ابلاغ 90 درصد پرونده‌های قضایی گلستان اینترنتی انجام می‌شود


ابلاغ 90 درصد پرونده‌های قضایی گلستان اینترنتی انجام می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: تلاش این نهاد حرکت به سمت هوشمندسازی فرایندها و خدمات قضایی است و در این راستا حدود ۹۰ درصد برگه‌های ابلاغ و احضار قضایی استان به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، حیدر آسیایی روز شنبه در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت پزشکی قانونی گلستان اظهار داشت: ۲۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای کاهش رفت و آمد مردم به دادگستری های در استان راه اندازی شده و ثبت شکواییه ، دادخواست و لوایح نیاز به مراجعه به دادگستری ها ندارد .

وی بیان کرد: بستر رسیدگی آنلاین در همه پرونده ها فراهم است و کافی است طرفین دعوا به دادگاه اعلام کنند تا هر نقطه از کشور امکان حضور تصویری در جلسه رسیدگی فراهم شود .

رییس کل دادگستری گلستان افزود: ۸۸ درصد پرونده هایی که یکی از طرفین آن در زندان است ، رسیدگی به صورت برخط انجام می شود و زندانی به مرجع قضایی اعزام نمی شود .

به گفته آسیابی پارسال ۳۲ هزار گواهی عدم سوء پیشینیه کیفری به صورت اینترنتی صادر شد.

مدیر کل پزشکی قانونی گلستان هم در این بازدید گفت: ساختمان پزشکی قانونی استان در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و زیربنای هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

حسین زارعی افزود: ساخت این بنا از اسفند ۱۳۹۹ در سایت اداری استانداری گلستان با پیش بینی هزینه ۳۰ میلیارد تومان آغاز شد و تا سه ماه آینده ساخت آن به پایان می رسد.

وی ادامه داد: در این ساختمان ، اداره کل پزشکی قانونی استان و مرکز معاینات و مرکز اداره کمیسیون پزشکی قانونی مستقر خواهد شد تا در فضایی آرام و مجهز به مراجعان خدمات تخصصی ارائه شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران