سمیعی: بازیکن معمولی نمی‌خریم؛ با نظر ساپینتو 4-3 بازیکن ممتاز جذب می‌کنیم/ محبی در لیست ماست، حسین زاده بند فسخ دارد


سمیعی: بازیکن معمولی نمی‌خریم؛ با نظر ساپینتو 4-3 بازیکن ممتاز جذب می‌کنیم/ محبی در لیست ماست، حسین زاده بند فسخ دارد

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: حداقل 4-3 بازیکن ممتاز بنا به تشخیص و تایید سرمربی به تیم اضافه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشد سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره شرایط مالی استقلال برای فصل پیش رو اظهار داشت: معتقدم در کنار بستن و آماده سازی یک تیم قوی با حفظ نفرات تیم قهرمان و اضافه شدن حداقل 4-3 بازیکن ممتاز برای قهرمانی که قطعا این کار را انجام خواهیم داد، باید کارهای زیرساختی را هم انجام بدیم تا در آینده ایجاد منافع کنیم. متاسفانه صحبت‌های ساده و صریح من را تحریف می‌کنند. برخی به کارهای زیرساختی باشگاه اعتراض دارند و می‌گویند فقط خرید بازیکن انجام شود. همانطور که گفتم حتما این کار را با جذب حداقل 4-3 بازیکن ممتاز انجام می‌دهیم اما دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم بدهی روی بدهی بگذاریم.

وی افزود: امروز نمی‌توان با بدهکاری تیم را بست. شرکت استقلال دیگر نمی‌تواند زیان ده باشد. به خاطر همین کارهای اقتصادی الان از نظر مالی در وضعیت خوبی هستیم. زمانیکه ما در باشگاه مسئولیت گرفتیم، به آژانس، هتل، رستوران، پیشکسوت، بازیکنان و... بابت فصول قبل بدهکار بودیم. چه کسی این بدهی‌ها را پرداخت کرد؟

سمیعی در مورد اینکه گروهی به درآمد چشمگیر استقلال از فرابورس اشاره می‌کنند، گفت: از 350 میلیارد تومان سازمان خصوصی سازی، فقط مبلغ کمی برای گردش و امور جاری می‌توانیم هزینه کنیم. عمده این مبلغ باید برای سرمایه گذاری هزینه شود. هنر مدیریت این بود. علیرغم کارشکنی در انعقاد قرارداد با اسپانسرها و عدم امکان هزینه کردِ درآمد بورسی برای خرید بازیکن، الان از نظر مالی برای خرید در وضعیت خوبی هستیم. با اینکه تاکنون ریالی به استقلال کمک نشده است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تصریح کرد: ما تنها هستیم. حرفم را روشن می‌گویم اما تحریف می‌کنند! ما استقلال هستیم و نمی‌توانیم تعهدی را برای بازیکن تضمین کنیم تا پیراهن تیم را بپوشد. به هیچ بازیکنی بند فسخ یکطرفه نمی‌دهیم. پس اینکه با تفسیر صحبت‌های من می‌گویند استقلال نمی‌خواهد برای خرید بازیکن هزینه کند کذب محض است. اتفاقا بودجه خوبی هم داریم.

وی در خصوص مدت زمان قرارداد فرهاد مجیدی با باشگاه استقلال، گفت: قرارداد مجیدی با باشگاه استقلال ۳ ساله بود، وی قبل از اینکه با باشگاه اماراتی مذاکره‌ای داشته باشد با مدیرعامل و نماینده هیات مدیره صحبت‌های داشتند و درخواست کردند که به پاس تلاش‌های ایشان با استعفا و فسخ قرارداد موافقت شود و بعد از صحبت با مدیرعامل و هیات مدیره با باشگاه اماراتی وارد مذاکره شدند و به این شکل نبوده که در زمانی که با باشگاه استقلال قرارداد داشتند با باشگاه اماراتی هم مذاکره‌ای داشته باشند.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به سوال کارشناس برنامه مبنی بر اینکه آیا مجیدی ۳ ماه قبل از جدایی اعلام کرده بود که قصد جدایی از باشگاه را داشته است یا خیر، تصریح کرد: به هیچ عنوان حقیقت ندارد حتی زمانی که ایشان تشریف بردند ما منتظر بازگشتشان بودیم، البته ایشان زمزمه‌ای می‌کردند ولی به صورت حرفه‌ای و رسمی به باشگاه اعلام نشده بود و ما همچنان فکر می‌کردیم که ایشان همچنان در باشگاه استقلال خواهد بود به این علت که یک پروژه ۳ ساله باشگاه با ایشان طراحی کرده بود و ما اعتقاد داشتیم با حضور فرهاد مجیدی سلسه قهرمانی‌ها رقم خواهد خورد.

وی در خصوص لیست اعلام شده فرهاد مجیدی گفت: بله، به صورت شفاهی لیستی اعلام شده بود و نفراتی در این لیست هستند که احتمال دارد جذب باشگاه شوند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص سرمربی جدید باشگاه اظهار کرد: اول ما به دنبال فرهاد مجیدی بودیم و بعد از ایشان هم دنبال گزینه ایرانی بودیم اما متاسفانه اتفاقات خیلی عجیبی پیش آمد که منجر به این شد تا با گزینه ایرانی هم به توافق نرسیم و به سراغ گزینه‌های خارجی رفتیم که در لیست‌های مختلفی در دست داشتیم که تطابق با محیط و شرایط ایران و جوانگرایی و قیمت مناسب از ملاک‌های ما برای انتخاب سرمربی بود و به چند گزینه رسیدیم که الکس نوری هم یکی از گزینه‌ها بود.

فرشید سمیعی در خصوص بالا رفتن درخواست مبلغ قرارداد نوری از باشگاه استقلال، تصریح کرد: بله ایشان صحبت‌های اولیه را انجام دادند ولی به صورت ناگهانی قیمت عجیبی اعلام کردند که بعدا معلوم شد با چندنفر در داخل صحبت کردند که به طور مثال باشگاه تحت فشار از سوی هواداران است و به اشتباه گمان کردند که هر شرایطی را بگویند باشگاه قبول خواهد کرد.

وی در مورد مذاکره با مورایس و پتکوویچ برای هدایت تیم استقلال اظهار کرد: مذاکره‌ای با مواریس نداشتیم، آقای پتکوویچ در لیست ما بودند ولی مبلغ قرارداد ایشان برای باشگاه ایرانی در حال حاضر بسیار زیاد بود که حتی باشگاه بوردو هم توان پرداخت دستمزد را نداشته است.

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرارداد ریکاردو ساپینتو کنتر از ۵۰۰ هزار دلار است، تاکید کرد: از این مبلغ پایین تر بوده و قرارداد ما دوساله است و از زمانی که صحبت‌های اولیه انجام شد و به جزییات وارد می‌شدیم بلافاصله شروع به انتقال اطلاعات کردیم و اطلاعات بازیکنان و سیتم آنالیز در اختیار ایشان قرار داده شد و وی. شروع به بررسی کردند و براساس نظریات ایشان ما از روز قبل مذاکره با بازیکنان تیم خودمان را شروع کردیم و در همین هفته نتیجه مذاکرات با بازیکنانی که تمدید شدند و یا بازیکانی قراردادشان رو به انتها است به هواداران اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر اینکه سال دوم قرارداد سرمربی جدید مشروط به تایید باشگاه است، گفت: در دور جدید مدیریت باشگاه استقلال قراردادهای که تنظیم کردیم تصمیم بر این شد با توجه به تجربیاتی که قبلا استقلال داشته باشگاه در قراردادها دست بالاتر را داشته باشد و به طور مثال در قرارداد رودی ژستد با بدون اینکه دچار خسران شویم سال دوم را ادامه ندادیم، در خصوص قرارداد ساپینتو تلاش کردیم برای سال دوم باشگاه تصمیم گیرنده باشد.

سمیعی با اشاره به شایعاتی در مورد مذاکره برای برخی بازیکنان و عدم حضور آن‌ها در استقلال، عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود باشگاهی برای صدور رضایت نامه فلان بازیکن 3 میلیارد خواسته و ما ندادیم هم دروغ محض است. ریکاردو ساپینتو تازه به فوتبال ما آمده ودر حال بررسی همه جانبه مسائل فنی است. مطمئن باشید تمام خواسته‌های سرمربی اجابت خواهد شد. تیم ما، قهرمان لیگ است. با جذب حداقل 4-3 بازیکن بازهم مدعی درجه یک می‌شود. بازیکن‌هایی به استقلال اضافه می‌شوند که در پست خودشان جزو بهترین‌ها باشند. بازیکن معمولی جذب نمی‌کنیم.

وی افزود: بچه‌های ما قهرمان ایران شدند، پس اولین گام تثبیت حضورشان با تایید سرمربی است. تمدید قرارداد بازیکنانی که الان آزاد هستند در صورت تایید ساپینتو، اولویت کار ما است. این تیم نیاز به تغییرات عمده و ساختاری ندارد. نیاز به تقویت دارد. به همین خاطر قطعا یک عنصر تهاجمی خارجی جذب خواهد شد. بقیه هم بازیکنان ایرانی اعم از استقلالی‌های سابق، بازیکنان با کیفیت داخلی و یا شاغل در لیگ‌های خارجی خواهند بود.

سمیعی تصریح کرد: فقط بستن قرارداد مهم نیست. می‌توانیم قرارداد ببندیم و بدهی به جا بگذاریم اما باز هم تاکید می‌کنم دیگر مانند گذشته نیست که بدهی پشت سر بماند. علاوه بر مشکلات بورسی، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این شرایط اجازه حضور در لیگ قهرمانان را نخواهد داد. آن دوران که یک باشگاه ضرر ده بتواند در مسابقات زیر مجموعه AFC شرکت کند، تمام شد.

معاون باشگاه استقلال گفت: وقتی در ماه مهر آمدیم شاکله تیم بسته شده بود اما مدیریت جدید روزبه چشمی که نیم فصل دوم از عوامل قهرمانی بود، به همراه ژستد، کوین یامگا، رشید مظاهری، صالح حردانی، آمانوف و سیلوا را به تیم اضافه کرد. یعنی با وجود زمان از دست رفته، تقریبا 40 درصد ترکیب اصلی بازیکنانی بودند که مدیریت جدید اضافه کرد. الان هم مذاکرات تمدیدی‌ها در حال انجام است. هیچگونه شرطی هم از سوی بازیکن‌ها مطرح نشده چون از ابتدا هم قراربود 80 تا 85 درصد پرداخت شود. بقیه نیز پس از برگ مفاصاحساب مالیاتی پرداخت می‌شود. ضمنا طلب فصول قبل بازیکنان هم پرداخت شده است.

سمیعی گفت: دادن توضیحات در خصوص تغییرات حقوقی ناشی از ورود استقلال به فرابورس به معنی ضعف باشگاه نیست. اتفاقا استقلال از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارد. قطعا حداقل 4-3 بازیکن بنا به تشخیص و تایید سرمربی به تیم اضافه خواهد شد. درواقع باشگاه برای برآورده کردن خواسته‌های سرمربی هیچگونه مشکل مالی ندارد. ساپینتو مرتب فیلم بازی‌ها و بازیکنان استقلال را آنالیز می‌کند و براساس نظراتش، برای تمدید و جذب بازیکن اقدام می‌کنیم. این مدیریت بعد از 9 سال تیم را به قهرمانی رساند و درحال ساختن یک باشگاه حرفه‌ای است. افرادی که مدیریت را به چالش می‌کشند بدانند، امسال هم استقلال مدعی درجه یک قهرمانی خواهد بود.

معاون باشگاه استقلال در مورد آماده سازی تیم برای فصل جدید اظهار داشت: یک تیم تشنه قهرمانی به رهبری ساپینتو روانه مسابقات خواهد شد. فارغ از سمت اجرایی و صرفا به عنوان یک هوادار قدیمی از هواداران میلیونی استقلال استدعا دارم با تمام وجود کنار تیم باشند و اجازه ندهند بین ما تفرقه ایجاد شود. یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال در سال گذشته اتحاد نسبی بین هواداران است. انشقاق، سال‌ها قهرمانی را از استقلال گرفت. بین نقد و انتقاد با تخریب و فحاشی و بین هوادار منتقد با هوادار نمای فحاش نفوذی، فاصله بسیار است. نباید اجازه نفوذ و سو استفاده داده شود.

وی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، افزود: با این فرصتی که تا شروع لیگ داریم مطمئنم می‌توانیم یک تیم رقابتی درجه یک روانه مسابقات کنیم. یقین داشته باشید این حجم از اخبار منفی و حاشیه ای، اتفاقی نیست. اتاق فکری پشت قضیه است که قصد دارد از هوادار استقلال سو استفاده کند. متاسفانه رفتن فرهاد مجیدی و تاخیر در انتخاب سرمربی که خود به خود موجب تاخیر در رونمایی از بازیکنان جدید و تمدید قرارداد‌ها شد، هواداران را دچار استرس و اضطراب کرد که به نوبه خودم بابت این تاخیر عذرخواهی می‌کنم اما از هواداران صدیق استدعا دارم در کنار مطالبه گری منطقی، همراه مدیریت باشگاه، تیم را به سوی قهرمانی مجدد هدایت کنند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به سوال کارشناس برنامه مبنی بر اینکه تلاش باشگاه استقلال در ابتدا انتخاب سرمربی و بعد جذب بازیکن باشد گفت: در حوزه فنی شخصی در تصمیمات سرمربی دخالتی نمی‌کند و در مستطیل سبز حرف اول و آخر را مربی خواهد زد، سجاد شهباززاده هم مورد تایید کمیته فنی باشگاه بود و اما تایید نهایی را به سرمربی جدید سپردیم و حتی به احترام سرمربی قرارداد نهایی را امضا نکردیم و علی رغم اینکه سجاد شهباززاده جز ۵ بازیکن موثر لیگ گذشته بودند و در دو فصل قبل در ۴۰ گل تاثیرگذار بودند و امیدوارم با بازیکنانی که صحبت شده و در اختیار سرمربی جدید قرار دادیم آنالیز ایشان تمام شود و نظرشان را اعلام کنند و تا اخر همین هفته قراردادها اعلام خواهد شد.

وی در خصوص مذاکرات با سعید صادقی گفت: برخلاف شایعات منتشر شده مذاکرات صورت گرفت و از زمانی که قانون اجازه می‌داد با بازیکنی که در سال آخر قرارداد هستند مذاکرات با سعید صادقی صورت گرفته بود و پیشنهادات را ارسال کرده بودیم.
سمیعی در پاسخ به این سوال درباره شرایط سعید صادقی برای استقلال و ادعای محمد مومنی مبنی بر بندهای عجیب قرارداد او با پرسپولیس پاسخ داد: بگذارید ابتدا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. ایشان هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده‌اند. آقای مومنی اتهامی به کسی وارد نکرد و به‌عنوان بازگوی آن‌چه شنیده است تکرار کرد. به‌هرحال یک‌سری مسائل هست و این‌ها اتهام نیست. این موضوع را ممکن است یک‌سری واسطه، ایجنت و دلال تکرار کرده‌باشند.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا سعید صادقی پیش از مذاکره با پرسپولیس و باشگاه اماراتی، از باشگاه استقلال چِک 8 میلیاردی دریافت کرده‌، پاسخ داد: من اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی در خصوص حضور امیرحسین حسین‌زاده در شارلروا بلژیک اظهار کرد: وی درحال مذاکره است و بند فسخ ۲۰۰ هزار دلاری در قراردادش وجود دارد و تا به الان درخواستی به باشگاه نرسیده.

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد قرارداد مهدی مهدی‌پور و انتقال به العربی قطر تصریح کرد: ایشان تا نیم فصل قرارداد دارند و بعید است باشگاه با فسخ قرارداد موافقت کند.

سمیعی درباره احتمال جدایی بازیکنانی مانند حسین‌زاده، مهدی‌پور، سیلوا و جذب بازیکنانی برای جایگزینی آن‌ها، عنوان کرد: مهدی‌پور با ما یک‌فصل دیگر قرارداد دارد. حسین‌زاده هم در قراردادشان بند فسخ دارد و پیش از رفتن باید این بند را فعال کند. ما درحال مذاکره با این بازیکنان برای تمدید قرارداد هستیم.

سمیعی در پاسخ به سوال درباره تمدید قرارداد با وریا غفوری، به‌عنوان کاپیتان تیم استقلال، گفت: در سال گذشته نیز همان‌طور که می‌دانید، زمانی که آجورلو آمد، تیم شرایط لازم برای قهرمانی را نداشت و آجورلو به‌صورت ضربتی بازیکنانی مانند یامگا، ژستد، روزبه چشمی و رشید مظاهری را به تیم اضافه کردند. همان‌طور که دیدید مظاهری به‌عنوان یکی از بهترین و باتجربه‌ترین دروازه‌بانان جذب شد، اما از طرف سرمربی مورد استفاده قرار نگرفت. اکنون نیز شرایط به همان منوال پیش می‌رود و ساپینتو درحال بررسی و نظردهی در این باره هستند و شخصا دیده‌ام که نظرات ابتدایی ایشان بسیار مثبت است. هر زمانی که ایشان نظراتشان را به‌طور کامل اعلام کنند، ما اقدام لازم را آغاز خواهیم کرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره این موضوع که وریا غفوری ادعا کرده برعکس سایر بازیکنان تماسی با او صورت نگرفته و جواد نکونام نیز در فولاد به این بازیکن علاقه دارد، توضیح داد: درباره بازیکنان تمدیدی مذاکرات را با بازیکنانی که احتمال می‌دادیم به تیم‌های دیگر بپیوند را با نظر خودمان زودترآغاز کردیم. درباره غفوری هم ما اطمینان داشتیم. همزمان که ساپینتو اسامی نفرات مدنظر را اعلام می‌کنند، ما بلافاصله تمدید قراردادها را انجام می‌دهیم و حتی درباره بازیکنانی که نیاز به جذب دارند نیز آن‌هایی که امکان جذبشان وجود دارد را به ایشان اعلام کرده‌ایم. به‌طور کلی درباره بازیکنان تمدیدی، بازیکنان جذب‌شدنی و حتی بازیکنانی که قرارداد دارند نیز ایشان برای ماندن، قرض داده شدن یا رفتنشان نظردهی خواهند کرد.

سمیعی درباره شروع دیرتر استقلال از سایر رقبا که همگی تا این لحظه چندین خرید انجام داده‌اند، افزود: تمرینات که هنوز شروع نشده‌است. پارسال هم خیلی‌ها می‌گفتند که این تیم نه‌تنها قهرمان نمی‌شود، بلکه حتی بین سه تیم برتر هم قرار نمی‌گیرد. اعتقاد داشتند که این تیم فاقد چهره شاخص است و ستاره ندارد، اما نهایتا دیدیم که استقلال قهرمان شد. امسال امیدواریم که تیم باتوجه به حفظ شاکله خود، که همان تیم قهرمان خواهد بود، نقاطی را که سرمربی تشخیص می‌دهد تیم نیاز به تقویت در آن دارد، با بازیکنان ممتاز پُر شود. این کلمه ممتاز را تاکید می‌کنم، زیرا در فضای مجازی گاها اسامی عنوان می‌شود و پس از آن، با همان اسامی به باشگاه حمله می‌شود. درحالی‌که اصلا این نام‌ها مدنظر ما نیستند که بخواهد به‌دلیل عدم تلاش برای جذب آن‌ها باشگاه مورد حمله قرار گیرد. اجازه بدهید که اسم نبرم، زیرا در بازار نقل‌وانتقالات هر نامی که در فضای مجازی مطرح شد، یا جذب بازیکن بسیار دشوار شد یا رقم درخواستی بالا رفت.

سمیعی ضمن اشاره به این موضوع که هفته آینده از خریدهای جدید باشگاه رونمایی می‌شود، اذعان داشت: ما هیچ اصراری براینکه بدون اشتباه هستیم یا عملکرد عالی داشته‌ایم، نداریم. این همان تیمی است که فصل گذشته توانست قهرمانی را به‌ارمغان آورده و تقدیم هواداران کند. متاسفانه جوی راه انداخته‌اند که ما تیم را سقوط داده‌ایم و این تیم قهرمان نشده‌است. ما تنها در انتخاب سرمربی جدید مقداری تاخیر داشتیم و از هواداران درخواست داریم که مانند فصل گذشته درکنار مدیریت باشند و اگر در کنار ما باشند مطمئنا بازهم مدعی قهرمانی خواهیم بود. از آن‌ها می‌خواهیم که در کنار تیم و مدیریت قرار بگیرند و مطمئن باشند که ما نهایت توان و کوشش خود را خواهیم گذاشت تا این تیم یک‌بار دیگر قهرمان ایران شود و مجددا قهرمانی را به‌ارمغان بیاورد.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان این موضوع که تمام فعالیت‌های باشگاه در نقل‌وانتقالات مانند فصل گذشته زیر نظر سرمربی باشگاه است، درباره حضور محمد محبی در گزینه‌های این باشگاه خاطرنشان کرد: بله، محبی در لیست ما هست و درحال مذاکره با او هستیم. ما لیستی شامل 10 الی 15 بازیکن داریم که از این بین سه یا چهار بازیکن باید جذب شوند.

سمیعی در پاسخ به سوال درباره وضعیت آرش رضاوند و عرفان باقری پاسخ داد: آرش رضاوند بازیکن استقلال است و به‌صورت قرضی از تیم ما جدا شده‌بود. اگر باشگاهی او را می‌خواهد باید به‌صورت رسمی نامه بزند و شرایط خود را اعلام کند. باقری هم که بازیکن تیم ماست و قرارداد پنج‌ساله دارد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره پرونده لئوناردو پادوانی و آندره‌آ استراماچونی گفت: به ما اعلام کرده‌اند که اواخر تیرماه. باید ببینیم که اعلام می‌شود یا بازهم تاخیر خواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس