چگونه پدر و مادرهای آرام بچه‌های شاد تربیت می‌کنند؟


چگونه پدر و مادرهای آرام بچه‌های شاد تربیت می‌کنند؟

کتاب «والد آرام، کودک شاد» به تقویت رابطه میان پدر و مادرها با فرزندان‌شان می‌پردازد و به آنها یاد می‌دهد چگونه کودکان شادتر و مسئولیت‌پذیرتری تربیت کنند.

چگونه پدر و مادرهای آرام بچه‌های شاد تربیت می‌کنند؟
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرزندپروری، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که ما انجام می‌دهیم. فشار زندگی روزانه باعث می‌شود اغلب والدین احساس گناه کنند و عذاب وجدان داشته باشند که اگر زمان بیشتری داشتند، کمتر خسته می‌شدند یا اگر می‌دانستند از کجا شروع کنند، حتما می‌توانستند بهتر عمل کنند.

البته پدر و مادرهایی هم هستند که کودکانی به دور از غم و استرس تربیت می‌کنند. بچه‌هایی که با خودشان در صلح‌اند. راز موفقیت این‌گونه پدر و مادرها در چیست؟ آنها کودکان خود را چگونه تربیت می‌کنند؟

دکتر لورا مارکهام نویسنده کتاب «والد آرام، کودک شاد»، روان‌شناسی بالینی خوانده و از دانشگاه کلمبیا مدرک گرفته و با پدر و مادرها در ارتباط بوده تا به آنها یاد بدهد چطور می‌توانند بهترینِ خودشان را به فرزند خود ارائه کنند.

این کتاب، یک جلد از «کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان» است. کتاب‌های این مجموعه با وجود ارتباط موضوعی، مستقل‌ از یکدیگرند و می‌کوشند تا به پدر و مادرها یک سری شیوه‌های عملی بیاموزند.

کتاب «والد آرام، کودک شاد» در پنج فصل نوشته شده؛ «خودتان را کنترل کنید» عنوان نخستین بخش کتاب است که به پدر و مادرها آموزش می‌دهد چگونه والدین آرام، کودکان شاد پرورش می‌دهند؟ نویسنده در بحش دوم به «تقویت رابطه» میان پدر و مادرها و فرزندان‌شان پرداخته و بر اصول رابطه و تاکید کرده و این‌که والدین برای برقراری رابطه عمیق‌تر با بچه‌های خود چه کنند؟

«تعلیم دهید، کنترل نکنید» عنوان بخش سوم کتاب است. در این بخش نویسنده درباره عواطف گوناگون و چگونگی تعلیم عواطف به کودکان سخن گفته؛ چهارمین بخش به تربیت کودکی توجه می‌کند که خودش خواهان درست رفتار کردن است و آخرین بخش به تربیت کودکی می‌پردازد که دستاوردهایش همراه با شادی و عزت نفس است.

در این بخش به بچه‌ها آموزش داده می‌شود چطور از فرزندپروری کنترل‌گرا دوری و بچه‌هایی مسئولیت‌پذیر تربیت کنند.
چگونه پدر و مادرهای آرام بچه‌های شاد تربیت می‌کنند؟

کتاب «والد آرام، کودک شاد» را آناهیتا یاراحمدی ترجمه و انتشارات صابرین در اختیار مخاطبان گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس