کرونا رنگ آبی چهار شهرستان مازندران را پس گرفت


کرونا رنگ آبی چهار شهرستان مازندران را پس گرفت

ساری - ایرنا - بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق زرد کرونایی مازندران از ۲ به ۶ شهرستان افزایش یافت تا بار دیگر زنگ خطر کرونا در مازندران به صدا در آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علاوه بر شهرستان های چالوس و سوادکوه شمالی که در محدوده زرد کرونایی قرار داشتند، چهار شهرستان دیگر نیز از وضعیت عادی کرونایی فاصله گرفتند و وارد محدوده زرد کرونایی شدند.

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان عباس آباد در غرب مازندران که هفته گذشته پس از حدود ۲ ماه از رنگ زرد کرونایی به آبی تغییر وضعیت داد بار دیگر به رنگ زرد کرونایی در آمد.

شهرستان نکا نیز که از تاریخ هفتم تا چهاردهم خرداد ماه در وضعیت نسبتا پرخطر کرونایی قرار گرفت، مجددا با روند افزایشی کرونایی مواجه شده است و طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت این شهرستان از وضعیت آبی کرونایی خارج و وارد رنگ زرد کرونایی شد.

شهرستان گلوگاه که طی دو هفته اخیر در وضعیت عادی کرونایی قرار داشت ، طبق آخرین ارزیابی اعلام شده به رنگ زرد کرونایی به معنای نسبتا پر خطر در آمد.

همچنین شهرستان نوشهر در غرب مازندران که برخلاف سایر شهرستان های استان از ثبات کرونایی برخوردار بوده و در یک ماه اخیر در وضعیت آبی قرار داشت در حال حاضر از این وضعیت خارج و وارد محدوده زرد کرونایی شد.

در حال حاضر بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۶شهرستان شامل بهشهر، میاندورد، ساری، قایمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، کلاردشت، تنکابن و رامسر در وضعیت آبی قراردارند.

بر اساس این ارزیابی شهرستان های نکا و گلوگاه در شرق، سوادکوه شمالی در مرکز و چالوس،عباس آباد و نوشهر در غرب مازندران به رنگ زرد کرونایی در آمدند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می شوند.

کرونا رنگ آبی چهار شهرستان مازندران را پس گرفت

احتمال پیک مجدد کرونا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش موارد مثبت تست کرونا در استان خبرداد و گفت: طی روزهای اخیر با وجود ثبات نسبی مجموع بستری شدگان در بیمارستان ها ، موارد تست مثبت کرونا در عموم مردم افزایش یافته است.

دکتر عباس علی پور همچنین به ابتلای بالا زائرین مازندرانی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: طبق بررسی ها میزان ابتلا زائرین در سایر استان های کشور حدود 5 درصد است اما این عدد در مازندران به حدود 30 درصد می رسد که نگران کننده می باشد.

وی نسبت به عادی انگاری مردم در برابر بیماری کووید 19 هشدار داد و بیان کرد: افزایش موارد تست مثبت ابتلا به کرونا در مازندران احتمالا سبب بیشتر شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری‌ها در هفته های آتی خواهد شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران بیان کرد: بررسی ها از موارد جدید مبتلا به کرونا در استان حاکی از آن است که بیش از پنج ماه از تزریق واکسن این افراد گذشته و به نظر می رسد به دلیل کاهش سطح ایمنی در این افراد، موارد ابتلا در زائرین رخ داده است.

وی ادامه داد: از این رو لازم است تمامی افرادی که واکسن دز سوم را تزریق نکردند برای دریافت آن مراجعه نمایند و همچنین بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد کرونای کشور، همه افراد در محیط های سربسته حتما از ماسک استفاده نموده و تهویه فضای سربسته را بخوبی رعایت کنند.

دکتر علی پور ضمن انتقاد از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و سازمان های رسمی از شیوع مجدد کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: هرچند در حال حاضر روند افزایش کرونا در استان با شیب بسیار ملایمی در حال افزایش است ولی ادامه عادی انگاری ها و فاصله گرفتن مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تزریق دز سوم واکسن می تواند احتمال وقوع پیک مجددا کرونا در استان را افزایش دهد.

براساس آمارهای علوم پزشکی مازندران و بابل مجموع بیمارهای بستری شده در استان در ابتدای خردادماه ۷۵ نفر بوده که از این تعداد ۶۷ بیمار در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی مازندران و ۸ نفر در بیمارستان های علوم پزشکی بابل بستری بودند. مجموع بستری شدگان پس از یک هفته روند کاهشی در تاریخ هفتم خرداد به ۴۱ نفر کاهش یافت و پس از آن مجددا یک سیر صعودی را در پیش گرفت و در تاریخ هفدهم خرداد ماه با بستری ۶۱ نفر به اوج خود رسید ولی پس از آن منحنی بستری شدگان در بیمارستان استان مجددا کاهشی شد و در تاریخ ۲۲ خردادماه بستری ۴۰ بیمار کرونایی ثبت شد و پس از آن مجددا صعودی شد و در حال حاضر نیز طبق آخرین آمار ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

نکته دیگر بیماران بستری شده در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل است که در ابتدای خرداد ماه سال جاری هشت نفر بوده است و با وجود اینکه در ۱۳ و ۲۶ خردادماه به عدد صفر رسید بار دیگر با افزایش موارد بستری روبه رو شد و در حال حاضر نیز هشت بیمار کرونایی در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی