وضعیت کرونا در لرستان به ثبات رسیده است


وضعیت کرونا در لرستان به ثبات رسیده است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اکنون وضعیت ابتلا و مرگ و میر کرونا در این استان به ثبات رسیده است.

" مریم کوشکی " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طی روزهای گذشته وضعیت ابتلا و مرگ و میر در این استان فروکش کرده است و آمار ابتلا در استان یک رقمی شده و همچنین آمار مرگ و میر نیز خوشبختانه طی ۱۰ روز اخیر به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون بیشتر شهرهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: از هم استانی‌ها تقاضا می شود همچنان به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و پرتردد توجه داشته باشند.

کوشکی با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی امکان طغیان مجدد کرونا وجود دارد، ادامه داد: از افراد دارای شرایط که تاکنون جهت واکسیناسیون و یا تکمیل مراحل واکسیناسیون اقدام نکرده اند درخواست می شود نسیت به این مهم اقدام کنند.

وی گفت: اکنون شهرهای پلدختر، ازنا و رومشکان در لرستان در وضعیت زرد و شهرستان های خرم آباد، سلسله، چگنی، کوهدشت، دورود، بروجرد، دلفان، الیگودرز در وضعیت آبی قرار دارند.

کوشکی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۱۸ هزار و ۴۲۹نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده اند و شمار جانباختگان نیز ۲ هزار و ۸۴۸ نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد:سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تحویل استان شده که سه میلیون و ۵۲ هزار و ۸۱۱ دُز آن تزریق شده است و ۸۹.۳ درصد جامعه هدف استان دُز نخست واکسن کرونا و ۷۹.۴ درصد دُز دوم و ۳۶ درصد دُز سوم را تزریق کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟