انواع پنجره های دو جداره


چه در فصل سرد باشیم چه در فصل گرم، هدر رفت انرژی در خانه مسئله ساز و هزینه بر است. در فصل سرد با استفاده از وسایل گرمایشی باید از خروج آن به محیط بیرون و ورود هوای سرد به خانه جلوگیری کنیم و در فصل گرم نیز این قضیه کاملا برعکس است. همانطور که...

انواع پنجره های دو جداره

چه در فصل سرد باشیم چه در فصل گرم، هدر رفت انرژی در خانه مسئله ساز و هزینه بر است. در فصل سرد با استفاده از وسایل گرمایشی باید از خروج آن به محیط بیرون و ورود هوای سرد به خانه جلوگیری کنیم و در فصل گرم نیز این قضیه کاملا برعکس است. همانطور که بیشترین خروج و ورود هوا از پنجره ها و درب اتفاق می افتد، باید از انواع عایق حرارتی و برودتی استفاده کرد. انواع پنجره دو جداره با توجه به ساختار و کارکردی که دار، تاثیر بسیار زیادی بر کاهش مصرف انرژی داشته باشد:

طبق آمار انجام شده در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، پنجره های دو جداره به میزان ۴۵% از مصرف انرژی جلوگیری می کنند. علاوه بر کاهش اتلاف انرژی، پنجره دوجداره از ورود گرد و غبار نیز به دلیل درزبندی مناسب خود جلوگیری کرده و به دلیل ساختار غیر قایل نفوذ خود، عایق صوتی نیز هست.

پنجره دوجداره از ورود گرد و غبار نیز به دلیل درزبندی مناسب جلوگیری می کند

اغلب پنجره های دوجداره از یو پی وی سی UPVC ساخته می شوند ولی قاب های آلومینیومی، چوبی و آهنی نیز وجود دارد. البته در بین این قاب ها، یو پی وی سی به دلیل اینکه نمی تواند حرارت را از طریق چارچوب پنجره هم منتقل کند، انتخاب بهتری است.

جالب است بدانید که در پنجره دو جداره علاوه بر اینکه وجود دو لایه شیشه، عبور انرژی را سخت کرده و از هدر رفت آن جلوگیری می کند، وجود گاز در میان این دو لایه از انتقال حرارت جلوگیری می کند. این گاز می تواند هوا، گاز آرگون به عنوان عایق حرارتی، گاز SF6 به عنوان عایق صوتی و با ترکیبی از آنها باشد.

وجود گاز در میان دو لایه شیشه پنجره های دوجداره از انتقال حرارت جلوگیری می کند

در شیشه های دو جداره دو لایه شیشه موازی هم و با فاصله کوتاهی در یک چارچوب قرار می گیرند. دور این شیشه ها توسط لایه ای به نام اسپیسر احاطه شده که فاصله بین دو شیشه را نگه می دارد. درون اسپیسرها با سیلیکاژل پر شده و این ماده جاذب رطوبت است. اگر رطوبتی بین دو لایه وجود داشته باشد توسط این سیلیکاژل جذب می شود. البته درزبندی مناسبی که در انواع پنجره دوجداره انجام می شود، آن را آب بندی می کند.

اگر رطوبتی بین دو لایه وجود داشته باشد توسط این سیلیکاژل جذب می شود

پنجره دو جداره بازشو در واقع همان پنجره های معمولی با دستگیره هستند.

انواعی از پنجره ها ساخته و فروخته می شوند که از دو جهت باز می شوند. این پنجره های از دو طرف بازشو، هم به شکل معمولی مانند کالاهای بالا باز شده و هم با چرخش دستگیره در جهتی دیگر از بالا گشوده می شوند.

پنجره های یو پی وسی را می توان با شکل های متفاوت تهیه کرد. این پنجره با قاب هلالی یکی از نمونه هایی است که چارچوبی متفاوت و خارج از مربع ساده دارد.

پنجره های دوجداره با قاب هلالی از نمونه هایی است که چارچوبی متفاوت و خارج از مربع دارد

پنجره دو جداره کشویی برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند. به دلیل اینکه بازشوی آن فضایی نیاز ندارد و نگران چیدمان وسایل خود نخواهید بود.

پنجره دو جداره کشویی برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد