اختصاص بیش از 18 هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور


اختصاص بیش از 18 هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور

ازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: تاکنون افزون بر ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی برای اجرای مصوبات ۲۶ سفر استانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم، تخصیص داده است.

اختصاص بیش از 18 هزار میلیارد تومان اعتبار به مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از سازمان برنامه و بودجه کشور، «سعید جغتایی»، با اعلام این خبر، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، رئیس جمهور به ۲۶ استان کشور سفر استانی داشته است که افزون بر ۱۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی برای اجرای مصوبات این سفرها، تعهد شده است.

مشاور رئیس سازمان در حوزه سفرهای استانی، افزود: سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی به اجرای مصوبات سفرهای استانی تخصیص داده که با توجه به میزان کل اعتبار تعهد داده شده در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان، نشان از تخصیص ۱۱۷ درصدی اعتبارات به این مصوبات در سال گذشته است.

وی در ادامه تعداد استان‌هایی را که تفاهم‌نامه سفر استانی آنها امضا شده، ۲۵ استان اعلام کرد و افزود: همچنین مصوبات سفر ۲۰ استان نیز توسط معاون اول رئیس جمهور امضا و ابلاغ شده است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حوزه سفرهای استانی اضافه کرد: تاکنون جلسات اول مربوط به ۳۰ سفر استانی در محل سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور مشاور حوزه سفرهای استانی‏، دفاتر بخشی‏ و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها‏ و دستگاه های اجرایی استانی برگزار شده و برگزاری جلسه مربوط به سفر استان کرمان نیز در دستور کار است.

جغتایی ادامه داد: همچنین جلسه دوم مربوط به ۳۰ سفر استانی نیز در محل نهاد ریاست جمهوری و با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور‏‏، مشاور حوزه سفرهای استانی سازمان برنامه و بودجه‏‏، معاونان دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای عمومی و حاکمیتی، برگزار شده است.

وی در ادامه از برگزاری جلسه سوم مربوط به ۲۸ سفر استانی در محل دفتر معاون اول رئیس جمهور و با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور‏، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه‏ و وزرا خبر داد.

بنابراین گزارش، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در قالب سفرهای استانی، به ۲۶ استان کشور سفر کرده‌اند و سفر به استان‌های کردستان،‏ کرمانشاه،‏ مرکزی، کرمان و همدان نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج