هشتمین محفل انس و معرفت زائران ایرانی برگزار شد


هشتمین محفل انس و معرفت زائران ایرانی برگزار شد

زائران ایرانی در هتل قصر اندلس مدینه منوره میزبان هشتمین محفل انس و معرفت بعثه مقام معظم رهبری بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، بعثه مقام معظم رهبری که متولی امور فرهنگی حجاج و زائران بیت‌الله الحرام و حرم شریف نبوی است، برای زائران خانه خدا در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه محافل انس و معرفت برگزار می‌کند.

هشتمین محفل انس و معرفت با اجرای حسین محمدرضایی،‌ از مجریان صداوسیما آغاز شد، سپس سیدمحمد طاهایی، از قاریان ممتاز کشورمان، به تلاوت آیات 45 تا 48 سوره مبارکه احزاب پرداخت. طنین زیبا و معنوی قرآن با استقبال حاضران در جلسه مواجه شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر صمدی یزدی، از روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با استقبال از این تلاوت، موضوع سخنرانی خود را تفسیر همین آیات قرار داد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید:‌ «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذِیرًا» می‌فرماید: یکی از اوصاف پیامبر این است که خداوند ایشان را به عنوان شاهد فرستاده است. از جمله معانی این آیه شهادت بر اعمال است.


وی افزود: پیامبر خدا(ص) از اعمال و رفتار ما خبر دارد؛ اکنون که ما زائر پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) هستیم، نباید فکر کنیم که این جا می‌آییم و عرض ارادت و سلامی داریم. پیامبر اکرم(ص) دقیقاً شاهد ماست، ما را می‌بیند و سلام ما را می‌شنود. نه تنها رسول خدا(ص) بلکه زهرای مرضیه(س)، امام مجتبی(ع) و سایر اهل بیت(ع) اعمال و رفتار من و شما را زیر نظر دارند.


حجت‌الاسلام صمدی تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید: «وَقُلِ ٱعْمَلُواْ فَسَیَرَى ٱللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُۥ وَٱلْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَٰلِمِ». در زیارت معصوم(ع) می‌خوانیم: اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ اَشْهَدُ اَنَّکَ تَسْمَعُ کَلامِی َاَشْهَدُ اَنَّکَ تَرُّدُ سَلامی؛ یعنی شهادت می‌دهم که تو جایگاه مرا می‌دانی، کلام مرا می‌شنوی و جواب سلام مرا می‌دهی».


وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا...»، بیان کرد: این شهادت نه تنها شامل امت پیامبر بلکه شهادت اعمال امت‌های دیگر است. قرآن کریم می‌فرماید: «فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِن کُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِیدٍۢ وَجِئْنَا بِکَ عَلَىٰ هَٰٓؤُلَآءِ شَهِیدًا». ما برای هر امتی شهیدی فرستادیم که همان پیامبران آنها هستند. تو را نیز بر سایر انبیا شاهد قرار دادیم.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: این مسئله اختصاص به شهر مدینه ندارد، بلکه ما در یکایک شهرهای ایران نیز باید بدانیم برای خداوند متعال، پیغمبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خلوت و جلوت معنایی ندارد. قرآن کریم فرمود: «وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ؛ و ما انسان را آفریده‏ ایم و مى‏ دانیم که نفس او چه وسوسه‏ اى به او مى ‏کند و ما از شاهرگ [او] به او نزدیکتریم». یعنی بیش از اعمال به وساوس آنان نیز اطلاع داریم.


وی با اشاره به دیگر اوصاف پیامبر(ص) در کتاب الهی،‌ تصریح کرد: پیامبر دعوت‌کننده مردم به سوی خداوند متعال است و ر رسول اکرم(ص) غصه و غم مردم را می‌خورد که نشان‌دهنده اشتیاق آن حضرت به هدایت مردم است. ببینید چقدر پیامبر خون دل خورده است تا من و شما امروز مسلمان باشیم. باید قدر رسول خدا(ص) و مسلمانی را بدانیم.

بنابر این گزارش،‌ میثم مطیعی در این محفل معنوی «انس و معرفت» که از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شد، به ذکر مصیبت و روضه ام البنین(ع)‌ و حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداخت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط