هشدار جدی سئول به کره شمالی/ پاسخی قاطع و سریع خواهیم داد


هشدار جدی سئول به کره شمالی/ پاسخی قاطع و سریع خواهیم داد

نخست‌وزیر کره جنوبی آزمایشهای هسته‌ای همسایه شمالی خود را «تهدیدی علیه صلح جهانی» توصیف و تأکید کرد سئول به اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ محکم و سریع پاسخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «هان دوک-سو»، نخست‌وزیر کره جنوبی در مراسم هفتادودومین سالگرد آغاز جنگ کره تأکید کرد که سئول به هر گونه «اقدام تحریک‌آمیز» کره شمالی پاسخی قاطع خواهد داد.

وی با بیان اینکه «دولت هرگز فراموش نمی‌کند که صلح و ثبات تنها براساس امنیت و ساختار دفاعی قوی حاصل خواهد شد» افزود: دولت بر پایه اتحاد قوی بین کره جنوبی و آمریکا، وضعیت و ژست دفاعی خود را تقویت خواهد کرد و با تمام ابزارهای لازم ،پاسخی سریع و محکم (به تهدیدات کره شمالی) خواهد داد».

هان دوک-سو در ادامه سخنرانی خود در این مراسم گفت آزمایشهای هسته‌ای و موشکی اخیر کره شمالی تنشها را از شبه‌جزیره کره فراتر برده و تبدیل به تهدیدی علیه صلح جهانی شده است.

نخست‌وزیر کره جنوبی با این حال مدعی شد که سئول به دنبال تلاشهای دیپلماتیک برای جلب نظر جامعه جهانی به منظور دست‌یابی به صلح در شبه‌جزیره کره است و اینکه کمکهای بشردوستانه در اختیار کره شمالی قرار گیرد.

هان دوک-سو در پایان از کهنه‌سربازان کره جنوبی قدردانی و تأکید کرد که « از شبه‌جزیره کره در مسیرش به سمت صلح و شکوفایی، همانند کهنه‌سربازان (در زمان جنگ کره) محافظت خواهد کرد.»

جنگ کره شمالی و کره جنوبی که به «جنگ کره» معروف شده 25 ژوئن 1950 شروع و تا 27 ژوئیه 1953 ادامه داشت؛ در این جنگ بیش از 5 میلیون نظامی و غیرنظامی از دو طرف کشته شدند.

هم‌اکنون نزدیک به 30 هزار نظامی آمریکا در خاک کره جنوبی مستقر هستند که به بهانه مقابله با کره شمالی از زمان جنگ کره تاکنون در کره جنوبی حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس