رویترز: هنوز دو مسئله در مذاکرات وین حل نشده مانده است


رویترز: هنوز دو مسئله در مذاکرات وین حل نشده مانده است

رویترز در خبری به نقل از دو منبع ناشناس ایرانی و اروپایی ادعا کرد که درباره مذاکرات برجام دو مسئله حل نشده باقی مانده است.

دو مقام ناشناس ایرانی و اروپایی پیش از سفر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با رویترز مدعی شدند که دو موضوع از جمله درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران باقی مانده که باید حل شود. اما حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران از اظهار نظر درباره این مسئله خودداری کرد.

در این گزارش ادعایی آمده است که فرانسه یکی از طرف‌های مذاکرات برجام با نادیده گرفتن کارشکنی‌های کشور‌های غربی و آمریکا، از تهران خواست تا سفر بورل برای بازگرداندن توافق برجام را غنمیت شمارد.

این ادعا‌ها در حالی است که جوزپ بورل دیشب برای دیدار با مقامات ایران از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه وارد تهران شد. در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می‌شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

چندی پیش نیز، انریکه مورا، معاون جوزپ بورل برای رایزنی در جهت حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات لغو تحریم‌ها به تهران آمده بود.

دور هشتم گفتگو‌ها که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شده بود با اعلام جوزپ بورل، از ۲۰ اسفند به علت اختلاف نظر طرفین مذاکرات بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. مذاکره کنند کشورمان در این مذاکرات بر لغو کامل تحریم‌ها تاکید دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد