پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟


پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

خرید گوشی یکی از دشوارترین انتخاب ها است چرا که تنوع محصولات بالاست. اما از بین پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 کدام مدل را بخریم؟حتماً برای شما نیز پیش آمده که قصد داشتید اولین گوشی هوشمند خود را خریداری کنید ولی نمی‌دانستید که باید چه گوشی...

خرید گوشی یکی از دشوارترین انتخاب ها است چرا که تنوع محصولات بالاست. اما از بین پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 کدام مدل را بخریم؟

حتماً برای شما نیز پیش آمده که قصد داشتید اولین گوشی هوشمند خود را خریداری کنید ولی نمی‌دانستید که باید چه گوشی را از چه برندی انتخاب کنید. بنابراین این مشکل برای تمامی کاربران اندرویدی وجود دارد چرا که تنوع گوشی‌های هوشمند در بازار زیاد است و از طرفی بسیاری از آنها مشخصاتی مشابه دارند.

در بازار فعلی برندهای معروف و معتبر زیادی وجود دارند که بخش عمده‌ای از تولیدات سراسر جهان را تأمین می‌کنند. اولین شرکتی که به عرضه گوشی‌های اندرویدی می‌پردازد و در این زمینه نیز به موفقیت‌ها و فروش‌های خوبی دست یافته، کمپانی سامسونگ است. کره‌ای‌ها سال‌هاست که در صنعت گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنند و در این زمینه نیز ید طولایی دارند.

شرکت دیگری که در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های اندرویدی مقرون به صرفه فعالیت می‌کند و طی چند سال اخیر غوغا به پا کرده، شیائومی است. هر جا سخن از تولید انبوه و تنوع باشد، بی‌شک باید دنبال نامی از چینی‌ها باشیم. علاوه بر این شرکت‌ها چندین کمپانی دیگر نظیر هواوی، وان پلاس، ریلمی، آنر و دیگران هستند ولی در بازار ما جایگاه سامسونگ و شیائومی را ندارند.

توجه داشته باشید در این مطلب کاری به برند اپل و محصولات این شرکت نداریم و سعی می‌کنیم حول محور گوشی‌های اندرویدی بحث کنیم. گفتنی است که مقاله پیش رو اختصاص به مقایسه دو میان رده جذاب از دو برند مذکور دارند. با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و گلکسی A52 همراه گجت نیوز باشید.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52

اول از همه این نکته را بدانید که شرکت پوکو یک زیربرند مستقل است و ارتباط چندانی با شیائومی و محصولات آن ندارد. در واقع پوکو مدتی است که استقلال کسب کرده و حالا محصولات خود را دارد. بنابراین در این مقایسه نباید گمان کنیم که پوکو همان شیائومی است.

یکی از محصولات میان رده و جذاب پوکو که در سال 2021 راهی بازار شد، پوکو ایکس 3 پرو است. خصلت گوشی‌های تولیدشده توسط پوکو این است که مشخصات سخت افزاری جالب توجهی دارند. برای مثال پوکو X3 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 860 است و این تراشه برای یک گوشی اقتصادی و میان رده بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

یکی از محبوبترین گوشی‌های میان رده در سال گذشته پوکو ایکس 3 پرو بود و سایت‌های مختلفی این اسمارت فون را معرفی کردند و حتی تبدیل به یکی از پروفروش ترین گوشی‌های این کمپانی شد. اگر به فکر خرید یک گوشی برای گیمینگ هستید که در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان باشد، بی‌شک گزینه اول Poco X3 Pro خواهد بود.

از طرفی کمپانی سامسونگ نیز گوشی‌های هوشمند میان رده خوبی دارد و یکی از جذاب ترین آنها سامسونگ گلکسی A52 محسوب می‌شود. خصلت سری A سامسونگ این است که در مقایسه با سایر محصولات میان رده شیائومی قیمت گران تری دارد. عده‌ای معتقدند که کیفیت و دوام محصولات سامسونگ بیشتر از محصولات چینی است ولی این به سلیقه افراد و نحوه درست استفاده از آنها بر می‌گردد.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

همان‌طور که ذکر کردیم، از جمله رقبای سرسخت برای پوکو X3 پرو، سامسونگ گلکسی A52 است. در طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی هوشمند باید جنس بدنه و میزان مقاومت آن در برابر شرایط مختلف را سنجید. بدنه پوکو ایکس 3 پرو از جنس پلاستیک است و براق به نظر می‌رسد. (از این جهت تا حدودی شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار بازار است)

در پنل پشتی این گوشی شاهد نحوه چینش و قرارگیری لنزهای گوشی هستیم که به حالت X خوش نشسته‌اند. گفتنی است که وزن پوکو بالا است و اگر دستان ظریف و نازک دارید، بهتر است فکری به حال خود بردارید چرا که وزن 215 گرمی آن شما را در درازمدت آزار خواهد داد.

گر چه وزن این گوشی بیش از حد انتظار برای کاربران است اما در عوض استقامت و استحکام بالایی دارد و کناره‌های گوشی که انحنایی خاصی دارند به کاربران این امکان را می‌دهند که گوشی را به درستی در دست بگیرند. البته یکی از مشکلاتی که پنل پشتی پوکو ایکس 3 پرو دارد، صیقلی بودن آن است و همین باعث می‌شود تا گوشی هنگام در دست گرفتن سُر بخورد و همچنین آثار چربی و لک را به سرعت به خود بگیرد و نشان دهد.

کمپانی پوکو، این گوشی هوشمند را در سه رنگ مشکی، برنزی و آبی عرضه کرده و متاسفانه لوگوی آن در مرکز این گوشی جاخوش کرده است. البته ممکن است وجود چنین لوگویی برای این گوشی میان رده برای برخی از افراد جالب باشد اما اینکه این شرکت خودشیفته است و نام برند خود را به آن بزرگی در پشت صفحه گوشی جا می‌دهد آزار دهنده خواهد بود.

خوشبختانه همچون سایر گوشی‌های امروزی، پوکو X3 پرو هم دارای نمایشگری است که حدود 84.6 درصد از پنل جلویی را پوشانده است و با گوریلا گلس 6 حفاظت می‌شود. در مرکز نمایشگر شاهد تعبیه دوربین سلفی در ناچ هستیم. فریم‌های دو طرف گوشی از پلاستیک ساخته شده‌اند و کلیدهای خاموش و روشن کردن گوشی و کنترل صدا در ارتفاع مناسبی تعبیه شده‌اند.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

متاسفانه یکی از مشکلات رایجی که گوشی‌های هوشمند شیائومی دارد این است که دکمه پاور همزمان نقش حسگر اثر انگشت را نیز ایفا می‌کند و همین باعث می‌شود با کوچک ترین حرکت دست گوشی روشن شود. در پایین گوشی و لبه پایینی فریم نیز شاهد قرارگیری پورت تایپ سی و دریچه اسپیکر هستیم.

و اما بیایید سری به سامسونگ گلکسی A52 بزنیم. این گوشی هوشمند میان رده نه انحنایی دارد و نه کجو معوج است و سطح صافی دارد. در پنل پشتی این گوشی لنزهای دوربین درون یک کادر مستطیلی و به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. برآمدگی مستطیلی شکل متریال پلاستیکی دارد و از جنس خود پنل است.

شرکت سامسونگ این اسمارت فون را در سه رنگ بنفش، سفید، آبی و مشکی راهی بازار کرده و اگر دقت کنید رنگ بندی آن یک رنگ از رقیب خود بیشتر است. متاسفانه آثار لکه و چربی در این گوشی نیز دیده می‌شود. یکی از نقاط قوت گلکسی ای 52 بهره‌مندی آن از گواهی مقاومت IP76 است. پوکو ایکس 3 پرو نیز از این قابلیت برخوردار است اما نسخه گواهی مقاومت گلکسی آپدیت تر از پوکو است.

یکی از مزایای دیگر این گوشی وزن سبک تر آن نسبت به پوکو ایکس 3 پرو 215 گرمی است. در واقع گلکسی A52 حدود 189 گرم وزن دارد و گوشی سبکی محسوب می‌شود. از طرفی همان‌طور که گفتیم صفحه نمایش گوشی پوکو با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود ولی گوشی سامسونگ نسخه پایین تر این شیشه را دارد.

از کل پنل جلویی گلکسی ای 52 حدود 84.4 درصد آن را نمایشگر پوشانده است. خوشبختانه حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش تعبیه شده و دردسرهای پوکو را نخواهد داشت. نقطه قوت این حسگر در مقایسه با رقیب خود این است که دقت بیشتری دارد و می‌توان روی آن حساب کرد. همچنین به خوبی در دست جای می‌گیرد و مناسب کسانی است که دستان ظریفی دارند و می‌خواهند ساعت‌ها با آن کار کنند.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

صفحه نمایش و ویژگی‌های آن

این بار اول از همه به سراغ سامسونگ گلکسی A52 می‌رویم. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با پنل سوپر آمولد است. نمایشگرهای سوپر آمولد و حتی آمولد عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحه نمایش‌های IPS LCD دارند. رزولوشن نمایشگر گلکسی ای 52 2400 در 1080 است و میزان تراکم پیکسلی در هر اینچ حدود 407 پیکسل خواهد بود.

همان‌طور که در بالاتر گفتیم متاسفانه این دستگاه دارای گوریلا گلس نیست و همین یکی از نقاط ضعف آن در برابر پوکو ایکس 3 پرو خواهد بود. هر دو گوشی از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره‌مند شده‌اند و این باعث می‌شود تا به هنگام تماشای فیلم و سریال و یا بازی کردن، کیفیت بهتری را در اختیار داشته باشید.

روشنایی نمایشگر حدوداً 800 نیت است و برای یک گوشی میان رده و سوپر آمولد مناسب ارزیابی می‌شود. و اما به سراغ محصول پوکو یعنی گوشی X3 پرو می‌رویم. پیش تر گفتیم که این تلفن همراه هوشمند مجهز به صفحه نمایش IPS LCD است و از این بابت نسبت به رقیب سامسونگی خود عقب تر است.

اندازه نمایشگر این گوشی 6.67 اینچ است که کمی از گلکسی ای 52 بزرگ تر خواهد بود. رزولوشن تصویر همچون رقیب این گوشی 2400 در 1080 و تراکم پیکسلی آن کمتر است. (حدود 397 پیکسل در هر اینچ) خوشبختانه همان‌طور که گفتیم پوکو ایکس 3 پرو مجهز به محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 6 است و همین موضوع کمی نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های پوکو ایکس 3 پرو می‌توان به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 450 نیتی و پشتیبانی از قابلیت HDR10 اشاره کرد. با کمی دقت می‌توان فهمید که میزان روشنایی نمایشگر در گلکسی ای 52 بسیار بهتر از رقیب خود است و این یعنی زیر نور آفتاب عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

دوربین و کیفیت گوشی‌ها

یکی از مهمترین دلایل خرید گوشی هوشمند، ثبت عکس و فیلم برداری با آن است. شرکت‌های تولیدکننده گوشی این روزها روی دوربین گوشی‌های هوشمند خود تمرکز زیادی می‌کنند و سعی می‌کنند در رقابت با یکدیگر کیفیت آنها را ارتقا بخشند. در همین راستا باید بگوییم که پوکو X3 پرو در پنل پشتی خود چهار لنز دارد که به ترتیب عریض یا اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج هستند.

از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی پوکو آغاز می‌کنیم که دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز است و حسگری به اندازه 1/2.0 دارد. گوشی مذکور متاسفانه لرزشگیر اپتیکال تصویر ندارد و باید به همان فوکوس تشخیص فاز بسنده کرد. گفته می‌شود وسعت ثبت تصاویر با این دوربین کیفیت خوبی دارند و هم رنگ‌ها به خوبی ثبت می‌شود و هم نویز کمی در آنها دیده خواهد شد. (در جزئیات و شارپ تصاویر کمی مصنوعی بودن را می‌بینیم)

و اما دومین دوربین پوکو ایکس 3 پرو یک لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه 119 درجه است و گشودگی دیافراگم آن 2.2 خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید تصاویر ثبت شده با این دوربین شبیه لنز اصلی نیست و کیفیت پایین تری دارد. دامنه دینامیکی این تصاویر چندان تعریفی نیست و اگر دقت کنید می‌بینید که تصاویر هم تاریک تر و هم صاف تر از حد معمول شده‌اند.

دو لنز دیگر این گوشی هم 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج هستند. لازم به ذکر است که سیاست پوکو و شیائومی در قبال دوربین گوشی‌های میان رده خود این است که همواره به جای سه دوربین از یک لنز عمق سنج هم استفاده می‌کنند که عملا هیچ کاربرد و فایده‌ای ندارد و صرفاً برای خالی نبودن عریضه و فریب مشتریان است.

از جمله قابلیت‌های دوربین‌های Poco X3 Pro می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. در زمینه قابلیت فیلم برداری با این گوشی باید گفت که می‌تواند با دوربین عریض خود فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و نرخ‌های 30، 60، 120 و 240 فریم بر ثانیه ثبت کند و همچنین قابلیت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد. به کمک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز قادر خواهید بود فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

سامسونگ گلکسی A52 نیز دارای چهار لنز عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج است. به نظر می‌رسد گلکسی ای 52 در رقابت با پوکو می‌تواند هم تصاویر بهتری ثبت و هم فیلم برداری جالب تری را ضبط کند. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است و خوشبختانه هم مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و هم لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

اصولا عکاسی در روز کیفیت بهتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد و سامسونگ گلکسی A52 نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانید در روشنایی روز و زیر نور آفتاب تصاویر جذابی را با آن بگیرید. لنز اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت Quad Bayer است و سعی می‌کند با جمع کردن و روی هم قرار دادن داده‌های لنزهای دیگر تصاویری با رزولوشن بیشتر ثبت کند.

به لطف لرزشگیر اپتیکالی که روی سنسور اصلی دوربین نصب شده می‌توان با خیال راحت تصاویر با کیفیت تری به ثبت رساند. لنز فوق عریض یا اولتراواید این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی است و نه از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و نه لرزشگیر اپتیکال تصویر. از طرفی دو دوربین دیگر رقیب سامسونگی بر خلاف رقیب پوکویی 5 مگاپیکسل هستند. خبر خوب این است که می‌توانید با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی هم فیلم برداری 1080 و هم 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کرد.

سخت افزار و نرم افزار گوشی

این بار از گوشی سامسونگ گلکسی ای 52 شروع می‌کنیم. ابتدا بگوییم که اکثر محصولات پوکو دارای تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون هستند و از این بابت هیچ یک از رقبای سامسونگی نمی‌تواند روی دست آنها بلند شود. اصولا یکی از سیاست‌های مهم شرکت پوکو این است که گوشی‌های میان رده خود را با قیمت ارزان و مقرون به صرفه ولی با سخت افزار قدرتمند راهی بازار کند.

سامسونگ گلکسی A52 مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 750 جی است و بر پایه لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده است. پردازنده مرکزی این گوشی 8 هسته‌ای است و ترکیب هسته‌های آن به ترتیب دو هسته 2.2 گیگاهرتزی و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی آن نیز آدرنو 619 خواهد بود.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

همچنین لازم به ذکر است که گوشی موردنظر دارای اسلات کارت حافظه خواهد بود و در دو مدل با رم 6 و 8 گیگابایت قابل خریداری است. همچنین میزان حافظه داخلی این گوشی 128 و 256 گیگابایت است و از این جهت نیز می‌تواند نیازهای اکثر مشتریان را برطرف کند.

در آن سوی میدان با پوکو ایکس 3 پرو سر و کار داریم. این گوشی میان رده جذاب در این قسمت برتری محسوسی نسبت به رقیب سامسونگی خود دارد. پوکو صاحب قلبی با مشخصات اسنپدراگون 860 است و بر پایه لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده. پردازنده مرکزی این گوشی متشکل از 8 هسته است و ترکیب آنها به صورت یک هسته قدرتمند 2.96 گیگاهرتزی طلایی، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی طلایی و نهایتاً چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی نقره‌ای است.

پردازنده گرافیکی این گوشی هوشمند آدرنو 640 است و از هر جهت نسبت به گلکسی ای 52 برتری دارد. پوکو نیز مجهز به اسلات کارت حافظه است و با حافظه رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی راهی بازار شده است. نوع حافظه نیز در این اسمارت فون UFS 3.1 خواهد بود.

همان‌طور که در این قسمت مشاهده کردید، پوکو ایکس 3 پرو با اختلاف زیادی پیروز میدان بود. کاربرانی که از گوشی خود انتظار بازی کردن دارند و می‌خواهند این تجربه را به بهترین شکل ممکن داشته باشند بهتر است در انتخاب بین گلکسی و پوکو، دومی را انتخاب نمایند.

و اما نرم افزار این دو گوشی هم از جمله مسائل مهمی است که باید بدان پرداخت. پوکو ایکس 3 در ابتدای ورود خود به بازارهای جهانی مبتنی بر اندروید 11 و رابط کاربری می‌یوآی 12 بود. یکی از مشکلات عمده‌ای که اکثر گوشی‌های شیائومی و پوکو دارند، میزان اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های بلااستفاده‌ای است که دارند. البته نگرانی بابت این موضوع نخواهید داشت چرا که می‌توانید به راحتی آنها را از روی گوشی خود حذف کنید.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

متاسفانه یکی از عواملی که محصولات شیائومی و پوکو ارزان تر از سایر محصولات هستند این است که روی محصولاتشان حجم تبلیعات گسترده‌ای استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود تا کاربران اذیت شوند. شرکت پوکو اعلام کرده که پوکو X3 پرو تا سه سال دیگر آپدیت دریافت خواهد کرد.

همچنین از جمله قابلیت‌های جدید رابط کاربری پوکو افزوده شدن گوگل دیسکاور به صفحه اصلی است و حالا به کمک آن می‌توانید از جدیدترین اخبار و اطلاعات مهم روز باخبر شوید. دومین قابلیت کاربردی در این گوشی، اپلیکیشن اسمارت تینگ فایند است که به وسیله آن قادر خواهید بود اشیاء گمشده‌ای مانند خود گوشی را بیابید.

باتری و ظرفیت آن

شاید بتوان گفت مهمترین قسمت از یک گوشی هوشمند برای اغلب کاربران، باتری و میزان شارژدهی آن است. در واقع اکثر کاربران امروزی تمایل دارند گوشی هوشمندی داشته باشند که بتوانند از آن در مکان‌های مختلف استفاده کنند بی‌آنکه شارژ آن به این زودی‌ها تمام شود.

حقیقت این است که بالاخره هر گوشی هر چند گران قیمت بعد از مدتی کار کردن با آن دچار کمبود شارژ می‌شود و نیاز به تأمین شارژ پیدا می‌کند. در این میان مهمترین چیز میزان دوام و نگهداشتن شارژ در گوشی و نوع شارژری است که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن اسمارت فون شما را شارژ کند.

انرژی مورد نیاز پوکو ایکس 3 پرو را یک باتری حجیم 5160 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند. طبق آنچه کمپانی سازنده این گوشی اعلام کرده، پوکو قادر است تا 10 ساعت بازی کردن و 17 ساعت پخش ویدیو را ساپورت کند. از دیگر قابلیت‌های این گوشی بهره‌مندی آن از شارژر 33 واتی است که می‌تواند تنها در عرض 60 دقیقه یا کمتر تلفن همراه شما را از صفر به 100 درصد برساند.

علاوه بر آن سامسونگ گلکسی ای 52 نیز مجهز به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و شارژر 25 واتی آن می‌تواند تنها در نیم ساعت حدود 50 درصد از باتری را پر کند.

پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟پوکو ایکس 3 پرو یا سامسونگ گلکسی A52 ؛ کدام را بخریم؟

سخن پایانی

خرید گوشی‌های میان رده این روزها تبدیل به یکی از دشوارترین کارها شده چرا که شرکت‌های تولیدکننده گوشی هر روز یک محصول جدید معرفی می‌کنند و همین باعث می‌شود تا کاربران برای انتخاب یکی از آنها سردرگم شوند. در پایان این مقاله قصد داریم مزایای هر یک از این دو گوشی را برشمریم تا شاید بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید.

درمجموع اگر از آن دسته افرادی هستید که بازی کردن و تماشای فیلم و کارهای سنگین را دوست دارید، باید به سراغ پوکو ایکس 3 پرو بروید. شاید بتوان گفت تنها نقطه قوت محسوسی که پوکو نسبت به گلکسی دارد همین مورد است. اما در عوض می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی A52 مجهز به یک نمایشگر پیشرفته تر و دوربین‌های با کیفیت تر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد