بنای مجاور کاروانسرای سمنان با تامین ساختمان اداره‌کل زندان‌های استان تخلیه می‌شود


بنای مجاور کاروانسرای سمنان با تامین ساختمان اداره‌کل زندان‌های استان تخلیه می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامت تامینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی ها برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی مرکز شهر سمنان، گفت: با تامین ساختمان برای این اداره‌کل، ساختمان مجاور کاروانسرای تاریخی که محل استقرار این اداره کل...

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کهربایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره‌کل زندان‌های استان سمنان ابراز داشت: اکنون پیمانکار در حال انجام کارهای مرمتی کاروانسرای تاریخی مجاور اداره‌کل زندان‌های استان سمنان است و ممنوعیتی در ورود به کاروانسرا برای انجام امور مرمتی نیست.
وی بیان کرد: ۲ روز پس از بازدید کاروانسرا و دستور آیت‌الله رییسی رییس وقت قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی کاروانسرا، دستور انجام شد، اما مقرر بود تا ساختمانی جایگزین برای اداره‌کل امور زندان‌های استان سمنان تامین شود و این بند هنوز محقق نشده است.
کهربایی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر جدید با روی‌کار آمدن مصوبه شورای شهر و شهردار دوره قبلی را قبول نکردند و دوباره مصوبه و تفاهم‌نامه امضا شد، اما هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است.
وی افزود: در جدیدترین اقدام، تفاهم‌نامه بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل زندان‌های استان برای آزادسازی کاروانسرای تاریخی مرکز شهر سمنان امضا شد.
وی تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه مقرر شد تا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان متولی آزادسازی کاروانسرای تاریخی شهر سمنان شود.
مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: پس از تایید تفاهم‌نامه امضا شده از سوی مرکز، آزادسازی کاروانسرای تاریخی شهر سمنان تسریع خواهد شد.
کهربایی خاطرنشان کرد: ساختمان اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان در نزدیکی میدان استاندارد این شهر در دست ساخت است.

۸۹ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان پارسال از زندان آزاد شدند
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: ۸۹ زندانی جرائم غیر عمد استان با ۳۱ میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال سال گذشته از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: سال گذشته با کمک خیران ۳۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر جمع‌آوری شده بود و سه ماه امسال ۲۸ زندانی جرائم غیر عمد آزاد استان با ۲۱ میلیارد ریال آزاد شدند.
وی بیان کرد: کمتر از پنج درصد زندانیان استان سمنان به دلیل ناتوانی در پرداخت در زندان هستند.
مدیرکل زندان‌های استان سمنان تصریح کرد: استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و تعداد کم زندانیان جزو استان‌های برتر کشور است.
وی با تاکید بر حفظ حقوق شهروندی زندانیان به ویژه زندانیان به دلیل بدهکاری، افزود: رویکرد اداره‌کل زندان‌ها، آزادی مشروط زندانیان از طریق نصب پابند الکترونیک است.

آزادی هفت درصد زندانیان استان با پابند الکترونیکی
کهربایی یادآور شد: آزادی اشخاص با شدت کم ارتکاب و جرائمی که نظم اجتماعی مختل نکرده باشد دنبال می‌شود و اکنون هفت درصد زندانیان استان سمنان با پابند الکترونیکی آزاد هستند.
وی با اشاره به توسعه سامانه الکترونیکی طی ۲ سال اخیر افزود: دادرسی الکترونیک و ارتباط با مراجع قضایی بر بستر فضای مجازی و ایجاد شرایط ملاقات الکترونیکی با زندانیان از جمله اقدامات است.
کهربایی با بیان اینکه ۳۰ درصد زندانیان استان سمنان غیربومی هستند، اضافه کرد: ملاقات الکترونیکی از طریق دفاتر قضایی با زندانی موجب تسهیل در ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان شده است.
وی ادامه داد: بیشترین گروه سنی بین زندانیان استان سمنان مربوط به گروه سنی۱۹ تا ۳۹ سال است و ۹۳ درصد زندانیان استان ایرانی و هفت درصد اتباع خارجی هستند.
کهربایی اظهار داشت: ۶۰ درصد زندانیان استان سمنان متاهل و ۲۲ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند و بیشتر زندانیان استان دارای تحصیلات تا دوره راهنمایی با فراوانی ۴۳ درصد است.
وی اضافه کرد: زندانی با تحصیلات فوق‌لیسانس و دکتری در زندان‌های استان سمنان وجود ندارد.
مدیر کل زندانهای استان سمنان گفت: بیشترین گروه جرمی زندانی در زندان‌های استان سمنان مربوط به مواد مخدر و سرقت است.
کهربایی تصریح کرد: اداره‌کل زندان‌های استان سمنان در مناسبت ملی و مذهبی مانند محرم، شعبان و رمضان مراسم‌های مختلف برگزار می‌کند و به واسطه عملکرد مطلوب به عنوان دستگاه برتر در اقامه نماز، در زمینه ورزش باستانی رتبه چهارم کشوری، و در حرفه‌آموزی و سرود به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است.
وی تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری، توسعه اشتغال، حرفه‌آموزی و توسعه سامانه‌های الکترونیکی با جدیت در اداره‌کل زندان‌ها دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد زندانیان با کمک مربیان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان سال گذشته در دوره های حرفه‌آموزی شرکت کردند و پس از پایان دوره گواهینامه از فنی و حرفه‌ای استان دریافت کردند.
مدیرکل اداره زندان‌های استان سمنان گفت: ۴۵ درصد زندانیان محکوم استان در بخش‌های مختلف مانند کارگاهی، صنایع‌دستی و کشاورزی شاغل هستند و سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال دست‌مزد دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم تیرماه به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج