تکواندو قهرمانی آسیا| پوکر نقره ای در روز دوم/ دست تکواندوکاران به طلا نرسید


تکواندو قهرمانی آسیا| پوکر نقره ای در روز دوم/ دست تکواندوکاران به طلا نرسید

در روز دوم رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا، تکواندوکاران ایران به 4 مدال نقره دست یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور جمعه سوم تیرماه در بخش کیوروگی به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون آغاز شده است.

در روز دوم رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا، تکواندوکاران ایران به 4 مدال نقره دست یافتند.

در ادامه مبارزات روز دوم از بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا که در کره جنوبی جریان دارد، مهدی حاج موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم در اولین تجربه آسیایی خود موفق به کسب مدال نقره شد.

وزن ۵۸- کیلوگرم حاج موسایی برای رسیدن به دیدار نهایی «مارک خلیفه» از لبنان، «هارون خان» از پاکستان و «اسرائیلوف» از ازبکستان با نتایج مشابه ۲ بر صفر در راند شماری شکست داد.

حاج موسایی برای کسب مدال طلا به مصاف «بائه سئو» از کره جنوبی دارنده نشان طلای 2019 جهان و 2020 آسیا با رنکینگ 16 المپیکی رفت و در نهایت 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن ۷۴- کیلوگرم تیم ملی کشورمان پس از یک دور استراحت «سیویانگ» از چین، «یانگ لای» از ویتنام و هائوهونگ» از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسید.

حسینی برای کسب مدال طلا به مصاف «جایسانوف» نماینده ازبکستان رفت و در نهایت ۲ بر صفر نتیجه را به این رقیب واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

در ادامه مبارزات پایانی روز دوم از رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا مبینا نعمت زاده با پیروزی مقابل «آدلاید» از تیمور شرقی، «جونگ کلراتا» از تایلند و «بورا کانگ» از کره جنوبی به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

نعمت زاده در مبارزه پایانی وزن ۴۹- کیلوگرم به مصاف «گو گیونگ» از چین رفت و هر دو راند را به رقیب واگذار کرد و سومین نقره را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد.

آخرین فینال روز دوم از رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا را نمایندگان کره جنوبی و ایران برگزار کردند.

نسترن ولی زاده در مسابقات امروز صبح ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام و سپس «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت به فینال صعود کرد.

در دیدار نهایی وزن ۶۲- کیلوگرم نسترن ولی زاده از کشورمان به مصاف «نام مین سئو» از کره جنوبی رفت و به نماینده میزبان باخت و چهارمین نقره تیم ملی کشورمان را با خود اختصاص داد.

*نادعلیان، پوراسماعیل و خدابنده نمایندگان ایران در روز سوم

در ادامه مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا سه نماینده کشورمان در سنگین وزن فردا یکشنبه پنجم تیرماه به مصاف رقبای خود می‌روند.

تا پایان مبارزات روز دوم 7 تکواندوکار کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند که هر 7 تکواندوکار موفق به کسب مدال شده اند. یک طلا، چهار نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. است. ناهید کیانی یک طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده 4 مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز 2 مدال برنز برای کشورمان کسب کرده اند.

فردا یکشنبه در ادامه این رقابت ها تکواندوکاران اوزان ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان مسابقات خود را برگزار می‌کنند که تیم ایران سه نماینده در مسابقات روز وسم دارد.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم مردان ۸ تکواندوکار حضور دارند که علیرضا نادعلیان در مرحله یک چهارم نهایی «وداح آل احمد» از قطر را پیش رو دارد و در صورت برتری ضمن صعود به نیمه نهایی با برنده مبارزه افغانستان و ازبکستان برای رسیدن به فینال مبارزه می‌کند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم زنان نیز هفت تکواندوکار ثبت نام کرده اند که زهرا پور اسماعیل ابتدا «راما ابوالراب» از اردن را پیش رو دارد و در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده تکواندوکاران کره جنوبی و چین خواهد رفت.

اکرم خدابنده هم در وزن ۷۳+ کیلوگرم در اولین دیدار «الیسه علی سار» از سوریه را پیش رو خواهد داشت و در ادامه باید با یکی از تکواندوکاران ازبکستان، چین یا کویت پیکار کند.

بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا از سوم تیرماه با حضور تکواندوکارانی از 34 کشور میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون آغاز شده و تا روز دوشنبه هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی