پیش‌بینی بورس فردا/ در صورت توافق کدام صنایع سبزپوش می‌شوند؟


پیش‌بینی بورس فردا/ در صورت توافق کدام صنایع سبزپوش می‌شوند؟

معاملات بورس در اولین روز کاری تابستان روند نسبتا اصلاحی را پشت سر گذاشت. کارشناسان عقیده دارند که این روند ادامه‌دار نیست و فردا تابلوی معاملات سبز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در معاملات امروز افت ۱۳ هزار و ۵۹ واحدی را ثبت کرد و به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید. برخلاف شاخص کل شاخص هم‌وزن رشد ۰٫۹ درصدی را ثبت کرد. از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به محدوده چهار هزار و ۴۵ میلیارد تومان رسید.

تحلیلگران عقیده دارند که این نزول، روند طبیعی بازار سرمایه است و طی روزهای آینده بورس صعودی می‌شود.

سیگنال‌هایی برای بازار سرمایه

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می‌شود. همچنین درباره مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

کارشناسان عقیده دارند که توافق در مذاکرات می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات بازار سرمایه داشته باشد و بسیاری از سهام موجود را صعودی کند.

از سوی دیگر به واسطه این دیدار نرخ دلار بازار آزاد روند نزولی به خود گرفت. تحلیلگران عقیده دارند که این روند می‌تواند در روزها و هفته‌های آینده تاثیر منفی روی معاملات بگذارد.

بورس مثبت می‌شود؟

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: چشم‌انداز توافق و مذاکرات مثبت شده است و بر همین اساس انتظار می‌رود فردا معاملاتی متعادل رو به مثبت داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور بورل در تهران می‌تواند چشم‌اندازی مثبت برای توافق ایجاد کند. انجام توافقات می‌تواند روی صنایع خوردویی و بانک تاثیر مثبت بگذارد. یعنی این صنایع با انجام توافق به صورت مستقیم تاثیر می‌گیرند و سبزپوش می‌شوند.

عبدالهی اظهار می‌کند: برخی از صنایع دیگر به صورت غیر مستقیم از این موضوع تاثیر می‌گیرند و به طور کلی با انجام توافق، بورس سبزپوش می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه در صفحه بورس تجارت‎‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟