اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی در خصوص خبر حذف «قبولی در مصاحبه» !


اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی در خصوص خبر حذف «قبولی در مصاحبه» !

به گفته امیر سیاح متاسفانه این سازمان در سال‌های گذشته شرایط صدور مجوز تخصصی روانشناسی را بسیار سخت و نظارت پیشینی بسیار شدیدی اعمال کرده است به طوری که تعداد خیلی کمی از متقاضیان اجازه ورود به بازار را...

اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی در خصوص خبر حذف «قبولی در مصاحبه» !
به گفته امیر سیاح متاسفانه این سازمان در سال‌های گذشته شرایط صدور مجوز تخصصی روانشناسی را بسیار سخت و نظارت پیشینی بسیار شدیدی اعمال کرده است به طوری که تعداد خیلی کمی از متقاضیان اجازه ورود به بازار را داشته و توانسته‌اند مجوز مشاوره روانشناسی دریافت کنند.
اما در پی این اظهارات سازمان نظام روانشاسی و مشاوره در اطلاعیه ای اعلام کرد: «به اطلاع اعضای جامعه روان شناسی ومشاوره می رساند در پی انتشار خبری از قول رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار مبنی بر حذف شدن شرط داشتن دو مدرک پی درپی و نیز قبولی در مصاحبه برای صدور پروانه مشاوره روان شناسی، (درصورت صحت این مطلب) به اطلاع می رساند سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دارای قانون خاص مصوب مجلس شورای اسلامی و مربوط به حوزه سلامت است که با صنوف خدماتی تفاوت دارد.

مطابق با بند ۱ ماده ۳ قانون تشکیل این سازمان، تعیین حدود صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان پروانه اشتغال از وظایف سازمان است و مطابق با بند ۵ ماده ۱۲ نیز تدوین دستورالعملهای اجرایی در این باره به عهده شورای مرکزی است.

این اطلاعیه می‌افزاید: هر گونه تغییر در قانون تشکیل سازمان از جمله حذف بند ۱ ماده ۳ صرفا به عهده‌ مجلس شورای اسلامی است و نظر هیأت مقررات زدایی بر خلاف قانون مجلس شورای اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری در دیدار اعضاء شورای مرکزی مورخ ۱۳۹۱/۲/۱۹ و ضایع کننده حقوق مردم و از همه مهمتر به مخاطره انداختن سلامت شهروندان و افزایش آسیب های اجتماعی-روانی است و این نظر برای سازمان قابل اجرا نیست.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته