شناسایی فسیل 30 هزار ساله بچه ماموت یک ماهه


تیمی از باستان شناسان در کانادا موفق شدند مومیایی یک بچه ماموت پشمالو منجمد در یوکان را که به طرز خیره ‌کننده‌ای سالم حفظ شده، کشف کنند. این مومیایی، به عنوان کامل ‌ترین نمونه از گونه ‌های منقرض شده در آمریکای...

شناسایی فسیل 30 هزار ساله بچه ماموت یک ماهه

تیمی از باستان شناسان در کانادا موفق شدند مومیایی یک بچه ماموت پشمالو منجمد در یوکان را که به طرز خیره ‌کننده‌ای سالم حفظ شده، کشف کنند. این مومیایی، به عنوان کامل ‌ترین نمونه از گونه ‌های منقرض شده در آمریکای شمالی شناخته می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، تیمی از معدنچیان یک معدن طلا در در نزدیکی شهر داوسون کانادا با بقایای فسیل شده یک بچه ماموت مواجه شده و مراتب را به باستان شناسان اطلاع دادند. بررسی های اولیه توسط کارشناسان نشان داد این ماموت ماده بوده و حدود ۱۴۰ سانتی متر طول دارد. تخمین زده می شود که این موجود حدود ۳۰ هزار سال پیش در هنگام مرگ حدود یک ماهه بوده است.

گرانت زازولا، دیرینه ‌شناس حاضر در این مطالعات، این کشف را یافته ‌ای منحصر به فرد دانست که ممکن اشناسایی فسیل 30 هزار ساله بچه ماموت یک ماهه ست یکبار در زندگی رخ دهد. به گفته وی، فسیل ماموت فوق از دم تا نوک تنه ‌اش کامل بوده و دارای پلک‌ ها، گوش‌ ها و ناخن‌ های کوچک انگشتان پا است.

پس از کشف و بررسی اولیه، این مومیایی جهت نگهداری به فریزر منتقل شد. این منطقه در قلمرو سنتی سرخپوستان قرار دارد. در مراسمی که در اوایل این هفته برگزار شد، این ماموت توسط Trʼondek Hwëchʼin Elders به نام Nun cho ga نامگذاری شد که در زبان هان به معنی بچه حیوان بزرگ است.

به گزارش سیناپرس، دبی ناگانو، نماینده بویمان این سرخپوستان گفت: این کشف باورنکردنی است. تأثیر قدرتمندی که دارد گاهی اوقات شما را مسحور می کند.

در حالی که قبلاً ماموت ‌های مومیایی شده در سیبری یافت شده بودند، هیچ نمونه ای از این مومیایی ها در آمریکای شمالی وجود ندارد.

به گزارش سیناپرس،مطالعات آتی پتانسیل این را دارد که اطلاعات جدیدی در مورد جمعیت این گونه در آمریکای شمالی، که تصور می‌شود تا حدود ۵ هزار سال پیش در این قاره وجود داشته‌ اند، نشان دهد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: theglobeandmail

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* شناسایی فسیل 30 هزار ساله بچه ماموت یک ماهه [کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط