روز نقره‌ای تکواندوی ایران در آسیا


روز نقره‌ای تکواندوی ایران در آسیا

تکواندوکاران ایران در دومین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی به چهار مدال نقره رسیدند.

به گزارش مشرق، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز جمعه آغاز شد و به مدت چهار روز در سالن «هوبان» شهر چانچئون کره‌جنوبی ادامه می‌یابد.

امروز شنبه در ادامه این رقابت‌ها، چهار نماینده ایران روی شیاپچانگ رفته و همگی به مدال نقره رسیدند.

در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان، «مبینا نعمت‌زاده» با سه پیروزی ارزشمند برابر «آدلاید» از تیمورشرقی، «جونگ کلراتا» از تایلند و «بورا کانگ» از کره‌جنوبی به دیدار نهایی رسید اما برابر «گو گیونگ» از چین باخت و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۲- کیلوگرم بانوان، «نسترن ولی‌زاده» ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام و سپس «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را از پیش‌رو برداشت به فینال صعود کرد. وی در مبارزه نهایی، مقابل «نام مین سئو» از کره جنوبی شکست خورد و نقره گرفت.

در وزن ۵۸- کیلوگرم مردان، «مهدی حاج‌موسایی» به ترتیب برابر «مارک خلیفه» از لبنان، «هارون خان» از پاکستان و «اسرایلوف» از ازبکستان برنده شد و به فینال رسید اما مقابل «بائه سئو» از کره جنوبی دارنده نشان طلای ۲۰۱۹ جهان نتیجه را از دست داد و نقره‌ای شد.

در وزن ۷۴- کیلوگرم مردان، «میرهاشم حسینی» پس از یک دور استراحت، «سیویانگ» از چین، «یانگ لای» از ویتنام و «هائوهونگ» از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسید. نماینده المپیکی ایران در گام آخر نتیجه را به «جایسانوف» نماینده ازبکستان واگذار کرد و دستش از مدال طلا کوتاه ماند.

روز گذشته نیز تیم ایران به یک مدال طلا و دو برنز رسیده بود. تکواندو با تغییر قانون و با شیوه جدید برگزار می‌شود. در این شیوه، هر مبارزی که در ۲ راند برنده شود پیروز مسابقه خواهد بود.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403