نابودی رژیم صهیونیستی درجنگ آینده و تهدیدات خنده دار گانتس علیه لبنان


نابودی رژیم صهیونیستی درجنگ آینده و تهدیدات خنده دار گانتس علیه لبنان

کارشناسان امور منطقه:رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که هرگونه جنگی در آینده، جنگ بر سر موجودیت این رژیم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، اسرائیل با یاری خواستن از ژنرال های آمریکایی در فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، آنان را به سرزمین های اشغالی کشاند و طی سه روز آنها را به مرزهای مشترک با لبنان برد تا روحیه نظامیان اشغالگر اسرائیلی را تقویت کند.

این ژنرال ها روز پنجشنبه گذشته به دیدار خود از سرزمین های اشغالی پایان دادند و به پایگاه های خود در بحرین بازگشتند.

آن دسته از ژنرال های اسرائیلی که با همتایان آمریکایی خود دیدار کردند، علاوه بر بنی گانتس وزیر جنگ، عبارت بودند از آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش، هرتسی هالیوی معاون کوخاوی، عودید بسیوک رئیس هیئت عملیات، تال کالمان فرمانده هیئت استراتژیک و دایره سوم، تومر بار فرمانده نیروی هوایی و داوود ساعر سلامه فرمانده نیروی دریایی.

به نظر می رسد این دیدار باعث تقویت روحیه خسته و فرسوده ژنرال های اسرائیلی شده است زیرا بنی گانتس آشکارا لبنان را تهدید کرد که اگر حزب الله مانع این شود که اسرائیل کار حفاری در میدان کاریش، مورد مناقشه با لبنان را ادامه دهد، ارتش اسرائیل وارد این کشور خواهد شد و آن را به کلی منهدم خواهد کرد.

آویو کوخاوی هم گفت در جنگ آینده، حجم حملات به لبنان در سطحی بی سابقه و ویران کننده خواهد بود.

آنچه در اظهارات گانتس و کوخاوی انسان را به خنده می اندازد، این است که آن دو گفتند که از ملت لبنان می خواهند قبل از اینکه اسرائیل اقدام به بمباران این کشور کند، آن را ترک کنند.

خنده دارتر اینکه گانتس گفت ما برخلاف دشمنانمان هستیم، کسانی که به قوانین بین المللی پایبند نیستند و آتش جنگ خود را آشکارا متوجه شهروندان اسرائیلی می کنند در حالی که ما از آسیب زدن به شهروندان لبنانی خودداری می کنیم و به آنان اجازه می دهیم کشور را ترک کنند.

پایبندی و احترام اسرائیل به قوانین بین الملل از تاریخ سیاه آن کاملا مشهود است!!! تاریخی 70 ساله. نخست اینکه اسرائیل رژیمی غیر قانونی است که در سرزمین دیگران ایجاد شده است و زمین هایی را اشغال کرده است که این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است، از سوی دیگر از سایر سرزمین های کشورهای منطقه که آنها را در اشغال خود دارد نیز بیرون نمی رود و با وجود گذشت دهه های بسیار از این اشغالگری، روزی نیست که از طریق کشتار و ویرانی به همسایگان خود تعدی نکند.

اسرائیل با این حال افتخار می کند که رژیمی نژاد پرست است که وجود دیگران را تحمل نمی کند.

در همین حال تاریخ سراسر جنایت اسرائیل در کشتار کودکان و زنان بر همگان آشکار است از جمله جنایت های کفر قاسم، دیر یاسین، صبرا وشتیلا، قانا و دیگر جنایت ها که چهره این رژیم را بیش از پیش تیره و سیاه کرده است، هرچند هیچ سازمان بین المللی از ترس عربده کشی آمریکا، جرأت نمی کند از اسرائیل حتی انتقاد کند.

کافی است که یکی از دنبال کنندگانِ تحولات منطقه، نگاهی گذرا به شهدای فلسطینی و لبنانی و کشته شدگان رژیم اسرائیل در هر جنگی از جنگ ها با اسرائیل بیاندازد تا بدون شک به این نتیجه برسد که بنی گانتس دروغگویی بی شرم است زیرا بیشتر شهدای لبنان و فلسطین از غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان بوده اند در حالی که کشته شدگان اسرائیلی را نظامیان تشکیل داده اند.

اما در مورد تهدیدات گانتس به اشغال بیروت این سوال را مطرح می کنیم که گانتس با کدام نیرو این شهر را اشغال خواهد کرد؟ آیا او گمان می کند سربازانش اگر وارد خاک لبنان شوند، زنده خواهند ماند؟ آیا حتی یک نفر از آنان زنده خواهد ماند تا به بیروت برسد؟ همین یک کار برای گانتس کافی است که قبل از اینکه بیروت را به اشغال تهدید کند، امنیت کشتی حفاری را تامین کند که تلاش می کند نفت را در منطقه مورد مناقشه استخراج کرده و بدزدد.

این کشتی به فرمان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان هرگز نخواهد توانست در میدان کاریش حفاری کند. نه فریادهای گانتس و کوخاوی و نه اقدامات نمایشی ژنرال های آمریکایی که از مرزهای مشترک فلسطین اشغالی و لبنان دیدن کردند، هیچ فایده ای برای اسرائیل ندارد.

اسرائیل برخلاف میل گانتس و کوخاوی، باید مناقشه بر سر میدان کاریش را با کنار گذاشتن نمایش قدرت، حل و فصل کنند زیرا آن زمان گذشت که اسرائیل با تکیه بر قدرت نظامی و حمایت آمریکا، قوانین بین المللی را نادیده می گرفت.

رژیم صهیونیستی هم اکنون به خوبی متوجه شده است که جنگ آینده، جنگ بر سر موجودیت این رژیم خواهد بود و اقدامات نمایشی، مانورهای نظامی و عربده کشی ها دیگر فایده ای برای آن ندارد.

کارشناسان تاکید می کنند که اگر جنگی در آینده رخ دهد، آخرین جنگ اسرائیل خواهد بود و اگر قرار باشد کسی منطقه را ترک کند، شهرک نشینانی خواهند بود که از این سر و آن سر عالم وارد سرزمین فلسطین شده اند نه ملت لبنان، البته اگر این شهرک نشینان فرصت کنند فلسطین را ترک کنند.

رهبران اسرائیل خود را با چنین تهدیدهای بچگانه ای ضد لبنان مفتضح کرده اند، تهدیدهایی که دلیل قاطعی بر ناتوانی، سرخوردگی و ناامیدی است که آنان را فرا گرفته است.

جهان هم اکنون به خوبی می داند که اگر اسرائیل کوچک ترین خطایی کند، درهای جهنم را از جبهه های مختلف به روی خود خواهد گشود و در نخستین ساعات از صفحه روزگار محو خواهد شد زیرا زمان پیروزی های اسرائیل که همگی به علت خفت و خواری نظام های عربی بود، سپری شده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403