بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد


بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد

اگر می‌خواهید برای کودک خود تبلت بخرید، اما مطمئن نیستید چه مدلی را تهیه کنید، با مطالعه این مطلب بهترین تبلت ها برای کودکان را بشناسید.آیا فرزندان شما زمان زیادی را صرف بازی با تبلت می‌کنند؟ آیا چیز‌هایی که آن‌ها در تبلتشان مشاهده می‌کنند، برای...

اگر می‌خواهید برای کودک خود تبلت بخرید، اما مطمئن نیستید چه مدلی را تهیه کنید، با مطالعه این مطلب بهترین تبلت ها برای کودکان را بشناسید.

آیا فرزندان شما زمان زیادی را صرف بازی با تبلت می‌کنند؟ آیا چیز‌هایی که آن‌ها در تبلتشان مشاهده می‌کنند، برای سنشان مناسب است؟ چگونه می‌توان مطمئن شد که آن‌ها به محتوایی که برای سنشان مناسب نیست دسترسی ندارند؟ چنین سوالاتی ممکن است والدینی که قصد خرید تبلت برای فرزندشان دارند را دچار تردید و نگرانی کند، اما خوشبختانه جای هیچ نگرانی نیست.

در حال حاضر تبلت‌ها فقط مخصوص بزرگسالان نیستند و دستگاه‌های موبایل زیادی برای کودکان طراحی شده که با استفاده از ابزارهای پیش‌فرض آن‌ها می‌توانید نحوه استفاده کودک خود از این دیوایس‌ها را کنترل و مدیریت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین تبلت ها برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Edition یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان است که در عین با دوام بودن، محتوای مناسب سنشان را دارد و شما می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. اما این تبلت تنها گزینه‌ی موجود نیست و در ادامه با مجموعه‌ای از بهترین تبلت‌های مناسب سن کودکان که از دادن آن‌ها به فرزندان خود ترس و نگرانی ندارید، آشنا خواهید شد.

۱- تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Edition (2021)

بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپدبهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد
نقاط مثبتنقاط منفی
صفحه نمایش 10.1 اینچی مناسبانتخاب محتوای مناسب سنکنترل دقیق و هوشمندانه توسط والدینعمر باتری بالاقفل شده در اکوسیستم آمازوننیاز به اینترنت در برخی از محتواهااحتمال رخ دادن باگ در سیستم عامل Fire
چرا باید این تبلت را بخرید؟ زیرا این دستگاه ویژه کودکان ساخته شده، بادوام و مقرون به صرفه است و همچنین محتوای مناسب سن کودکان را ارائه می‌دهد.

این تبلت مناسب چه کسانی است؟ کودکان خردسالی که والدینشان به دنبال یک گزینه‌ی اقتصادی و بودجه محور هستند.

اگر به دنبال تبلتی هستید که برای کودکان مناسب و سرگرم کننده باشد، تبلت Amazon Fire HD 10 kids Edition می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای فرزندان شما باشد. تنظیمات کنترل والدین ویژگی بسیار عالی این تبلت است که به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید کودکتان دقیقا چه مدت زمان می‌تواند از تبلت استفاده کند.

علاوه بر این با کنترل والدین می‌توان تصمیم گرفت که کودکان به چه چیزهایی دسترسی داشته و به چه چیزهایی دسترسی نداشته باشند. تبلت آمازون Fire HD 10 kids Edition به شما امکان می‌دهد که به کودکان خود اجازه دسترسی به برنامه‌هایی نظیر نتفلیکس، یوتیوب و … را بدهید.

این تبلت دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1080p فول اچ دی مجهز به آلومینوسیلیکات گلس است. همچنین این تبلت به یک حافظه قابل ارتقای 32 گیگابایتی و عمر باتری چشمگیر 12 ساعته و شارژر USB-C مجهز است. این تبلت با قاب‌های محافظ رنگی بزرگی ارائه شده که برای کودکان جذاب است.

اگر اندازه نمایشگر خیلی برایتان اهمیت ندارد، تبلت قدیمی Fire HD 8 Kids Edition نیز گزینه‌ی مناسبی برای فرزند شماست که قیمت آن فقط 140 دلار است. فضای ذخیره سازی و باتری آن همانند تبلت آمازون Fire HD 10 kids Edition است که صفحه نمایشی 8 اینچی دارد و وضوح آن 1280 در 800 پیکسل است. البته توجه داشته باشید که تبلت Fire HD 10 Kids Edition هم معمولا با همین قیمت یافت می‌شود. تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Edition مناسب کودکان است، اما نوجوانانی که می‌خواهند برای اولین بار تبلت بخرند می‌توانند این تبلت را تهیه کنند.

۲- تبلت LeapFrog LeapPad Academy

بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپدبهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد
نقاط مثبتنقاط منفی
ساختار مستحکم و مناسب برای کودکانحافظه 16 گیگابایتی قابل ارتقااستفاده راحت برای کنترل والدینعمر باتری ضعیففقط مناسب کودکان خردسالهیچ گزینه‌ی رنگی برای انتخاب وجود ندارد
چرا باید این تبلت را بخرید؟ زیرا این تبلت مقاوم تنظیمات کنترل والدین بسیار عالی و همچنین برنامه و بازی‌های آموزشی زیادی دارد که به کودک شما در یادگیری و رشد کمک می‌کند.

این تبلت مناسب چه کسانی است؟ این تبلت مناسب کودکان خردسالی است که والدین آن‌ها به دنبال یک گزینه‌ آموزشی مناسب هستند.

سال‌هاست که نقطه قوت برند LeapFrog ایجاد نرم افزارهای آموزشی است که برای سنین مختلف طراحی می‌شوند، اما در عین حال می‌توانند برای کودکان سرگرم کننده هم باشند. این تبلت برای کودکان بین سنین 3 تا 8 سال طراحی شده است و به راحتی می‌توان آن را با متناسب با سن فرزندتان تنظیم کنید. تبلت LeapFrog LeapPad Academy یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان است و شما می‌توانید صفحه اصلی یا هوم آن را سفارشی سازی کرده و از LeapFrog App Center می‌توانید بیش از 2000 بازی، پازل، برنامه، کتاب الکترونیکی و سایر موارد را انتخاب کنید.

این تبلت با 20 اپلیکیشن آموزشی از پیش نصب شده و ابزار خلاقیت ارائه شده، لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید این برنامه‌های را از گوگل پلی استور دانلود کنید. استفاده از تنظیمات کنترل والدین در این گجت بسیار راحت است و شما با استفاده از این کنترل‌ها می‌توانید انتخاب کنید که فرزندتان به کدام برنامه‌ها دسترسی داشته باشد و همچنین چه مدت زمان می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

این تبلت 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توان آن را با کارت micro SD به 32 گیگابایت ارتقا داد. عمر باتری این تبلت حدود 6 ساعت است که با این مقدار می‌توان بچه‌های کوچک را در مسیر یک سفر جاده‌ای کوتاه سرگرم کرد. تبلت LeapPad یک بامپر محافظ بزرگ ارائه کرده که فقط در یک رنگ موجود است، آن هم سبز روشن!

این تبلت همراه با یک قلم عرضه می‌شود که برای هنرمندان کوچک بسیار عالی است. علاوه بر این نمایشگر LCD مقاوم و وجود یک پایه محکم باعث می‌شود تا کودک بدون در دست گرفتن تبلت با آن سرگرم شود. اما متاسفانه بنظر می‌رسد که این تبلت با مشکل کندی و لگ کمی همراه است که این می‌تواند برای کودکان و بزرگسالان کمی ناامید کننده باشد. به طور کلی، هنوز هم تبلت LeapFrog LeapPad یک انتخاب مناسب برای کودکان است، به ویژه از زمانی که قیمت آن کاهش یافته است. طراحی بادوام و نرم افزار آموزشی آن را از سایر رقبا بالاتر می‌برد.

۳- تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Pro

بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپدبهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد
نقاط مثبتنقاط منفی
مناسب برای بچه‌های بزرگتراکوسیستم آمازونکنترل‌ والدین فوق‌العادهعمر باتری عالیانتخاب اپلیکیشن محدودخیلی قوی نیست
چرا باید این تبلت را بخرید؟ این تبلت ارزشمند همه چیزهایی که بچه‌ها نیاز دارند را ارائه داده و پدر و مادرها به خوبی می‌توانند فرزندشان را در استفاده از این تبلت کنترل کنند.

این تبلت مناسب چه کسانی است؟ تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Pro برای بچه‌های دبستانی و والدینی که به دنبال بهترین گزینه کمتر از 250 دلار هستند مناسب است.

تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Pro یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان است. با آنکه مشخصات این تبلت 32 گیگابایتی با مشخصات تبلت آمازون Fire HD 10 kids Edition یکسان است، اما این دیوایس برای بچه‌های بزرگتر هم گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. Parent controls و سایر ویژگی‌های این تبلت مثل نمایشگر با کیفیت 10.1 اینچی در مقایسه با Fire HD 10 kids Edition همگی دست نخورده باقی مانده‌اند، اما چندین گزینه و ویژگی دیگر به Fire HD 10 Kids Pro اضافه شده که نسخه پرو را برای بچه‌های در حال رشد مناسب‌تر می‌کند.

با آنکه نسخه Pro نیز شامل محتوای Kids+ است، اما این تبلت دارای یک فروشگاه دیجیتال مجزا با برنامه های متنوعی است که آمازون آن را برای کودکان گروه سنی 6 تا 12 سال ایجاد کرده است. خود بچه‌ها نمی‌توانند این برنامه‌ها را خریداری کنند، در عوض می‌توانند درخواست‌های خاصی را برای نصب آن برنامه‌ها به والدین خود ارسال کنند و بعد بزرگترها آن‌ها را مجاز به نصب آن برنامه‌ها کنند یا بالعکس.

وقتی که زمان مناسب رسید، خانواده‌ها می‌توانند به فرزندشان اجازه دهند که از اپلیکیشن‌های خاصی مثل Minecraft یا Zoom استفاده کند. همچنین آن‌ها می‌توانند از دوربین جلو و دوربین پشتی برای چت‌های ویدیویی یا صوتی استفاده کنند.

با آنکه قاب تبلت Amazon Fire HD 10 Kids Pro هم مناسب کودکان ساخته شده، اما مدل Pro برای بچه‌هایی که کنترل و توانایی بیشتری برای نگه‌داری تبلت در دستانشان دارند با قاب نازک‌تری ارائه شده است. با این حال والدین می‌توانند هنگام خرید این تبلت یک هدست و محافظ صفحه نمایش نیز سفارش دهند.

اگر نسبت به قیمت تبلت Fire HD 10 Kids Pro بودجه کمتری دارید، تبلت Fire HD 8 Kids Pro نیز گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. این تبلت با نمایشگر 8 اینچی، 2 گیگابایت رم، عمر باتری 12 ساعته و همچنین دسترسی به محتوای kids+ تنها 140 دلار قیمت دارد. البته توجه داشته باشید که Fire HD 10 Kids Pro نیز معمولا با همین قیمت یافت می‌شود.

۴- تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite

بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپدبهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد
نقاط مثبتنقاط منفی
رده سنی بالاتری را در برمی‌گیردقدرتمند و روانعمر باتری بالاداشتن چندین پروفایل برای کودکان و بزرگسالانگزینه‌های ذخیره سازی محدود برای علاقمندان به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفنیاز به زمان و تلاش زیاد برای تنظیم کنترل والدین
چرا باید این تبلت را بخرید؟ این تبلت باریک، زیبا، قدرتمند و مملو از ویژگی‌های مفید می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار فرزند شما قرار دهد.

این تبلت مناسب چه کسانی است؟ بچه‌های نوجوانی که به یک تبلت قوی‌تری نیاز دارند.

هنگامی که فرزند شما از ابتدایی به سنین راهنمایی پا می‌گذارد، نیاز او به یک تبلت قدرتمند بیشتر می‌شود و به سنی می‌رسد که می‌توان به او اعتماد کرد. در اینجا به شما تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite که یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان محسوب می‌شود را معرفی می‌کنیم. گلکسی تب اس 6 لایت یکی از تبلت‌های اندرویدی مناسب به شمار می‌رود، زیرا برای حمل و استفاده بسیار سبک وزن است. این تبلت دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی با وضوح بالا و عمر باتری چشمگیر 11 ساعته است. همچنین مانند تبلت‌های آمازون محدود نیست و در آن می‌توانید از طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها لذت ببرید.

شما می‌توانید برای تک تک اعضای خانواده پروفایل جداگانه‌ای تنظیم کنید، زیرا این تبلت به گونه‌ای است که احتمال دارد بزرگسالان نیز از آن استفاده کنند. می‌توانید با استفاده حسگر اثر انگشت برای آن قفل بگذارید و از دسترسی دیگران به آن جلوگیری کنید. همچنین سامسونگ در این تبلت حالت به نام Kids Mode ارائه کرده که می‌توانید از آن استفاده کنید یا اگر بخواهید می‌توانید روی آن کنترل والدین نصب کنید که برای یافتن آن می‌توانید به سراغ گوگل پلی استور بروید.

تبلت گلکسی تب اس 6 لایت برای تماشای فیلم، بازی، مطالعه و حتی انجام تکالیف گزینه‌ی بسیار خوبی است. این تبلت دارای دو اسپیکر است که توسط AKG تنظیم شده و از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسل و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسل است و با ظرفیت‌های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. این تبلت که در رنگ‌های خاکستری، صورتی و آبی عرضه شده یک جک هدفون نیز دارد.

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite نسبت به سایر موارد این لیست برای راه اندازی نیاز به تنظیمات بیشتری دارد. شما باید پروفایل‌هایی که می‌خواهید تنظیم کرده و Parental Controls خود را دسته بندی و مرتب کنید. مورد دیگری که در رابطه با این تبلت باید گفت گران قیمت بودن آن نسبت به سایر تبلت‌های نام برده در این لیست است، اما با این وجود از آن دسته تبلت‌هاییست که هر دانش آموز نوجوانی از داشتن آن لذت می‌برد..

پس اگر مشکلی بابت چند صد دلار هزینه بیشتر ندارید، این تبلت گزینه‌ی خوبی برای انتخاب است، در غیر این صورت می‌توانید روی گزینه‌های ارزان‌تری حساب کنید، مثلا یک جایگزین خوب تبلت Galaxy Tab A7 است. این تبلت از نظر قابلیت استفاده بسیار شبیه سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت است که با فضای ذخیره سازی و قدرت کمتر، قیمت آن حدود 150 دلار پایین‌تر از اس 6 لایت است که همین ویژگی آن را برای خانواده‌هایی که بودجه‌ی کمتری دارند به گزینه‌ای عالی و اقتصادی تبدیل می‌کند.

۵- تبلت اپل آیپد (2021)

بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپدبهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد
نقاط مثبتنقاط منفی
بسیار قدرتمندطیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و بازی‌هاعمر باتری بالاارزشمندمناسب بچه‌های بزرگتر نه کودکان خردسالبسیار حساس و شکننده
چرا باید این این تبلت را بخرید؟ زیرا این آیپد که یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان محسوب می‌شود، طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد و در عین حال بسیار قدرتمند است و همچنین با دسته بندی خودکار اپلیکیشن‌ها به یک انتخاب وسوسه انگیز برای بچه‌ها تبدیل شده است.

این تبلت مناسب چه کسانی است؟ این تبلت مناسب بچه‌های دبیرستانی است که می‌خواهند بهترین انتخاب را داشته باشند.

آیپد نسل 9 اپل یکی از بهترین تبلت‌های موجود است که هیچ نقطه ضعف واقعی و جدی ندارد و هر آنچه که فرزند شما برای بازی و کار از یک تبلت انتظار دارد را برآورده می‌کند و همچنین از آخرین نسخه مدل Air مقرون به صرفه‌تر است. ممکن است این تبلت باریک به دلیل داشتن صفحه نمایشی شبیه به آیپد سال گذشته با آن مشابه باشد، اما آیپد 2021 از تراشه‌ی قدرتمند A13 Bionic بهره برده که هنگام مالتی تسکینگ و بازی عملکرد بی‌عیب و نقصی را ارائه می‌دهد.

اپل آیپد (2021) با عمر باتری فوق‌العاده، از دوربین خوبی هم بهره می‌برد. در این تبلت دوربین سلفی ارتقا یافته 12 مگاپیکسلی فوق عریض و قابلیت سنتر استیج اپل که شامل حال سلفی‌ و تماس‌های تصویری می‌شود را می‌بینیم. مورد دیگری در این آیپد جدید مشاهده می‌شود، علاوه بر وجود تاچ ID فضای ذخیره سازی آن است که در نسخه‌های 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

برای خانواده‌هایی که قبلا دیوایس‌های اپلی خریده‌اند، خرید این تبلت بسیار منطقی است، پس صورت داشتن بودجه، خرید آن می‌تواند بهترین گزینه برای فرزند شما باشد. می‌توانید با استفاده از قابلیت Family Sharing (اشتراک گذاری خانوادگی) به همه اعضای خانواده اجازه دهید تا به اپلیکیشن‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها و موزیک‌هایی که خریداری کرده‌اید، دسترسی داشته باشند.

Parental Controls (کنترل والدین) که در اپل restrictions نامیده می‌شود، به شما اجازه می‌دهد که تعیین کنید فرزند شما در آیپد به چه مواردی می‌تواند دسترسی داشته باشد، همچنین می‌توانید محتوای آن را بر اساس سن فرزند خود محدود کنید. اگر می‌خواهید کنترل و نظارت بیشتری داشته باشید، اپلیکیشن‌های parental controls زیادی برای این کار وجود دارد. آیپد 2021 از قلم Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند که این می‌تواند برای هنرمندان کوچک شما گزینه‌ی ایده آلی باشد، هرچند شما باید آن را جداگانه به قیمت 100 دلار خریداری کنید.

اگر چیزی می‌خواهید که برای فرزند شما در حد یک لپ تاپ باشد و از بابت بودجه هم مشکلی ندارید، می‌توانید همراه با این آیپد یک کیبورد هوشمند 159 دلاری نیز تهیه کنید. اگر فرزند شما عاشق بازی است، می‌توانید با پرداخت ماهیانه حق اشتراک بگیرید و از بهترین بازی‌های Apple Arcade بهره ببرید.

با این حال اگر فرزند شما یک نوجوان است، گزینه یا تبلت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید جایگزین این آیپد کنید. برای مثال تبلت Surface Go 2 یک جایگزین مقرون به صرفه است که به جای رابط کاربری iOS به شما رابط کاربری ویندوزی ارائه می‌دهد. (یا اگر محصول قدرتمندتری بخواهید می‌توانید به Surface Pro 7 فکر کنید).

به عبارت دیگر، اگر تبلتی می‌خواهید که برای شما حتی بیشتر از یک لپ تاپ یا دسکتاپ عمل کند، می‌توانید تبلت فوق‌العاده‌ی iPad Pro را با چندین لوازم جانبی خوب جفت کنید و از آن لذت ببرید، اما به خاطر داشته باشید که این کار هزینه‌ی زیادی می‌برد.

۶- تبلت آیپد مینی (2021)

بهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپدبهترین تبلت ها برای کودکان ؛ از فایر اچ دی تا نسخه های مختلف آیپد
نقاط مثبتنقاط منفی
به اندازه آیپدهای بزرگ قدرتمند استعمر باتری فوق‌العادهحمل راحت به دلیل کوچک بودن سایز آنحساس و شکنندهگران قیمت
چرا باید این تبلت را بخرید؟ زیرا این آیپد از آیپدهای معمولی کوچک‌تر است و به همین دلیل برای دست کوچک بچه‌ها مناسب است.

این تبلت مناسب چه کسانی است؟ این آیپد مناسب بچه‌هاییست که بزرگ شده‌اند و حالا می‌توانند برای خودشان یک تبلت بزرگسال داشته باشند که تا سنین نوجوانی از آن استفاده کنند.

گرچه آیپد اپل دیوایس فوق‌العاده‌ایست، اما برای کودکانی که در حال رشد هستند و می‌خواهند برای بازی به راحتی تبلت خود را در دست بگیرند کمی بزرگ است. آیپد مینی 2021 یکی از بهترین تبلت ها برای کودکان محسوب می‌شود که بیشتر مزایا و قابلیت‌های آیپد را با یک نمایشگر کوچک 8.3 اینچی که در دست گرفتن آن برای کودکان راحت‌تر بوده و وضوح بهتری دارد، ارائه می‌دهد. آیپد مینی جدید از جدیدترین تراشه اپل یعنی A15 Bionic و رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد که به همین دلیل این تبلت می‌تواند هر چیزی از مالتی تسکینگ گرفته تا جدیدترین گیم‌ها را به راحتی و بدون هیچ نقصی اجرا کند.

باتری این آیپد مینی کمی از باتری نسل نهم آیپد کوچک‌تر است، اما اپل قول داده که عمر باتری آن یک روز کامل را جواب دهد. نسخه 64 گیگابایتی آن برای بچه‌ها مناسب است و قیمت آن هزینه را تا حدی کاهش می‌دهد. اگر فرزند شما به نقاشی کردن علاقه‌مند است، این آیپد با کیبورد بلوتوثی و قلم نسل اول Apple Pencil کار می‌کند و اگر به خوبی از آن محافظت شود، احتمالا چندین سال دوام خواهد آورد.

با این حال، به شما توصیه می‌کنیم که بهتر است برای آن یک قاب بادوام تهیه کنید تا این آیپد مینی جدید از حوادث مختلف دوران کودکی حفظ شود و زود از کار نیفتد. برای جلوگیری از این مسئله سریعا بهترین قاب‌های موجود برای آیپد مینی را بررسی کرده و یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

سوالات متداول

برای داشتن تبلت چه سنی مناسب است؟

نظرات زیادی در این باره وجود دارد که به طور چشمگیری این نظرات متفاوت هستند. اما برای والدینی که مطمئن نیستید چه چیزی را مورد اولویت قرار دهند چند قانون کلی وجود دارد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند. اولا، یک تبلت می‌تواند وسیله‌ی آموزشی باشد. آیا فرزند شما در سنی است که داشتن تبلت بتواند او را در یادگیری مفاهیم یا انجام تحقیقات کمک کند؟

دوما، این روزها قرار گرفتن در معرض تکنولوژی به قدری فراگیر شده است که دیگر یادگیری نحوه استفاده از گوشی‌های موبایل و اینکه فرزند شما چه دیوایسی در دسترس دارد، نباید نگران کننده باشد. سوما بسیاری از پدر و مادرها با استفاده از یک تبلت خانوادگی با راه‌های حفاظتی مناسب که می‌تواند بین همه اعضا به اشتراک گذاشته شود (چیزی که به حفظ زمان خانواده کمک می‌کند و در عین حال برخی از مزایای تبلت را ارائه می‌دهد) احساس راحتی می‌کنند. این یک راه حل انعطاف پذیر است که چندین سال می‌تواند با قانون و قاعده به خوبی کار کند.

آیا کودکان به تبلت نیاز دارند؟

لزوما کودکان نیازی به تبلت ندارند، اما داشتن یک تبلت می‌تواند روش مفیدی برای بازی کردن، تعامل و ارتباط برقرار کردن با اپلیکیشن‌های آموزشی و کشف چیزهای متفاوت باشد. نکته‌ی اصلی نظارت دقیق و محدود سازی زمان استفاده از تبلت است که با این کار زمان کافی برای سایر فعالیت‌های مفید باقی می‌ماند. علاوه بر این از تبلت‌‌ها می‌توان برای پیشرفت تحصیلی کودکان استفاده کرد. برای بچه‌های نوجوان گوشی هوشمند نیز می‌تواند نقش تبلت را ایفا کند و همان کارایی را داشته باشد، پس با بالا رفتن سن، آن‌ها می‌توانند از بین این‌ها انتخابی منطقی داشته باشند.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که از خرید تبلت‌های مخصوص کودکان که سیستم عاملی جز اندروید، آی او اس و ویندوز دارند، خودداری کنید. چون سایر سیستم عامل‌ها برنامه یا بازی‌های زیادی ندارند و شما برای افزودن بازی به آن‌ها باید مجددا هزینه کنید.

آیا تبلت‌های ویژه کودکان ایمن هستند؟

تبلت‌های کودکان نیز تقریبا به اندازه هر تلفن هوشمند، کامپیوتر یا لپ تاپ دیگری ایمن هستند. از آنجا که همه‌ی این دیوایس‌ها به اینترنت وصل می‌شوند، پس فرزند شما هم می‌تواند از طریق اتصال به اینترنت به شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، یوتیوب و سایر وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که در آن‌جا هستند، دسترسی داشته باشد.

شما نمی‌توانید به طور دائم کنار فرزند خود بشینید و نحوه استفاده او از تبلتش را نظارت کنید، اما می‌توانید به جای نشستن در کنار او و مشاهده صفحه تبلت، بدانید که او در حال حاضر مشغول انجام چه کاریست. با استفاده از تنظیمات کنترل والدین می‌توانید فعالیت‌ها، دسترسی به اپلیکیشن‌ها و همچنین زمان نمایشگر را به هر دلیلی که فکر می‌کنید برای فرزندتان بهتر است، محدود کنید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از برخی قابلیت‌های نظارتی کارهایی که فرزندتان با تبلتش انجام می‌دهد را کنترل کنید.

برای کودکان خردسال، تبلت Leapfrog Epic می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. شاید این تنها گزینه‌‌ایست که ارزش خرید یک پلتفرمی که نه ویندوزی، نه آی او اسی و نه اندرویدی است را دارد، زیرا این تبلت به محتوای انحصاری Leapfrog که مناسب کودکان خردسال است دسترسی دارد.

تبلت‌های آمازون فایر از بهترین تبلت ها برای کودکان محسوب می‌شوند و بهترین انتخاب برای استفاده از Parental Control هستند. آمازون گزینه‌های کنترل والدین گسترده‌ای را ارائه و برنامه‌ای برای کودکان طراحی کرده است که بر محتوای کودکانه تمرکز دارد که آن تبلت‌ها را به گزینه‌ای ایده آل برای کودکان خردسال تبدیل کرده است. هنگامی که فرزند شما از آن سنین خردسالی عبور کرد، ممکن است بخواهید که برای او یک تبلت استاندارد تهیه کنید و روی آن برنامه Parental Controls نصب کنید.

منبع :digitaltrends

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403