ژل رویال اصل چه مزه‌ای دارد؟


ژل رویال اصل چه مزه‌ای دارد؟

ژل رویال چیست؟علی رغم فواید زیاد ژل رویال، اطلاعات ما از این ماده ی ارزشمند کم است. جالب است بدانید تغذیه زنبورها تا سه روز بعد از خارج شدن از تخم، ژل رویال است. پس از این دوره سه روزه تنها زنبوری می تواند از ژل رویال تغذیه کند که در آینده قرار...

ژل رویال چیست؟

علی رغم فواید زیاد ژل رویال، اطلاعات ما از این ماده ی ارزشمند کم است. جالب است بدانید تغذیه زنبورها تا سه روز بعد از خارج شدن از تخم، ژل رویال است. پس از این دوره سه روزه تنها زنبوری می تواند از ژل رویال تغذیه کند که در آینده قرار است ملکه شود. تشخیص این کار به عهده زنبور پرستار است.

بزاق دهان زنبور با موادی که از غدد مغزی او ترشح می شود ترکیب می شود و ژل رویال را می سازد. در واقع این ماده ارزشمند توسط زنبورهای کارگر از روز ششم تا دوازدهم عمرشان تولید می شود.

بیش از نیمی از مواد تشکیل دهنده ژل رویال آب است. پس از آب به ترتیب قند، چربی، پروتئین، ویتامین، نمک و اسید آمینه ژل رویال را تشکیل می‌دهند. علت عمر طولانی ملکه و قدرت بالای او در تخم گذاری(بیش از 2500 تا در روز) استفاده از ژل سلطنتی است. جالب است بدانید عمر زنبورهای کارگر نهایتا به پنجاه روز می رسد اما ملکه به دلیل استفاده از این ماده مغذی تا پنج سال عمر می کند.

خواص بی شمار این ماده ارزشمند

یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین خواص ژل رویال، درمان ناباروری زنان است. از ژل رویال در درمان فراموشی، پوکی استخوان، بهبود زخم، از بین بردن کم خونی، جوان کردن پوست، کاهش وزن و کمک به سیستم ایمنی استفاده می شود.

افرادی که از کلسترول و فشار خون رنج می برند می توانند از ژل رویال استفاده کنند. این ماده ی ارزشمند به هضم و گوارش کمک می کند و در افزایش انرژی و میل جنسی و درمان مرض قند موثر است. ژل رویال به درمان سرطان رحم و پستان کمک می کند و همچنین عوارض یائسگی را کنترل می کند.

ژل رویال اصل چه مزه‌ای دارد؟

ژل رویال اصل چه مزه‌ای دارد؟

ژل رویال طبیعی را چگونه تشخیص دهیم؟

با توجه به فواید زیاد ژل رویال یک سوال جدی پیش می آید و آن اینکه ژل رویال اصل را چگونه شناسایی کنیم؟ در حال حاضر ملاک جهانی برای تشخیص ژل رویال ارگانیک وجود ندارد. اما ژل رویال طبیعی ویژگی هایی دارد که دقت به آنها می تواند در تشخیص به شما کمک کند.

همانطور که میدانید ژل رویال حالت چسبناک و ژلاتین شکل دارد. مزه ژل رویال تیز است و به ترشی و تندی می زند. بوی آن ترش بوده و رنگ زرد کمرنگ دارد.

ژل رویال تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

سختی به دست آوردن ژل رویال و خواص بیشمار آن باعث افزایش تقاضا و افزایش قیمت آن شده است. برخی برای درآمد بیشتر و افزایش تولید، موادی را به عنوان تغذیه به جای مواد طبیعی به زنبورها می دهند. این مواد شامل عصاره مخمر و شربت ذرت با درصد فروکتوز بالا می شود.

تشخیص ژل رویال اصلی و جعلی دشوار است. تشخیص این امر در آزمایشگاه میسر می شود اما با بررسی برخی ویژگی ها می توانید تا حدودی ژل رویال اصلی و جعلی را متمایز کنید. برخی از آن ویژگی ها شامل بوی فنل، رنگ سفیدی که کمی به زردی می زند و همچنین به طور کامل در آب حل نمی شود. اگر متوجه تغییر رنگ ژل رویال شدید بدانید که فاسد شده است.

بهترین روش برای تشخیص اصلی و جعلی

تمام روش هایی که در گذشته ذکر شد به شما در تشخیص ژل رویال طبیعی کمک خواهد کرد اما هیچکدام از آن ها باعث اطمینان و قطعیت نمی شوند. مطمئن ترین روش آزمایش در آزمایشگاه است. شما می توانید نمونه ای از ژل رویال را به آزمایشگاه بدهید و از این طریق از اصلی و جعلی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ژل رویال اصل چه مزه‌ای دارد؟

ژل رویال اصل چه مزه‌ای دارد؟

مزه ژل رویال

همانطور که گفته شد مزه ژل رویال یکی از راه های تشخیص طبیعی بودن آن است. اما سوالی که پیش می آید این است که طعم ژل رویال اصل چگونه است. عده ای تصور می کنند چون این ماده محصول زنبور عسل است، مزه ژل رویال اصل باید شیرین باشد. اگر طعم ژل رویال را بدانید، هنگام خرید راحت تر می توانید ژل اصل را تشخیص دهید.

باید توجه داشته باشید که عوامل مختلفی بر مزه ژل رویال اثر می گذارد. از جمله عواملی که بر مزه ژل رویال اثر می گذارد شرایط جغرافیایی محل قرار گیری کندوها است. نوع تغذیه زنبورها، اینکه روی چه گل هایی می نشینند بر مزه ژل رویال اثرگذار است. اما به طور کلی کندوها در هر مکانی باشند و زنبورها از هر گلی که تغذیه کنند باید مزه ژل رویال تیز و تند باشد. ممکن است خوردن ژل رویال اصل گلوی شما را بسوزاند.

اطلاع از نحوه مصرف ژل رویال بسیار مهم است. چراکه این ماده بسیار مقوی است. برای دانستن در مورد طریقه مصرف ژل رویال کلیک کنید.

طعم ژل رویال اصل

باید توجه داشته باشید که اگر مزه ژل رویال ترش و یا شیرین بود این بدان معنا نیست که ژل رویال شما جعلی است بلکه کیفیت آن از ژل رویال تیز کمتر است. علت این است که خاصیت اسیدی این ژل بر مزه و بوی آن تاثیرگذار است. اگر با توجه به تجویز پزشک باید ژل رویال را به شکل زیر زبانی استفاده کنید می توانید به اندازه نخود از ژل رویال را زیر زبان خود بگذارید با این کار مزه ژل رویال را کاملا حس خواهید کرد.

اگر طعم تیزی آن شما را اذیت می کند می توانید با مشورت پزشک آن را با عسل مصرف کنید. یکی از تدابیری که شرکت های داروساز برای طعم تیز ژل رویال در نظر گرفته اند؛ استفاده آن به شکل کپسولی است. این شیوه، علاوه بر اینکه استفاده از آن را آسانتر می کند، برای افرادی که حساسیت به غذاهای تند دارند نیز مفید است.

همانطور که گفته شد ژل رویال خواص زیاد و منحصر به فردی دارد. اما برای ساخت این ماده ی مفید، تغذیه زنبورها بسیار اهمیت دارد. افرادی هستند که برای دستیابی به سود و تولید بیشتر از مواد غیر طبیعی برای تغذیه زنبور عسل استفاده می کنند. به علت وجود ژل رویال تقلبی در بازار، باید دقت کنید که از جای معتبر ژل رویال را تهیه کنید.

امتیاز به مطلب post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس