آمادگی اعزام 110 گروه جهادی تخصصی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان


آمادگی اعزام 110 گروه جهادی تخصصی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان

رکنا: سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج کشور از آمادگی گسترده گروه های جهادی در سراسر کشور برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده افغانستان خبر داد.

به گزارش رکنا، در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتر در حوالی شهر"خوست" کشور افغانستان و کشته و زخمی شدن بیش از 3500 نفر از مردم شریف این کشور، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج کشور از آمادگی گسترده گروه های جهادی در سراسر کشور برای خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه از کشور افغانستان خبر داد.

وی افزود: در مرحله اول 110 گروه جهادی تخصصی با تجربه درخشان در خدمت رسانی در سیل و زلزله در حوزه های امداد و نجات، پزشکی، عمرانی و خدمت رسانی در دستور کار است و باقی گروه های جهادی هم در مراحل بعد اعزام خواهند شد.

زهرایی با اشاره به لزوم هماهنگی وزارت کشور برای حضور جهادگران گفت:به محض انجام اقدامات لازم توسط دستگاه دیپلماسی کشور این جهادگران در کمترین زمان ممکن اقدامات خدمت رسانی خود را شروع خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به این که حین و بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه اخیر در کشورمان گروه های جهادی واکنش سریع و تخصصی تشکیل و آموزش دیده اند

این زلزله بامداد روز چهارشنبه یکم تیرماه در ۴۴ کیلومتری شهر "خوست" کشور افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داد.

آخرین آمار حاکی از افزایش تلفات زلزله به بیش از سه هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی یعنی ۱۵۰۰ کشته و بیش از دو هزار زخمی خبر می دهد همچنین دسترسی به مناطق زلزله‌زده بسیار دشوار است و به ابزار ویژه نیاز دارد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
1 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی