وزیر امور خارجه: آمادگی داریم در روز‌های آینده مذاکرات را از سر بگیریم


وزیر امور خارجه: آمادگی داریم در روز‌های آینده مذاکرات را از سر بگیریم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقای بورل از من خواستند چگونه میتوانیم با بن بستی که بعد از قطعنامه بوجود امده را رفع کنیم و من گفتم ایران از دیپلماسی عزتمندانه همیشه استقبال میکند. ما امادگی داریم در روز‌های اینده مذاکرات را از سر بگیریم.

وزیر امور خارجه: آمادگی داریم در روز‌های آینده مذاکرات را از سر بگیریم
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی در جوزپ بورل گفت: اقای بورل از من خواستند چگونه میتوانیم با بن بستی که بعد از قطعنامه بوجود امده را رفع کنیم و من گفتم ایران از دیپلماسی عزتمندانه همیشه استقبال میکند. ما امادگی داریم در روز‌های اینده مذاکرات را از سر بگیریم.

وی در ادامه گفت: امیدوار هستیم به طور مشخص امریکا واقع بینانه و منصفانه برای رسیدن به نقطه پایانی توافق عمل کند. در موضوع افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر با تمام اقوام تاکید کردیم. ایران به مسئولیت انسان دوستانه به کمک مناطق زلزله زده افغانستان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه گفت: سوریه و فلسطین از دیگر موضوعات گفتگو بود، در مورد سوریه باید لغو تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور در دستور کار قرار بگیرد.

جوزپ بورل نماینده سیاست خارجی در اتحادیه اروپا در این نشست گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این بود که این توقف را بشکنم و تنش‌ها را در خصوص مذاکرات برجام کم کنم و این برای من اهمیت اصلی داشت و اینکه یک انگیزه جدید ایجاد کنیم. یک فرصت جدید برای اینکه برجام و گفتگو‌ها را بر روی ریل قرار دهیم و میخواستم ان را به صورت عمیق با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره آن صحبت کنیم. خیلی خوشحال هستم و از آقای وزیر تشکر می‌کنم که قرار است مذاکرات را از سر بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا