سفردرمانی


سفردرمانی

آیا تا به حال احساس کرده اید که دلتان می خواهد به فرودگاه رفته و به یک مکان جدید سفر کنید؟ محققان دانشگاه Edith Cowan پیشنهاد می کنند که این یک حس طبیعی بوده و سفر می تواند شرایط روحی انسان را بهبود...

سفردرمانی
آیا تا به حال احساس کرده اید که دلتان می خواهد به فرودگاه رفته و به یک مکان جدید سفر کنید؟ محققان دانشگاه Edith Cowan پیشنهاد می کنند که این یک حس طبیعی بوده و سفر می تواند شرایط روحی انسان را بهبود بخشد.
دانشمندان می گویند که سفر درمانی نیز مانند موسیقی یا هنر درمانی، می تواند برای افرادی که با مسائل مربوط به سلامت روان سروکار دارند مفید باشد.
این تیم تحقیقاتی شامل مجموعه ای از متخصصان گردشگری، بهداشت عمومی و بازاریابی، تصمیم گرفتند تا چگونگی سودمندی گردشگری و تعطیلات را برای افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، تجزیه و تحلیل کنند.
دکتر جون ون، سرپرست تیم تحقیق، در این رابطه می گوید: متخصصان پزشکی می توانند درمان های زوال عقل مانند موسیقی درمانی، ورزش، تحریک شناختی، خاطره درمانی، تحریک حسی و سازگاری با زمان غذا خوردن و تغییر محیط بیمار را توصیه کنند.
همه این شرایط اغلب در سفر یافت می شوند. این تحقیق یکی از اولین مطالعاتی است که به طور مفهومی به بررسی این موضوع می‌ پردازد که چگونه این تجربیات گردشگری می‌ توانند به طور بالقوه به عنوان مداخلات زوال عقل عمل کنند.
به گفته دکتر ون، طیف گسترده ای از مقاصد و جاذبه های بالقوه در سراسر جهان به فرصت های بسیار زیادی برای ترکیب درمان هایی برای بهبود شرایط سلامت روان مانند زوال عقل تبدیل می شود. به عنوان مثال، ورود به یک محیط جدید و در نتیجه داشتن تجارب جدید، تحریک شناختی و حسی را تسهیل می کند.
سرپرست این مطالعه توضیح می ‌دهد: ورزش با سلامت روانی مرتبط است و سفر اغلب شامل افزایش فعالیت بدنی و انجام فعالیت هایی مانند پیاده‌ روی بیشتر است. زمان غذا خوردن در تعطیلات اغلب متفاوت است و انسان در طول سفر معمولا روابط اجتماعی بیشتری با افراد متعدد دارد. علاوه بر این در طول سفر، موارد اساسی مانند هوای تازه و نور خورشید، افزایش سطح ویتامین D و سروتونین وجود دارد.
همه چیزهایی که گرد هم می آیند تا یک تجربه گردشگری جامع را نشان دهد، به راحتی می تواند نشان دهد که چگونه بیماران مبتلا به زوال عقل ممکن است از گردشگری به عنوان یک مداخله بهره ببرند.
با توجه به نگرانی ‌های جهانی که همه ‌گیر کرونا برای بسیاری از مسافران ایجاد کرده است، این یافته ‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی است.
دکتر ون در ادامه توضیحاتش می افزاید: این یافته ها نشان می دهد که گردشگری و سفر، سلامت جسمی و روانی را افزایش می دهد البته هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد که مشخص شود چگونه گردشگری می تواند زندگی افرادی را با شرایط مختلف سلامت روان بهبود بخشد.
به گزارش سیناپرس، این محقق نتیجه گیری می کند: ما در تلاش هستیم تا کاری جدید در ارتباط با گردشگری و علم سلامت انجام دهیم. باید تحقیقات تجربی و شواهد بیشتری وجود داشته باشد تا ببینیم آیا گردشگری می ‌تواند به یکی از مداخلات پزشکی برای بیماری‌ های مختلف مانند زوال عقل یا افسردگی تبدیل شود. بنابراین، گردشگری فقط سفر و تفریح نیست. ما باید در نقش گردشگری در جامعه مدرن تجدید نظر کنیم.
شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Tourism Management منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل