طرز تهیه ته دیگ بال مرغ مجلسی در منزل


طرز تهیه ته دیگ بال مرغ مجلسی در منزل

مواد لازم ته دیگ بال مرغ برنج ۴ پیمانه سینه مرغ ۱۰۰ گرم بال مرغ ۸ عدد پیاز ۱ عدد آب لیمو ترش تازه ۱ عددزرشک به مقدار کافی ماست ۸ قاشق غذاخوریزعفران دم کرده به مقدار کافی نمک، فلفل و...

مواد لازم ته دیگ بال مرغ

برنج ۴ پیمانه
سینه مرغ ۱۰۰ گرم
بال مرغ ۸ عدد
پیاز ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه ۱ عدد
زرشک به مقدار کافی
ماست ۸ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
روغن مایع ½ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه ته دیگ بال مرغ مجلسی در منزل

طرز تهیه ته دیگ بال مرغ

برای تهیه ته دیگ بال مرغ خوشمزه ابتدای کار برنج را می شوییم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی آن آب و نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.
حالا بال را به همراه سینه مرغ درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه نمک و زردچوبه درون قابلمه می ریزیم.

در این مرحله قابلمه حاوی بال مرغ را روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ و بال مرغ به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان بال و سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.
حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه سینه مرغ را ریش ریش می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم.
در این مرحله سینه مرغ ریش ریش شده را درون تابه می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم. در ادامه بال های مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به آن زعفران دم کرده و آب لیمو ترش اضافه می کنیم.

طرز تهیه ته دیگ بال مرغ مجلسی در منزل

حالا بال های مرغ را ماساژ می دهیم تا مزه دار شوند. در ادامه برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس درون قابلمه حاوی آب جوش به همراه نمک می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند.

در این مرحله زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت برنج را از روی حرارت بر می داریم و درون آبکش می ریزیم، سپس آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه درون یک کاسه بزرگ تخم مرغ را اضافه می کنیم.
حالا ماست را به همراه نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده درون کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.
در این مرحله برنج آبکش شده را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا برنج طعم دار شود. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن مقداری روغن می ریزیم و بال های مزه دار شده را درون قابلمه کنار هم می چینیم.

حتماً بخوانید:
طرز تهیه ته دیگ بال مرغ مجلسی در منزل

آموزش طرز تهیه ۱۰ مدل ته دیگ خاص و مجلسی + عکس

طرز تهیه چند مدل ته دیگ خوشمزه | ته‌ دیگ برای ما ایرانی‌ ها خیلی لذیذه و کلی طرفدار داره. برای تهیه ی ته دیگ عالی باید نکاتی رو رعایت کنید که ما این…

حالا مقداری از برنج زعفرانی روی بال های مرغ به صورت پخش می ریزیم تا بال های مرغ را پوشش بدهد. در ادامه سینه مرغ ریش ریش شده را روی ته چین به صورت پخش می ریزیم، سپس مقداری زرشک روی سینه مرغ ریش ریش شده اضافه می کنیم.
در این مرحله باقی مانده ته چین را روی سینه مرغ می ریزیم، سپس با پشت قاشق ته چین را فشرده می کنیم تا منسجم شود. در ادامه کره را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و روی ته چین قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم.
در نهایت درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از این مدت ته چین را درون یک طرف مناسب بر می گردانیم و سرو می کنیم. نوش جان.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس