تعیین قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در کنکور سراسری


تعیین قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در کنکور سراسری

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: داوطلبان باید هر چه سریعتر از گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب خارج شوند.

حسین حاجیلو گفت: با پیگیری و هماهنگی به عمل آمده توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در آزمون سراسری در روزهای برگزاری آزمون، قضات ویژه برای همه استان‌ها و شهرستان‌ها پیش‌بینی شده اند تا بر اساس گزارش‌ها، ادله و مستندات ارائه شده به صورت ویژه نسبت به رسیدگی پرونده‌ها اقدام ‌کنند.

او گفت: با همکاری نزدیک نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی تلاش شده است تا در سال جاری امنیت و سلامت آزمون حفظ شده و ارتقاء یابد و این تلاش‌ها در جهت آرامش بیشتر داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی و ضایع نشدن حق داوطلبان کوشا و پرتلاش است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان گرامی دقت کنند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیکی در حوزه‌های آزمون ممنوع است و توسط دستگاه‌های آشکارساز کشف خواهد شد که این تخلف محرومیت‌های شدید به همراه خواهد داشت.

به گفته وی عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب نیز مجاز نیست و تحت رصد دقیق پلیس فتا، پلیس امنیت و مجموعه‌های نظارتی قرار دارد.

حاجیلو در مورد سایر تمهیدات حفاظت از آزمون سراسری گفت: امسال تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها با هدف آرامش خاطر داوطلبان و جلوگیری از اشتباه و همچنین افزایش امنیت آزمون افزایش یافته است. ضمن این که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای کشف هرگونه ابزار الکترونیک در هر ابعادی تهیه شده و در همه حوزه‌های آزمون امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری بار دیگر خطاب به داوطلبان و والدین آن ها گفت: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در مورد ممنوعیت هرگونه استفاده از ابزار الکترونیکی و ممنوعیت عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مدعی تقلب انجام شده است و بار دیگر تاکید می‌شود داوطلبان هر چه سریعتر از این گروه‌ها و کانال‌هایی که توسط افراد و گروه‌های مجرم که برخی از آن ها در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، خارج شوند.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به تمهیدات فراهم شده امکان تقلب و تخلف در آزمون سراسری میسر نیست؛ بنابراین از داوطلبان عزیز انتظار می‌رود بر توانایی و تلاش علمی خود تکیه کنند و با آرامش خاطر آماده شرکت در یک رقابت سالم باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس