شهرستان سرعین رتبه برتر کشور در کمک به آزاد سازی زندانیان غیر عمد


شهرستان سرعین رتبه برتر کشور در کمک به آزاد سازی زندانیان غیر عمد

رکنا:رئیس کل دادگستری استان از آزادی ۴۶۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان اردبیل با کمک خیران و ستاد دیه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل صبح امروز در مراسم تجلیل از خیرین یتاد دیه شهرستان سرعین اظهار داشت: سال گذشته ۴۶۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان اردبیل با کمک خیران و ستاد دیه از زندان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: اهمیت به فرهنگ‌سازی، کمک به آزادی زندانیان و آگاهی از مهارت‌های فردی و اجتماعی در کار‌های خیرخواهانه و پیشگیرانه در جامعه اولویت مهم و اساسی است و در حال حاضر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها جزو اولویت مهم دستگاه قضایی است که با استمرار برگزاری جشن‌های گلریزان و مشارکت خیران برای آزادسازی زندانیان تلاش خود را برای آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد به‌کار می‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کثیرلو تصریح کرد: اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی استان با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز کاهش جمعیت کیفری در اولویت قرار گرفته و در صدد رفع موانع موجود هستیم تا بتوانیم برای آزادسازی زندانیان اقدامات مناسب و لازم را انجام دهیم و مشکلات و موانع را از سر راه برداریم.

وی بیان کرد: نیازمند مشارکت خیران برای رفع گرفتاری و مشکلات اقتصادی زندانیان هستیم تا بتوانیم با این امر نسبت به آزادی زندانیان کمک کنیم که به همین منظور در سال گذشته ۴۳۰ هزار پرونده در دادگاه‌های حقوقی، تجدیدنظر، دادسرا‌ها و شورای حل اختلاف استان رسیدگی شده تا اقدام شاخصی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش انجام یابد.

در این مراسم رحیمی نسب رئیس حوزه قضایی شهرستان سرعین از جمع آوری 1میلیارد 600 میلیون تومان توسط خیرین شهرستان سرعین برای آزاد سازی غیر عمد خبر داد و افزود این رتبه در طول 5 سال گذشته برای سرعین در استان اردبیل محفوظ مانده است

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت