قوانین نصب سانروف برای خودرو در ایران


قوانین نصب سانروف برای خودرو در ایران

یکی از آپشن‌های قابل توجهی که برای خودروهای معمولی جذابیت بسیار ایجاد می‌کند، اضافه کردن سانروف است. در حقیقت بسیاری از خانواده‌های ایرانی علاقه‌مند به نصب سانروف روی خودروی خود هستند و در این خصوص سوال‌هایی دارند که در این مقاله به آن‌ها خواهیم...

یکی از آپشن‌های قابل توجهی که برای خودروهای معمولی جذابیت بسیار ایجاد می‌کند، اضافه کردن سانروف است. در حقیقت بسیاری از خانواده‌های ایرانی علاقه‌مند به نصب سانروف روی خودروی خود هستند و در این خصوص سوال‌هایی دارند که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ادامه با ما همراه باشید.

نصب سانروف روی خودرو

جالب است بدانید که برای اولین بار سانروف روی رنو ۵ مشهور و اسپرت با نام شیبی داخ قرار گرفت. در آن زمان اگر یک خودرو به صورت فابریک سانروف نداشت، صاحب آن خودش اقدام به نصب این قطعه کرده بود. اتفاقا در آن زمان استفاده از سانروف به هیچ‌وجه کار جالبی نبود و از آن استقبال زیادی صورت نگرفت.

سانروف چیست؟

سانروف در حقیقت یک پوشش لایه دوم است که روی سقف خودرو نصب شده و موجب زیبایی بیشتر آن در کنار کاربردی که دارد، خواهد شد. به این ترتیب، هوا و نور به راحتی می‌توانند وارد کابین خودرو شوند. در گذشته سانروف‌ها در اشکال مختلف روی خودروها نصب می‌شدند، اما در حال حاضر به دو فرم شیشه‌ای و برقی، که حافظه هم دارند روی سقف قرار می‌گیرند.

البته در مدل‌های جدیدتر، شاهد خودروهایی با سانروف آپشنال هستیم که به فرم‌های مختلف باز و بسته شده و در حالت‌های جدیدی نیز ثابت می‌مانند.

قوانین نصب سانروف

لازم به ذکر است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، شما مجاز به نصب سانروف روی خودروی خود نیستید و تنها این امر در صورتی مجاز خواهد بود که شرکت‌های تولیدکننده خودرو چنین اقدامی را انجام دهند. در واقع اگر شما به طور غیرمجاز نسبت به نصب سانروف روی خودروی خود اقدام کنید، شماره‌گذاری خودروی شما انجام نخواهد شد.

برای دریافت مجوز چه کنیم؟

برای دریافت این مجوز باید به یکی از نمایندگی‎‌های مجاز مراجعه کرده و درخواست نصب سانروف را مطرح کنید. در صورت موافقت و صدور مجوز، نصب آن در مراکز مجاز صورت خواهد گرفت.

کلام آخر

شما چه نظری در خصوص نصب سانروف داشته و چه تجربه‌ای در این مورد دارید؟ آیا نصب سانروف روی خودروهای معمولی به راستی یک گزینه جذاب و کاربردی به حساب می‌آید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز