آغاز ارزیابی پنجمین دور اعتباربخشی در 366 بیمارستان کشور


 آغاز ارزیابی پنجمین دور اعتباربخشی در 366 بیمارستان کشور

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان از آغاز پنجمین دوره اعتباربخشی در ۳۶۶ بیمارستان کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان : دکتر سلیمان حیدری رییس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان با بیان اینکه بیش از 200 مرکز درمانی در کل کشور مجوز واحد پذیرش بیماران بین‌الملل را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: دستورالعمل ضوابط تخصصی فعالیت شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت در زمینه اقدامات تشخیصی درمانی، تدوین و ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: این مرکز به صورت مداوم بر نحوه فعالیت واحد پذیرش بیماران بین الملل مراکز درمانی و تعاملات شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت با مراکز درمانی دارای مجوز IPD نظارت و مجوزهای IPD مراکز درمانی دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل را به صورت سالیانه تمدید می‌کند.

دکتر حیدری در خصوص فرایند اعتباربخشی، نیز گفت: فرایند ارزیابی اعتباربخشی دور چهارم بیمارستان‌ها علیرغم اپیدمی کرونا در سال قبل (۱۴۰۰) پایان و تمامی گواهینامه‌ها صادر شده است.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان که در همایش معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور سخن می گفت، ادامه داد: فرایند اعتباربخشی دور پنجم از ابتدای سال جاری آغاز و دستور العمل شروع اعتبار بخشی دور پنجم و متمم آن تدوین و ابلاغ شده و ارزیابی‌ها نیز در پنجمین دور اعتبار بخشی سال ۱۴۰۱ از ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری شامل ۳۶۶ بیمارستان توسط ۸۰ تیم در ۵ هفته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در بازبینی سنجه‌های اعتباربخشی به قانون انطباق توجه شده و سهم سنجه‌های مرتبط با قانون انطباق در اعتبار بخشی دور پنجم افزایش یافته است.

دکتر حیدری با بیان اینکه به منظور انجام فرایند ارزیابی اعتباربخشی دور اول مراکز جراحی محدود در تابستان ۱۴۰۱ دستورالعمل کشوری ارزیابی تدوین کارگروه‌ها و به روز رسانی سنجه.ها تدوین و ابلاغ شده است، گفت: فرآیند ارزیابی اعتباربخشی دور اول مراکز جراحی محدود در تابستان ۱۴۰۱ صورت خواهد گرفت.

دکتر حیدری گفت: ۱۲۷ هزار و ۶۳۰ مرکز درمانی در کشور وجود دارد و حدود ۱۲۳ هزار و ۸۱۴ بازدید انجام شده است. بنابراین هدف "هر مرکز حداقل یک بازدید در هر سال" به طور عام محقق شده است.

وی افزود: به طور متوسط ۵۰ درصد مطب‌های پزشکان بازدید شدند. همچنین هر بیمارستان دولتی به طور متوسط ۱۸ بار و هر بیمارستان خصوصی یا غیردولتی ۱۰ بار بازدید شده اند.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: از ۱۲۳ هزار و ۸۱۴ بازدید انجام شده، حدود ۶ درصد بازدیدها منجر به کشف تخلفات شده است.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن