اجرای طرح مکمل یاری مانند توزیع قرص آهن در بین مادران باردار و گروه های هدف


اجرای طرح مکمل یاری مانند توزیع قرص آهن در بین مادران باردار و گروه های هدف

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خدمات بهداشتی و درمانی مانند بیمار یابی سل، ایدز و مالاریا در مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشتی و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود.

اجرای طرح مکمل یاری مانند توزیع قرص آهن در بین مادران باردار و گروه های هدف

میرزایی گفت: مادران باردار آموزش های لازم قبل از بارداری را در مراکز بهداشتی می بینند و در دوران بارداری نیز تحت پوشش هستند. طرح مکمل یاری مانند توزیع قرص آهن به این افراد در مراکز بهداشتی اجرا می شود.

به گفته وی در دوران شیوع کرونا ارائه خدمات تحت تاثیر قرار گرفته بود و در حال حاضر ارائه بسته های خدمتی به حالت قبل برگشته است.

بسته های خدمتی ارائه شده به مراجعه کنندگان در وزارت بهداشت مورد بازنگری قرار گرفته اند و بسته های جدید نیز اضافه خواهند شد.

او گفت: در حال حاضر حدود ده میلیون نفر از جمعیت تهران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند؛ بر اساس آخرین آمار کل واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش نه میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷٠ دز بوده است که از این تعداد چهار میلیون نفر دز اول، سه میلیون و ۷۶۳ هزار نفر دز دوم و یک میلیون و ۸۵٠ هزار نفر دز سوم و ده هزار نفر نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. گزارش ها نشان دهنده این هستند که ۸٠ درصد نوبت اول، ۶۳ درصد نوبت دوم و نوبت سوم ۴٠ درصد است.

میرزایی گفت: در زمینه مادران باردار بسته های خدمتی خوبی را تبیین کرده ایم و خدمات بهداشتی به مادران و کودکان در ۱۴۱ مرکز بهداشتی و ۲٠٠پایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه می شوند. خدمات بهداشتی و درمانی مانند بیماریابی سل، ایدز و مالاریا در مراکز بهداشتی، خانه های بهداشتی و پایگاه های سلامت انجام خواهند شد و تمام این خدمات رایگان خواهند بود.

او گفت: بسته خدمتی دندان پزشکی مانند مسواک انگشتی و جرم گیری سطحی در مراکز بهداشتی رایگان خواهند بود. برای سطح های بالاتر خدمات تخصصی دندان پزشکی جلساتی با وزارت بهداشت انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق