چه کنیم تا در خواستگاری «نه» نشنویم؟


چه کنیم تا در خواستگاری «نه» نشنویم؟

یکی از مراحل سخت ازدواج برای جوان ها، مرحله خواستگاری است که ممکن است در این مرحله با جواب رد مواجه شوند. چه کنیم که در خواستگاری با نه مواجه نشویم؟نکاتی که باید در خواستگاری مورد توجه قرار گرفتچی بگویم؟لابی کنیدچی بپوشم؟کی بروم؟با چی بروم؟با کی...

یکی از مراحل سخت ازدواج برای جوان ها، مرحله خواستگاری است که ممکن است در این مرحله با جواب رد مواجه شوند. چه کنیم که در خواستگاری با نه مواجه نشویم؟نکاتی که باید در خواستگاری مورد توجه قرار گرفتچی بگویم؟لابی کنیدچی بپوشم؟کی بروم؟با چی بروم؟با کی بروم؟چی ببرم؟چکار کنم؟چند بار بروم؟زیاد حرف نزنیدآرایشگاه برویدعطر بزنیدپوآرو نشویدجنبه داشته باشیدکم بخوریدنکاتی که دختران باید در خواستگاری توجه داشته باشندوسواس را کنار بگذارید!دختر باید نگاه سوق‌الجیشی مادر داماد را دریابددختر نباید هول باشد یه وقتمادر دختر باید جو شکن باشددختر نباید خیلی خیلی جدی باشددلایلی که دخترها به شما نه می گویندتوجه نداشتن به آراستگیناامید بودننداشتن چشم انداز برای زندگیخسته کننده بودنضعیف بودن زبان بدنپرحرفی

یکی از مراحل سخت ازدواج برای جوان ها، مرحله خواستگاری است که ممکن است در این مرحله با جواب رد مواجه شوند. چه کنیم که در خواستگاری با نه مواجه نشویم؟

نبض ما– تصور کنید که در شب خواستگاری قرار دارید. احتمالا تا صبح خوابتان نمی برد و اگر هم خوابتان ببرد، کابوس اینکه پدر عروس بزند له و لورده تان کند، رهایتان نمی کند. برای این که در خواستگاری جواب رد نشنوید و طرف مقابل از شما خوشش بیاید، مقاله زیر را دنبال کنید.

نکاتی که باید در خواستگاری مورد توجه قرار گرفت

چی بگویم؟

قرار است در جلسه اول خواستگاری کمی با هم آشنا شوید. این کمی هم یعنی با سلایق و علایق هم آشنا شوید نه اینکه بردارید همان اول بحث نظر طرف مقابل را در رابطه با حرکت جوهری ملاصدرا و اصالت اخلاق بپرسید.

لابی کنید

خانواده تان را نفروشید اما اگر نظرتان درباره هم مثبت بود، یکسری قرار و مدار را همانجا توی جلسه دو نفره تان بگذارید. مثلا همانجا سر تعداد مهریه با هم به توافق برسید. البته توافق نهایی قطعا با نظر پدر و مادرتان انجام می شود.

چی بپوشم؟

خواستگاری ، مخصوصا جلسه اول، یک مجلس بی نهایت رسمی است. برای همین بی خیال تیپ های اسپرت مثل شلوار قرمز و تی شرت سفید کوتاه بشوید. خواستگاری است، پارک که نمی روید! پوشیدن کت و شلوار یا شلوار یا کت تک، به شدت پیشنهاد می شود.

کی بروم؟

کوه که نمی خواهید بروید کله صبح راه افتاده اید. هنوز هم آنقدر صمیمی نشده اید که ناهار را مهمان مادر زن جان باشید. برای همین قرار را برای بعدازظهر بگذارید. مثلا اگر در نیمه نخست سال هستید، ساعت 5 و 6 و اگر در نیمه دوم سال هستید، ساعت 3 و 4.

با چی بروم؟

اگر ماشین دارید که هیچی اما اگر ماشین ندارید، بهترین راه گرفتن آژانس است. نه اینکه 5 نفری سوار موتور سی جی 125 پدرتان شوید و گل و شیرینی را هم در خورجین موتور بگذارید. فکر اتوبوس و مترو را هم از سرتان بیرون کنید. هم بوی دود می گیرید هم تیپتان به فنا می رود به علاوه گل و شیرینی.

با کی بروم؟

جنگ که نیست یک ایل راه بیندازید. تازه جلسه اول است. خودتان و پدر و مادر و نهایتا خواهر و برادر بزرگتران کافی است. از آوردن هرگونه بچه هم خودداری کنید، به خصوص بچه ای که به شما علاقه وافری دارد.

چی ببرم؟

خدایی نکرده مجلس ختم نیست که تاج گل سفارش بدهید. یک دسته گل کوچک و شیک، به علاوه یک جعبه شیرینی تر، کارتان را راه می اندازد. خسیس بازی هم در نیاورید که شیرینی تر ضرر دارد و کیک یزدی برای سلامتی مفید است!

چکار کنم؟

فقط عادی باشید. نه آنقدر ساکت و سر به زیر باشید که همه فکر کنند هنوز دهنتان بوی شیر می دهد یا خدایی نکرده لال هستید، نه آنقدر خودمانی شوید که با هر جمله بی مزه پدر عروس، هارهار بخندید و با دست به پشتش بزنید، در ضمن در تمام مدت باید یک چشمتان به عروس هم باشد و البته، اینکه تمام ظرف میوه جلویتان را بخورید و از مامان جدید بخواهید یک چای لیوانی هم برایتان بریزد، نه تنها نشانه کول بودن و صمیمیت شما نیست، بلکه نشانگر شخصیت شما است.

چند بار بروم؟

مذاکرات 1+5 نیست که هی جلسه بگذارید و شیرینی و گل و میوه و چای. نهایتا سه جلسه برای آشنایی کافی است. برای وزارت اطلاعات که نمی خواهید استخدام کنید.

زیاد حرف نزنید

اصلا بزرگتر برده اید برای چه؟ آثار باستانی که با خودتان حمل نمی کنید. بگذارید آنها بیشتر صحبت کنند و هر جا نظرتان را خواستندوارد بحث شوید تا در مورد همان باقالی ها که گفتیم حرف بزنید.

آرایشگاه بروید

همسر آینده به ظاهر شما اهمیت می دهد. برای او مهم است که شما هم «مرد» باشید هم خوشتیپ. برای همین سعی کنید قبل از خواستگاری آرایشگاه بروید و خلاصه صفایی به سر و رویتان بدهید. این درست است که شما اهل کتاب و مطالعه هستید ولی خب قطعا هیچ دختری حاضر نیست با بن لادن ازدواج کند.

عطر بزنید

واقعا مهم است. در خواستگاری اینکه بوی خوبی بدهید در نظر طرف مقابل تاغثیر بسیار زیادی دارد. حالا اگر عطر و ادکلن دم دستتان نبود، لااقل 5 هزار تومان بدهید یک ضد عرق بخرید، مخصوصا در فصول گرم سال، به شدت توصیه می گردد.

پوآرو نشوید

تحقیق بکنید اما به اندازه. نروید توی تمام نقاطی که خانواده طرف مقابل یک روز از آنجا رد شده و از مردم پرس و جو کنید. هیچ کس در طول زندگی اش بدون شاتباه نبوده، برای همین بی خودی مته به خشخاش نگذارید که چرا پسرعمه داماد بزرگتان دو روز در بازداشتگاه بوده؟

جنبه داشته باشید

شما که بهترین انسان روی کره زمین نیستید، پس یک درصد هم احتمال بدهید که خانواده عروس، با این وصلت مخالفت کنند. برای همین جنبه داشته باشید و از خودتان ژانگولر درنیاورید. چیزی که زیاد است، دختر خوب دم بخت.

کم بخورید

این یک توصیه دوستانه است. قبل از اینکه بخواهید بروید خواستگاری همه کارهایتان را در خانه بکنید! مفهوم؟! آنجا هم آنقدر نخورید که مجبور شوید با خجالت آدرس دستشویی را بپرسید. خواستگار که دستشویی نمی رود!

چه کنیم تا در خواستگاری «نه» نشنویم؟

چه کنیم تا در خواستگاری «نه» نشنویم؟

نکاتی که دختران باید در خواستگاری توجه داشته باشند

وسواس را کنار بگذارید!

از روز قبل سر این‌که چه لباسی می‌پوشید با خودتان به توافق برسید! چک کنید که لباستان اندازه‌ و مناسب باشد تا یکی دو ساعت مانده به آمدن مهمان‌ها توی هچل نیفتید که بد هچلی است این هچل و آدم را حسابی مضطرب می‌کند! لباس خیلی چسب، راحتی و تمرکزتان را به هم می‌ریزد، لباس خیلی گشاد هم جلو دست و پایتان را گرفته و ممکن است هنگام پذیرایی تعادلتان را بر هم بزند و خدای نکرده شست پایتان را فرو کند توی تخم چشمتان و… این یک مورد اگر اتفاق بیفتد، جمع شدنی نیست!

دختر باید نگاه سوق‌الجیشی مادر داماد را دریابد

همه جا باید تمیز و مرتب باشد! این کار هم اعتماد به نفستان را بالا می‌برد و هم نشانه احترام به خانواده پسر است. اما حواستان باشد که از یک مکان غافل نمانید، غفلت از این مکان گاهی در حد پراندن خواستگار تبعات دارد! آن مکان هم جایی نیست به جز سرویس بهداشتی!! اصولا بعضی‌ها معتقدند، خانواده‌ای که سرویس بهداشتی تمیزی دارند، ذاتا تمیزند!! این عده به هر بهانه‌ای هم که شده خودشان را به محل فوق می‌رسانند، پس قبل مراسم این مکان را چک کنید تا برقش جوری باشد که بخواباند توی گوش خانواده داماد!

دختر نباید هول باشد یه وقت

خانواده داماد پشت درند! اصلا از شما توقع ندارند که با اولین تقه به در خودتان را بیندازید جلو در! آرامش داشته باشید و با همین آرامش به سمت در بروید! یادتان باشد که حضور شما به همراه مادر برای خوش‌آمدگویی، هنگام ورود خانواده پسر، نشان از ادب و احترام به طرف مقابل است! فقط این حضور یک نکته فنی دارد و آن هم باز نشدن نیش عروس خانم تا بنا گوش است! لطفا بعد از احوالپرسی‌ رسمی و محترمانه بروید تا برای مراسم چای آماده شوید!

مادر دختر باید جو شکن باشد

در جلسه خواستگاری حتی اگر خانواده داماد در نگاه اول به مذاقتان خوش نیامدند و یا به هر دلیلی مورد پسند نبودند، فراموش نکنید که شما میزبانید. باید گرم باشید و در مواقعی حتی تضمین‌کننده احترام و آرامش مه‌مان! اگر می‌بینید جو و سکوت سنگین است، این شمایید که باید کنترل اوضاع را به دست بگیرد، مثلا با گفتن این جمله که: خیلی خوش آمدید، آدرس که سر راست بود و… سر صحبت و ایضا یخ ملت را هم باز می‌کنید!

دختر نباید خیلی خیلی جدی باشد

به قول مامان بزرگ‌ها، دختر مثل گل است! چند نفری این گل را بو می‌کنند تا اینکه یکی می‌چیندش! پس برای آرامش خودتان هم که شده هیچ وقت جلسات اول را جدی نگیرید! چون اگر خیلی جوگیر باشید و به هر خواستگار به چشم مرد رویا‌هایتان بنگرید، بعد مورد پسند نباشید، ضربه می‌خورید و فکر می‌کنید ظاهر است که حرف اول را در انتخاب می‌زند!

یک دختر خوب و با تجربه، در مورد پسندیده شدن، باور غیرمنطقی ندارد و با نگاهی به دور و برش می‌فهمد که یک سری معیارهای مشترک و شخصیت دو طرف است که یک خواستگاری را به ازدواج ختم می‌کند.

دلایلی که دخترها به شما نه می گویند

توجه نداشتن به آراستگی

شما در موقعیتی هستید که نظافت و آراستگی اهمیت زیادی دارد. این مسئله نه تنها با مردانگی منافات ندارد بلکه در گرفتن پاسخ بله بسیار مهم است. پس مطمئن شوید که نظافتتان در بهترین و کامل‌ترین وضعیت باشد.

تمیز بودن دندان‌ها اهمیت زیادی دارد و نشانه مسلم این است که شما به خودتان می‌رسید. بدبو بودن نفستان هم می‌تواند یک نشانه خیلی بد برای خانم‌ها باشد. حتماً از خوشبو کننده استفاده کنید.

ظاهر مو‌ها و لباس‌هایتان هم خیلی مهم است؛ این به آن معنا نیست که حتماً باید کت و شلوار گران قیمت تنتان کنید. فقط کافی است خوش لباس و مرتب باشید. لباس‌های کثیف باعث می‌شود نامرتب به نظر برسید. هرچه که بپوشید، پیراهن و شلوار یا تی شرت و شلوار جین، دقت کنید که تمیز باشد، پارگی نداشته باشد و مناسب یک جلسه خواستگاری باشد.

ناامید بودن

خانم‌ها می‌توانند یأس و نومیدی شما را به خوبی تشخیص دهند. نومیدی اعتماد به نفس شما را می‌گیرد و موجب اضطراب و استرس زیاد می‌شود. این در نظر خانم یک نقطه منفی است و به یک «نه» محکم می‌انجامد. زمان‌هایی هست که این نومیدی می‌تواند خود را نشان دهد، بنابراین باید قبل از اینکه اتفاق بیفتد آن را تشخیص دهید و از آن جلوگیری کنید.

نداشتن چشم انداز برای زندگی

در نظر خانم‌ها فقدان آینده نگری در آقایان یک نکته منفی است. خانم‌ها معمولا مردهایی را دوست دارند که مسیری مشخص در زندگی داشته باشند. اگر هنوز سردرگم هستید و دقیقا نمی‌دانید می‌خواهید با زندگیتان چه کنید، مطمئن باشید که جواب «نه» می‌شنوید. هیچ کس انتظار ندارد که در سطح «بیل گیتس» باشید اما لازم است که بدانید که می‌خواهید با زندگیتان چه بکنید، مخصوصاً اگر ۲۰ سالگی را به پایان رسانده و در اوایل دهه ۳۰ زندگی خود باشید.

داشتن چشم انداز شغلی هم برای خانم‌ها خیلی مهم است؛ زیرا به آن‌ها نشان می‌دهد که می‌توانید از عهده حمایت مالی خانواده برآیید یا خیر. نکته مهم اینکه خانم‌ها ترجیح می‌دهند همسر آینده‌شان استقلال مالی داشته باشد نه اینکه هنوز به خانواده پدری و دیگران متکی باشد، حتی اگر خانواده شما وضع اقتصادی خوبی داشته باشد ولی خودتان کار و شغل مشخص و مناسبی نداشته باشید چندان به شنیدن «بله» در جلسات خواستگاری امیدوار نباشید.

چه کنیم تا در خواستگاری «نه» نشنویم؟

چه کنیم تا در خواستگاری «نه» نشنویم؟

خسته کننده بودن

زن‌ها معمولاً به مردهایی که خسته کننده هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند روی خوش نشان نمی‌دهند. اگر طبیعتاً خجالتی و درون گرا هستید، باید قبل از خواستگاری ، حرف‌هایتان را آماده کنید. حرف زدن درباره موضوعی که طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به آن ندارد یا خسته کننده به نظر می‌رسد مطمئناً به یک پاسخ «نه» محکم منجر خواهد شد.

در جلسه خواستگاری اگر واقعاً نمی‌دانید درباره چه باید صحبت کنید، یکی از موضوعاتی را که طرف مقابل دوست دارد انتخاب کنید. توانایی حفظ مکالمه فرا‌تر از پاسخ‌های بله و خیر نشانه هوش مرد و مهم‌تر از این اجتماعی بودن اوست. اینکه چه بگویید به خودتان بستگی دارد. صحبت‌های کلیشه‌ای شاید خیلی جذاب نباشد اما برای شکستن یخ بین شما خوب است.

ضعیف بودن زبان بدن

زبان بدن، سلاحی سرد در جنگ افزار شماست که اگر درست استفاده شود نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت. در خواستگاری دقت کنید که همیشه درست و صاف بایستید، قوز کردن یا تکان دادن پا‌ها از نشانه‌های نداشتن اعتمادبه نفس است. اگر در جایی شلوغ هستید، حتماً بلند و شمرده صحبت کنید.

اگر چشم‌هایتان دور اتاق بچرخد نشانه این است که حوصله‌تان سر رفته است. اگر دائم پایین را نگاه کنید نشانه این است که کم رو هستید و اعتمادبه نفس ندارید و هر دو این‌ها اصلاً موردعلاقه خانم‌ها نیست.

میزان معقولی از شوخ طبع بودن را یادتان نرود. خانم‌ها اغلب می‌توانند حدس بزنند که چه زمان مرد‌ها دو رو هستند. لازم نیست در کل گفت‌و‌گو نقش یک کمدین را بازی کنید اما اینکه خودتان باشید کار را برای هر دو شما راحت‌تر می‌کند.

پرحرفی

در خواستگاری خیلی مهم است که صادق باشید وبه آنچه از شما پرسیده می‌شود به درستی پاسخ دهید، به هیچ وجه درباره هیچ موضوعی دروغ نگویید و اگر مسئله‌ای هست که مطمئن هستید دانستن آن بعد‌ها زندگی مشترکتان را تهدید می‌کند بهتر است در کمال شجاعت و بدون هراس از شنیدن «نه» آن مسئله را بازگو کنید اما گفتن حرف‌های بی‌خاصیت و به زبان آوردن هر چه در ذهنتان می‌گذرد اصلاً عاقلانه نیست. همه ما افکاری درون ذهنمان داریم که بهتر است برای خودمان نگه داریم. به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند قبل از حرف زدن همیشه فکر کنید.

نبض ما– گردآوری

منابع:

برترین ها، جام جم

5/5 - (1 امتیاز)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس