امیرعبداللهیان: گفت و گو‌های مثبتی با بورل داشتیم


امیرعبداللهیان: گفت و گو‌های مثبتی با بورل داشتیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که گفتگو‌های مثبت و جامعی را با بورل داشته است و افزود: آمادگی داریم در روز‌های آینده مذاکرات وین را از سر بگیریم.

امیرعبداللهیان: گفت و گو‌های مثبتی با بورل داشتیم

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز میزبان «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود، پس از دیدار و گفتگو با بورل که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی گفت: گفتگو‌های مثبت و جامعی را داشتیم. اروپا از جایگاه مهمی برای ما برخوردار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: امیدواریم در پی روابط دوجانبه با یکایک کشور‌های اروپایی و در ادامه گفتگو‌ها و توافقات با بورل داشتیم شاهد توسعه و پیشرفت مناسبات باشیم.

وزیر خارجه بیان کرد: بحث تداوم مذاکرات ایران و طرف‌های دیگر برای لغو تحریم‌ها را مورد گفتگو قرار دادیم. در گفت‌وگوی قبلی با بورس گفتم که ایران همیشه از مسیر دیپلماسی عزتمند و منتهی به نتیجه استقبال می‌کند و از شما دعوت می‌کنم به تهران سفر کنید. گفتگو‌های مفصل، عمیق و دقیقی را درباره مطالبات ایران داشتیم و به بورل تأکید کردیم آمادگی داریم در روز‌های آینده مذاکرات را از سر بگیریم آنچه برای ایران مهم است نفع اقتصادی ایران از توافقی است که در ۲۰۱۵ حاصل شده و هر موضوعی که بتواند نفع اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد از نظر دولت رئیسی و ایران قابل قبول نخواهد بود. سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفتگو‌هایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم.

وی گفت: بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید داشتیم. برلغو کامل محاصره انسانی و از سرگیری مذاکرات یمنی - یمنی تأکید داریم.

وزیر خارجه ادامه داد: اقدامات محرک رژیم علیه برنامه هسته‌ای ایران دست بسته نخواهد ماند. از جمله موضوعات مورد بررسی ما همکاری در حوزه انرژی، مبارزه با تروریسم و تداوم مبارزه با مواد مخدر و بحث مهاجرت بود. برخی مباحث کنسولی و مطالبات ایران نسبت به هموطنان ما در بخش‌هایی از اروپا در این گفتگو‌ها مورد توجه قرار گرفت./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر