شاخص بورس منفی ماند


شاخص بورس منفی ماند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، پنجم تیرماه) با ۱۸ هزار و ۹۸۵ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۱‌ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس منفی ماند

به گزارش ایران اکونومیست، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۸۷۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۶هزار و ۵۲ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۸ هزار و ۹۸۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۹۷۵ واحد کاهش به ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۳۹ واحد افت به ۲۵۵ هزار و ۱۲۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۶ هزار و ۵۴۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۰ هزار و ۱۵ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۰۰ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۸۹ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۸۳ واحد، تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۸۲ واحد، توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۷۵ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۷۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۳۱۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۱۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۶۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۵۸ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۱۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، زامیاد (خزامیاد)، ایران خودرو (خودرو) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۶۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۳۶ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۹ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۱۴۰ نوبت بود.

نمادهای بین المللی ساروج بوشهر (ساروج)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو) شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و تولید نبروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور