشور دانست که مردم برای آن انقلاب کرده بودند زیرا حیثیت ملت ایران در زمان پهلوی از بین رفته بود.

انجم شعاع گفت: برخی افراد قصد داشتند با حمایت آمریکا و غرب مسیر انقلاب را منحرف و آن را مصادره کنند و نگذارند انقلاب اسلامی به اهداف خود برسند لذا به فکر توطئه برآمدند و یکی از این توطئه ها ترور و شهادت شخصیت های تاثیرگذار و صاحب فکر و اندیشه انقلاب بود.

وی افزود: یکی از شخصیت هایی که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و از نظر علمی، معنوی، فقهی و شناخت مسائل روز در عصر ما کم نظیر بود، شهید آیت الله بهشتی بود لذا دشمن درصدد ترور وی برآمد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: شخصیت آیت الله بهشتی آنقدر بزرگ بود که دشمن خوب او را می شناخت و می دانست ایشان چگونه شخصیتی است و چقدر می تواند در انقلاب تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تهمت ها و صفات ناروایی که به شهید بهشتی نسبت دادند افزود: دشمن می خواست ایشان را از نظر شخصیتی ترور کند تا مردم به ایشان اعتماد نداشته باشند
و در همین راستا امام (ره) فرمودند، "شهادت در مقابل مظلومیت این شهید ناچیز بود".

انجم شعاع گفت: شهید بهشتی علیرغم اینکه مورد حمله گروه های مختلف قرار می گرفت اما حاضر نبود از خود دفاع کند و می فرمود "ما فرصت زیادی برای این کارها نداریم و خداوند از کسانی که به او ایمان دارند، دفاع می کند."

وی ادامه داد: ایمان وی به دفاع خدا از افرادی که ایمان دارند در زمان شهادت شهید بهشتی اتفاق افتاد و مردم در آن زمان متوجه همه مسائل شدند و بعد از شهادت ایشان سخت پشیمان شدند و بهترین دفاع از ایشان همان شهادت ایشان بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند، "شهید بهشتی معصوم نبود ولی ما از او گناهی ندیدیم و هیچ زمانی ندیدیم گناهی مرتکب شود."

وی یکی از کارهای مهم آیت الله بهشتی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، بنیان گذاری قوه قضائیه بر اساس احکام دینی و اسلامی بود زیرا قبل از پیروزی انقلاب قضاوت بر اساس فقه اسلامی نبود لذا ایشان و افراد صاحب نظر با درایت، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را بر اساس احکام دینی و اسلامی بنا کردند و نقش زیادی در تدوین قانون اساسی که بسیار مهم بود داشتند و توانستند در طول ۶ ماه قانون را بنویسند و به تصویب برسانند.

انجم شعاع تصریح کرد: افرادی که خود نمی توانستند قبول کنند ملت ایران خودشان کشور و نظامشان را اداره کنند و دست به ترور می زدند و شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان را ترور و ۱۷ هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند، ما را تروریست و خلاف حقوق بشر و خود را مدافع حقوق بشر می دانند.

وی به ششم تیر سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نقشه شوم با عنایت الهی به نتیجه نرسید و هفتم تیر شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، هشتم تیز حادثه بمباران سردشت، ۱۱ تیر شهادت آیت الله صدوقی، ۱۲ تیر شلیک به هواپیمای ایرانی است که در تمام این حملات تروریستی آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم دخالت داشته است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند خوب است این هفته را "هفته حقوق بشر آمریکایی بنامیم" و مسولان و رسانه ها وظیفه دارند حقوق بشر آمریکایی را به همه معرفی کنند.

انجم شعاع به حمایت های بی چون و چرای آمریکا از شاه و صدام اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز چه ظلم هایی به ملت ایران و انقلاب نکردند و بعد از ترورها، جنگ تحمیلی، جنگ نرم و ... و اکنون تحریم های اقتصادی را همچنان ادامه می دهند که بانی این تحریم ها آمریکایی ها و غربی ها هستند.

وی تاکید کرد: آنها می خواهند ایران را مستقل و قدرتمند نبینند و حقوق بشر آنها و دموکراسیشان دروغ است و تا زمانی خوب است که در گرو آمریکایی ها باشد و اگر نباشد دست به هر کاری می زنند و بعد با استفاده از رسانه هایشان اقدامات خود را درست جلوه می دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از رسانه ها خواست، مطالب حق و درست را اطلاع رسانی کنند و در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی تلاش کنند چهره واقعی آمریکا را به مردم نشان دهند.

وی به برنامه های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و هفتم تیر نیز اشاره کرد و گفت: مراسم بزرگداشت این هفته با عنوان ویژه برنامه یاد یاران با سخنرانی دکتر قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر دوشنبه ششم تیر در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود.

انجم شعاع از برگزاری وبینار "در تداوم انقلاب" توسط دانشگاه پیام نور در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی به عنوان دیگر برنامه های این هفته یاد کرد: برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها، آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در جوار شهدای گمنام دانشگاه چمران، برگزاری مسابقه دانش آموزی در مورد افشای حقوق بشر آمریکایی، معرفی شهدای ترور توسط آموزش و پرورش، مراسم مردمی شهدای هفت تیر در مساجد امام محمدباقر و قایم، مراسم ویژه شهدای هفت تیر با سخنرانی حجت الاسلام عربپور دهم تیر در گلزار شهدای کرمان و اجرای برنامه راویان در گلزار شهدای بین المللی کرمان به عنوان برنامه های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در کرمان یاد کرد.

وی گفت: استفاده از فضای مجازی و راه اندازی پویش افشای جنایات آمریکا از ششم تیر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان از دیگر برنامه های این هفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...