«داستان پیدایش نوروز» منتشر می‌شود


«داستان پیدایش نوروز» منتشر می‌شود

مرجان فولادوند از انتشار مجموعه‌ای سه‌جلدی عنوان «داستان پیدایش نوروز» خبر داد و گفت: فضای حاکم بر این مجموعه، یک فضای اساطیری-حماسی است و می‌کوشد تا در قالب داستان، مخاطب را با ریشه‌های این آیین باستانی آشنا کند.

«داستان پیدایش نوروز» منتشر می‌شود
مرجان فولادوند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار مجموعه‌ای در ارتباط با پیدایش نوروز خبر داد و افزود: «داستان پیدایش نوروز» عنوان کلی این مجموعه سه جلدی است که من، شش سال از عمر و زمان خود را به نوشتن آن اختصاص داده‌‌ام. یعنی از سال 1394 تاکنون سرگرم پژوهش درباره نوروز و ساختن و پرداختن فضای رمان بوده‌ام.

به گفته نویسنده این اثر در متون باستانی ما به نوروز اشاره‌ شده و در این راستا گفت: به جز این، آیین‌ها و مراسمی هم از گذشته به ما رسیده که امروز، اصل و داستان پیدایش آنها از بین رفته است. به همین‌خاطر به جز قصه‌هایی چون «ننه سرما و عمو نوروز» در کمتر داستان دیگری به نوروز در شکل و قالب جدید و متفاوت پرداخته شده است.

فولادوند به این‌که در مجموعه «داستان پیدایش نوروز»، هم برای مردم و هم برای جمشید، هفت خوان در نظر گرفته اشاره و بیان کرد: جمشید، پادشاه اساطیری ایران است که در اوستا، متون پهلوی و شاهنامه به او اشاره شده؛ پادشاهی که سرانجام به دست ضحاک کشته می‌شود.

وی ادامه داد: در این مجموعه برای او هفت خوان «کوه روان، سه هزار سر، اژدهای آهن، آتش تاریک، هیولای زخم، چاه فراموشان و مرد ماردوش» و برای مردم هم، خوان‌های «آواز دروازه‌ها، ساکنان دوزخ، زمان مرده، راه مارها، باران خاکستر، دریای خون، بذرهای مرگ و مرد ماردوش» طراحی شده است. جالب این‌که مردم و جمشید در خوان آخر یعنی «مرد ماردوش» به هم می‌رسند. ضمن این‌که هر کدام از اجزای «هفت‌سین» امروزی، یادگار یکی از این خوان‌ها هستند.

به گفته نویسنده مجموعه «داستان پیدایش نوروز»، فضای حاکم بر این مجموعه یک فضای اساطیری- حماسی است. «باران خاکستر» عنوان جلد نخست، «آتش تاریک» جلد دوم و «همزاد آفتاب» عنوان واپسین جلد این مجموعه است. این مجموعه را انتشارات هوپا برای گروه سنی بالای 15 سال منتشر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر