طبیعتگردی زمستانه در روسیه


طبیعتگردی زمستانه در روسیه

برنامه سفر / دریاچه بایکال, دریاچه یخ زده بایکال, روسیه, سفر زمستانه روسیه, سفر قطب, شفق قطبی, عکاسی, قوم سامی, مدار قطبی, هاسکی / 0 نویسنده : مملیکا طبیعتگردی زمستانه در...

نویسنده : مملیکا

طبیعتگردی زمستانه در روسیه

** تاریخ این سفر به ۲۲ بهمن الی ۱ اسفند تغییر یافته است

برای سومین سال پیاپی، سفری زمستانی به روسیه خواهیم داشت تا از طبیعت زمستانی این کشور پهناور لذت ببریم. ابتدا به مناطق شمالی روسیه خواهیم رفت تا در طی ۳ روز اقامت، هم شانس خودمان برای دیدن شفق قطبی را بیازماییم، و هم از فعالیت های زمستانی مناطق قطبی لذت ببریم و هم با فرهنگ مردمان منطقه آشنا شویم. لذت سورتمه سواری با سگ های هاسکی (در صورت تمایل) ، غذا دادن به گوزن ها قطبی و عکاسی با آنها، آشنایی با فرهنگ قوم سامی، بازدید از اولین کشتی یخ شکن هسته ای دنیا، اسنوموبیل سواری، سفر به شمالی ترین ساحل روسیه و رانندگی در یک مسیر زیبا (در صورت مساعد بودن هوا) ، و تجربه اقامت در کلبه های شیشه ای.

سپس با پرواز به مسکو برگشته و پس از یک شب اقامت مسکو، با پرواز ۷ ساعته دیگری به شرق روسیه و منطقه سیبری میرویم تا از دریاچه شگفت انگیز یخ زده بایکال، بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان و همچنین زلال ترین دریاچه جهان دیدن کنیم. بخش های مختلفی در این دریاچه وسیع وجود دارد که با رانندگی روی دریاچه، تلاش میکنیم در کمترین زمان، مهم ترین آنها را ببینیم و لذت ببریم.

برنامه سفر

روز اول

سه شنبه ۲۲ بهمن ، ۱۱ فبریه ، ساعت ۷:۱۵ صبح تهران را ترک میکنیم. ساعت ۱۰:۳۰ مسکو خواهیم بود. پس از چک کردن پاسپورت و مهر ورود، میتوانیم در فرودگاه منتظر باشیم و یا در اطراف گشت کوچکی بزنیم یا به شهر برویم و بیاییم. ساعت ۱۷:۳۰ با پرواز دیگری از همان فرودگاه به سمت مورمانسک، بزرگترین شهر بالای مدار ۶۷ درجه نیمکره شمالی زمین در شمال روسیه میرویم و ساعت ۲۰:۰۰ میرسیم. در صورتی که شفق قطبی رخ داده باشد، مستقیما برای مشاهده به خارج از شهر و محل مناسبی که از طرف لیدر محلی ما مشخص میشود میرویم، و یا به هتل رفته و گشت شبانه در شهر میزنیم.

روز دوم

در این روز به سمت ساحل تریبرکا میرویم تا از شمالی ترین منطقه قابل تردد روسیه دیدن کنیم (به دلیل نظامی بودن بقیه مناطق). در این مکان از سواحل زیبای مختلفی دیدن میکنیم، تاب بازی میکنیم، با سورتمه به سمت آبشار یخی میرویم و در نهایت عصر به سمت شهر بازمیگردیم. مسیر رفت و برگشت هر کدام حدود ۴ ساعت زمان رانندگی دارد، و در صورتی که شرایط آب و هوا مساعد نباشد، به صلاحدید سرپرست برنامه، یک برنامه جایگزین خواهیم داشت و یا روز برنامه جا به جا میشود. در صورت رخ دادن شفق، برای بازدید به محل مناسب خواهیم رفت.

روز سوم

صبح به سمت منطقه هاسکی پارک میرویم تا با محل نگهداری و پرورش سگ های هاسکی آشنا شویم و در صورت تمایل سورتمه سواری کنید. همچنین با فرهنگ و زندگی قوم سامی آشنا شوید و با گوزن های قطبی عکاسی کنید. عصر هنگام به شهر بازمیگردیم. (به گفته کارشناسان این مناطق، سورتمه سواری با سگ های هاسکی، برای این سگ ها آزاردهنده نیست و حتی لذت بخش است. اما در صورتی که تمایلی تداشته باشید، میتوانید فقط از بودن در کنار آنها و عکاسی لذت ببرید). در صورتی که شبهای قبل شفق را ندیده باشیم، و رخ دهد، به دیدن آن میرویم.

روز چهارم

صبح روز جمعه خود را با اسنوموبیل سواری شروع میکنیم (هر دو نفر یک اسنوموبیل)، سپس به شهر برگشته، از کشتی لنین، اولین یخ شکن هسته ای دنیا که به صورت موزه در آمده دیدن میکنیم و در صورت داشتن زمان کافی، از دیگر دیدنی های شهر بازدید کرده و به سمت فرودگاه میرویم. با پرواز ساعت ۲۰:۳۰ به مسکو برمیگردیم و پس از ۲ ساعت و نیم آنجا خواهیم بود. شب را در مسکو میمانیم و از میدان سرخ، با چهره ای زمستانی و متفاوت در شب دیدن میکنیم.

روز پنجم

روز شنبه ۲۶ بهمن از موزه جنگ مسکو و یا دیگر دیدنی های شهر دیدن میکنیم (گشت اختیاری) و ساعت ۲۰:۳۰ با یک پرواز ۷ ساعته به منطقه سیبری در شرق روسیه میرویم.

روز ششم

ساعت ۷:۳۰ صبح به شهر ایرکوتسک میرسیم، و مستقیما یک مسیر ۵ ساعته در مسیر جاده ای طی میکنیم تا به محل اقامت در یکی از بهترین مناطق دریاچه بایکال برسیم. با توجه به محدودیت های منطقه، در یک اقامتگاه مناسب شب را سپری میکنیم. در طول مسیر از برخی مناطق زیبای دریاچه دیدن میکنیم و همچنین از غروب زیبای دریاچه در یک محل زیبا لذت میبریم.

روز هفتم

با رانندگی در یک جزیره و سپس روی دریاچه، به مناطق زیبا و جدید خواهیم رفت. شگفتی های دریاچه پایان ناپذیر هست و با دیدنی های متفاوتی روبرو خواهیم شد. اقامت شبانه در دریاچه داریم.

روز هشتم

صبح زود به شمت جنوب دریاچه برای مشاهده بخش جدید و دیگری از زیبایی ها خواهیم رفت و سپس بعد از نهار به سمت شهر ایرکوتسک باز میگردیم و اقامت شبانه خواهیم داشت.

روز نهم

ساعت ۸:۱۰ صبح روز چهارشنبه ۳۰ اسفند به سمت مسکو پرواز میکنیم و پس از هفت ساعت، ساعت ۹:۲۵ صبح به مسکو میرسیم (به دلیل فاصله زیاد و اختلاف ساعت، فقط یک ساعت زمان تغییر خواهد کرد و تغریبا یا سرعت چرخش زمین حرکت کرده ایم). گشت نیم روزی اختیاری در مسکو خواهیم داشت.

روز دهم

پس از صرف صبحانه راهی فرودگاه شده و ساعت ۱۱:۴۵ به سمت تهران پرواز میکنیم و ساعت ۱۵:۴۵ فرودگاه امام خمینی خواهیم بود.

هزینه ها

۱. هزینه بلیط رفت و برگشت تهران – مسکو (قیمت روز ۲،۸۰۰،۰۰۰) + پرواز های داخلی با بار ۲۰ کیلویی (مجموعا حدود ۴،۳۰۰،۰۰۰) . هزینه پروازها با گذشت زمان ممکن است افزایش یابد.

۲. مبلغ ۱۰۵۰ دلار هزینه های اقامت، ماشین دربست در طول سفر به جز مسکو، وعده های صبحانه، کلیه گشت ها طبق برنامه سفر، لیدر محلی انگلیسی زبان در شمال روسیه، برنامه ریزی سفر، بیمه مسافرتی پوشش ۵۰ هزار یورو، همراهی لیدر فارسی زبان (مملیکا) در طول سفر (به جز پرواز برگشت به تهران)

پینوشت: هزینه ویزا ۱۰۰ دلار با شما میباشد. هزینه وعده های غذایی نهار و شام با شما میباشد. هزینه گشت احتمالی خارج از برنامه با شما میباشد. تخمین هزینه های شخصی جاری در طول سفر حدود ۱۵۰ دلار میباشد.

لباس و تجهیزات

در زمان سفر، دمای هوا ممکن است بین ۷ الی ۲۰ درجه زیر صفر در شب و روز متغییر باشد. مخصوصا شب برای دیدن شفق قطبی که سردترین بخش سفر است. من شخصا لباس خاصی برای این سفرها ندارم و با همان لباسی که در زمستان کوهنوردی میکنم می آیم. یک لباس Base به عنوان لایه اول (و میتوانید یک عدد یدک برای شستشو داشته باشید) ، سپس یک یا دو لایه لباس پشمی ، و سپس کاپشن پر ضد آب و شلوار پر یا بادگیر که زیر آن لباس Base و پشمی دارید. برای جوراب نیز ، جوراب های پشمی گرم، که حتی میتوانید دو تا روی هم بپوشید. کفش هم، کفش مناسب برف خوب است. دستکش گرم و کلاه مناسب که بتواند در زمانهایی، کل صورت را بپوشاند.

شانس دیدن شفق

پدیده شفق قطبی یک پدیده طبیعی میباشد که قابل پیش بینی نمیباشد. ممکن است یک شب شفق نباشد، یک شب باشد، چند شب پشت هم نباشد یا باشد. همچنین قدرت شفق قطبی ممکن است کم باشد یا زیاد باشد. ممکن است شفق با قدرت زیاد رخ دهد اما هوا ابری یا برفی باشد و مشاهده نشود. تا کنون همیشه شفق قطبی را دیده ایم، اما هیچ تضمینی وجود ندارد و اگر شخص یا گروهی این تضمین را از قبل دهد، قصد کلاهبرداری دارد.

اقامت

برای ارزان تر شدن هزینه ها، اقامت ها در هاستل با کیفیت خواهد بود، در اتاق های چند نفره با سرویس دستشویی و حمام اشتراکی. اگر تمایل به داشتن اتاق دو نفره اختصاصی داربد، با هزینه اضافی حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار قابل انجام است. یک شب اقامت در کلبه های شیشه ای ۴ نفره میباشد (تنها کلبه شیشه ای در روسیه). به دلیل محدودیت ها، برای اقامت دریاچه بایکال ممکن است نتوانیم اتاق اختصاصی دو نفره با قیمت مناسب تهیه کنیم (یک شب)

شرایط سفر

به خاطر حمل و نقل های زیاد و شرایط سفر، از پذیرفتن کودکان زیر ۱۲ سال معذوریم. در صورتی که هر مسافر در طول سفر، نتواند عرف و قوانین سفر گروهی را رعایت نماید ، به صلاحدید سرپرست برنامه، از گروه کنار گذاشته میشود. سفرهای من همیشه یک فضای دوستانه دارد که مانند یک خانواده خواهیم بود و همگی برای بهتر برگزار شدن سفر تلاش میکنیم. در این سفر، نیازمند صبر و خوش سفری شما هستیم تا سفری خاطره انگیز داشته باشیم 😊🌹

ثبت نام و پرداخت

در صورتی که با جزییات سفر به شرح بالا موافق هستید، لطفا در واتس اپ به شماره زیر پیام دهید تا جزییات پرداخت برای شما ارسال شود. لطفا اکانت اینستاگرام خود را نیز ارسال کنید در واتس اپ.

۰۹۳۵۳۲۱۰۱۱۸

مبلغ ۷،۵۰۰،۰۰۰ تومان به صورت علی الحساب برای خرید بلیط های پرواز ها دریافت میشود (در پایان سفر، بر اساس قیمت بلیطها، حساب و کتاب دقیق میکنیم). مبلغ دلاری در شب اول اقامت در روسیه از شما دریافت میشود (و یا در فرودگاه مسکو)

به دلیل چارتر بودن پرواز های داخلی و نیاز به رزرو تور از قبل، در صورت کنسل کردن، مبلغ ریالی مرجوع نخواهد شد (پس از خرید بلیطها)

با توجه به شرایط آب هوا و اتفاقات در طول سفر، ممکن است برنامه با صلاحدید سرپرست برنامه دچار تغییراتی شود، که سعی میشود به بهترین شکل ممکن باشد

برای مشاهده عکس و فیلمهای سفرهای مشابه قبلی، در اینستاگرام، هشتگ زیر را مشاهده کنید

#مملیکا_زمستان_روسیه

در صورتی که عکاس یا مستند ساز حرفه ای هستید، برای تخفیف ویژه حتما اعلام نمایید

View this post on Instagram

جزییات جدید سفر روسیه به دلیل نامساعد بودن آب و هوا در تاریخ قبلی اعلام شده، تاریخ سفر و ترتیب بازدیدها کمی تغییر یافت برای سومین سال پیاپی، سفری زمستانی به روسیه خواهیم داشت تا از طبیعت زمستانی این کشور پهناور لذت ببریم. در طول یک سفر ۸ روزه، ابتدا به مناطق شمالی روسیه خواهیم رفت تا در طی ۳ روز اقامت، هم شانس خودمان برای دیدن شفق قطبی را بیازماییم، و هم از فعالیت های زمستانی مناطق قطبی لذت ببریم و هم با فرهنگ مردمان منطقه آشنا شویم. لذت سورتمه سواری با سگ های هاسکی (در صورت تمایل) ، غذا دادن به گوزن ها قطبی و عکاسی با آنها، آشنایی با فرهنگ قوم سامی، بازدید از اولین کشتی یخ شکن هسته ای دنیا، اسنوموبیل سواری، سفر به شمالی ترین ساحل روسیه و رانندگی در یک مسیر زیبا (در صورت مساعد بودن هوا) ، و تجربه اقامت در کلبه های شیشه ای. سپس با پرواز به مسکو برگشته و با پرواز ۷ ساعته دیگری به شرق روسیه و منطقه سیبری میرویم تا از دریاچه شگفت انگیز یخ زده بایکال، بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان و همچنین زلال ترین دریاچه جهان دیدن کنیم. بخش های مختلفی در این دریاچه وسیع وجود دارد که با رانندگی روی دریاچه، تلاش میکنیم در کمترین زمان، مهم ترین آنها را ببینیم و لذت ببریم جزییات دقیق شامل هزینه ها و برنامه روزانه سفر روی وبسایت قرار گرفت MamaLLicaa.ir همچنین در هایلایت "Tours | سفرها" لینک مطلب سایت قرار میگیرد. برای ثبت نام ، پس از مطالعه مطلب سایت، در واتس اپ به من پیام دهید ۰۹۳۵۳۲۱۰۱۱۸ امکان حصور در سفرهای مملیکا از هر نقطه ای از جهان وجود دارد. در صورتی که تنها هستید، جای نگرانی نیست. به دلیل نوع سفرهای من، دوستان جدید بسیاری در طول سفر خواهید یافت پینوشت: سفر سوم فیلیپین تاریخ ۷ الی ۱۸ آذر هنوز ظرفیت دارد. برا جزییات در واتس اپ پیام دهید عکس ها و فیلم های اجراهای قبلی در هشتگ #مملیکا_زمستان_روسیه My tour to Russia, to see northen light and frozen baikal lake, and Moscow. Send me a message in whatsapp for more information

A post shared by Tour guide | جهانگرد (@mamallicaa) on Oct 13, 2019 at 6:01am PDT

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !