جنجال در مجمع عمومی فدراسیون کشتی


جنجال در مجمع عمومی فدراسیون کشتی

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی با حواشی و جنجال در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی خطاب به شکرشکن مشاور حسابرسی وزارت ورزش در امور مجامع گفت: آقای شکر شکن وقتی حرف میزنی برادر من اجازه بده حسابرس من هم حرف بزند. آقای پولادگر مگر نمی‌گوئید حرف‌تان درست است، خب قانون مستند شما کجاست؟ اینجوری صحبت نکن قانونی صحبت کن. الان حسابرس من بر اساس قانون می‌گوید، اما تو باز حرف خودت را می‌زنی. من اجازه نمی‌دهم حرفت را بزنی.

شکرشکن گفت: تعداد امضا‌ها ۱۰ تا است در حالی که ۱۱ عضو هیئت رئیسه دارید. هر کدام از اعضاء امضاء نکرده باشند، سند درست نیست.

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی از ساعت ۱۴ امروز و با حضور پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و سایر اعضای مجمع در سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

دبیر خطاب به پولادگر؛ مگر شما بچه ای که اینطور حرف می زنید؟

دبیر به شکر شکن گفت: این بند‌ها را که می‌گویی آیا مستند آن را داری. با کلمات بازی نکن برادر من. شما یک سری ایراد گرفتی که من می‌گویم اشتباه است. من جواب اضافه نمی‌خواهم. شما بند‌های قانونی این ایراد‌ها را که می‌گیری نشان بده. مستند حرف بزن مخلصت هم هستم نه اینکه روی هوا حرف بزنید. سرچ کن قانون را نشان بده. بخدا اگر قانون را بلد باشی. جالب است بدانید اصلا در بند‌های حسابرسی هیچ وقت اعضای هیئت رییسه نباید امضا کنند، اما من گفتم عیب ندارد امضا کنند. از ۱۱ امضای هیئت رییسه ۱۰ نفر امضا کردند شما به این ایراد گرفته‌ای. اجازه بده من توجیه ات کنم. من نمی‌دانم از کجا به اینجا آمده‌ای. به جای اینکه بارک الله به عملکرد و رشد ما بگویی در عوض می‌گویی یک امضا کم است.

دبیر خواستار رای مجمع شد و وقتی به کیکاووس سعیدی گفت شما رای نمی‌دهی گفت رئیس مجمع آقای پولادگر است. در ادامه دبیر به پولادگر گفت شما رای نمی‌دهی؟ پولادگر در پاسخ گفت: شما توهین کردی و هر وقت دلتان می‌خواهد حرف می‌زنید. من واقعا متاسفم. دبیر هم جوا داد مگر شما بچه‌ای که این‌طور حرف می‌زنید.

موسایی: وزیر ورزش و جوانان موضع خود را در مورد ورزش کشور رسما اعلام کند

محمد موسایی عضو مجمع گفت: خواهش من از آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان این است که به عنوان یک ورزشکار و قهرمان موضع خود را در مورد کشتی بیان کند که آیا کشتی به عنوان ورزش اول کشور که تمام مدال‌ها و افتخارآفرینی‌ها را داشته و ۸۰ درصد آن برای کشتی است، باید بودجه اش قطع شود. وقتی بار ورزش یک کشور بر روی کشتی است و ۱۱۲ قهرمان المپیک و جهان اکثر مدال‌های ورزش ایران در میادین جهانی و المپیک را کسب کرده اند، آیا این درست است که همان رفتاری که با رسول خادم شد و بودجه‌ی کشتی را ندادند با علیرضا دبیر شود و سرنوشت این قهرمان المپیک و جهان نیز مانند رسول خادم شود. ما به عنوان اعضای مجمع، به عنوان بالاترین رکن کشتی کشور، قطعا این اجازه را نخواهیم داد که آقای دبیر با این کج سلیقگی‌ها کشتی را رها کند.

یاری: اساسنامه فدراسیون کشتی مستقل است و مورد تایید وزارت ورزش وقت، کمیته ملی المپیک، اتحادیه جهانی و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است

حمید یاری دیگر عضو مجمع با تذکری به ابراهیم مهربان دبیرکل مجمع گفت: اساسنامه فدراسیون کشتی در سال ۱۳۹۶ به عنوان اساسنامه تیپ (همشکل با سایر کشورها) اتحادیه جهانی به تصویب رسیده و مورد تایید وزارت ورزش و جوانان وقت و کمیته ملی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک است. ما باید این اساسنامه را رعایت کنیم و طبق ماده پنج این اساسنامه نماینده وزارت ورزش (وزیر یا معاونانش) به عنوان ناظر در این مجمع حضور دارند و رئیس فدراسیون باید جلسه را شروع کرده و بعد رای گیری در مورد انتخاب رئیس مجمع قرار بگیرد. تذکر می‌دهم که مجمع باید طبق اساسنامه برگزار شود و اگر تخلفی در آن شود، تا خطر تعلیقی که سال‌های ۹۶ و ۹۷ کشتی را تهدید می‌کرد، مجددا گریبان کشتی را نگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی که چهارشنبه هفته پیش برای پیگیری افزایش بودجه فدراسیون در سال جاری به وزارت ورزش و جوانان رفته بود، پس از آنکه محمد پولادگر عنوان کرد هیچ بودجه‌ای برای کشتی در نظر نگرفته است، با او درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد.

دبیر: من آتش به اختیارم

دبیر در ادامه مجمع گزارشی از مدال‌های کشتی، فعالیت زنان و ... ارائه کرد،گفت: من آتش به اختیارم، کار خودم را می‌کنم، چون یک فدراسیون کشتی داریم یک کشتی. کشتی خیلی بزرگتر از وزارت ورزش و جوانان است و بخشی از فرهنگ ماست. امروز باید شفاف‌سازی صورت بگیرد. اگر می‌گویم "من" منظورم فدراسیون است. حرفی غیرکارشناسی باشد مقابل آن می‌ایستیم.

۱۱ سال مشخص نبود درآمد هیئت تهران از سالن کشتی هفتم‌تیر کجا می‌رود؟

دبیر گفت: درگیری من با معاون قهرمانی وزارت ورزش شخصی نیست و خدا از من نگذرد اگر برای خودم باشد. اگر من دزدی می‌کنم من را بردارند. ۱۱ سال مشخص نبود درآمد هیئت تهران از سالن کشتی هفتم‌تیر کجا می‌رود؟ چرا یک شرکت خصوصی باید آن را اجاره کند؟ ۴-۵ میلیارد جنس از آن بیرون رفته است. به همین دلایل رئیس هیئت تهران کنار گذاشته شد.

بنا قهر می‌کرد او را با گونی می‌آوردم/ خرج کردن برای امثال حسن یزدانی کار لاکچری نیست

دبیر گفت: بنا قهر نکرد، چون قهر می‌کرد او را با گونی می‌آوردم. در شورای برون‌مرزی می‌گویند چرا چند مربی می‌برید؟ من نمی‌توانم بچه‌ها را در هتل تنها بگذارم و از طرفی چند مربی هم باید در تمرین باشند. شورای برون مرزی یک سرمربی و ۲ مربی تصویب کرده و من به حرف شما گوش نمی‌دهم. بد است تیم من پزشک ندارد و از پزشک روسیه و آمریکا بخواهم کمک کنند. اصلا وزارت نمی‌پرسد و من هم نمی‌گذارم استرس به تیم وارد شود. اگر من نبودم، بنا، سوریان و درستکار ۲۰ بار رفته بودند. من این نخبه‌ها را نگه داشتم. مسئله گرمایش پنج سالن را ببنید، بسکتبال، والیبال، وزنه برداری چه گناهی دارند، اینکه ما بیاییم و این را درست کنیم بد است. شما می‌گویید کشتی لاکچری خرج می‌کند، آیا هزینه کردن برای حسن یزدانی که قهرمان ملی ما است، خرج لاکچری محسوب می‌شود و اشتباه است. اگر یزدانی یک شب کمرش عرق کند و سرما بخورد، ۱۰ روز می‌افتد شما بگویید این کار درست و کارشناسی است. پنج سالن مجموعه آزادی را ببینید، وزیر ورزش آمده، معاون رئیس جمهور آمده، اما ما کمتر معاون قهرمانی وزارت را دیده ایم، لازم است بیاید ببنید و تا زیرساخت ما درست نشود، برگزاری تمرین امکان پذیر نیست.

محمدیان: کشتی ایران آبرو، پیشینه، عقبه و قدمت زیادی دارد

عسکری محمدیان دارنده مدال‌های نقره المپیک و جهان و رئیس هیئت کشتی استان مازندران در این مجمع گفت: آقای پولادگر، کشتی ایران آبرو، پیشینه، عقبه و قدمت زیادی دارد. از المپیک ۱۹۴۸ کشتی لندن، آبروی ورزش ایران را کشتی خریده است و تا به الان این کار را انجام داده است. اولین مدال طلای المپیک توسط کشتی بدست آمده و ۴۷ مدال المپیک از ۷۶ مدال کسب شده توسط کشتی بوده که بیشترین مدال‌های طلا نیز توسط کشتی بدست آمده است. اگر وفاق و همدلی در کشتی باشد و به وجود بیاید، صد در صد کشتی برای ورزش این کشور آبروداری خواهد کرد، ما در مازندران چندین جام بین المللی و چندین رقابت قهرمانی کشوری را میزبانی کردیم و بالغ بر ۵۰۰۰ کشتی گیر در این رویداد‌ها حضور داشتند، اما فدراسیون نمی‌تواند به ما پول بدهد و خودش خرج دارد و ما آورده داشته ایم.

بر اساس گزارش علیرضا دبیر، در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ به ترتیب ۲۸، ۲۶ و ۳۱ میلیارد تومان فدراسیون علمکرد مالی داشته و این درحالی بوده که عملکرد مالی در سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۸، ۵۴ و ۱۳۱ میلیارد تومان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته