گودری: حریفان خارجی از ورزشکاران ایرانی هراس دارند


گودری: حریفان خارجی از ورزشکاران ایرانی هراس دارند

رکنا ورزشی: ملی پوش سابق کاراته ایران گفت: ایرانی‌هایی که در مسابقات فایتر شرکت می کنند حریفان قدرتمندی هستند و حریفان نیز از ما هراس دارند.

رضا گودری فایتر ایرانی مقیم تایلند و عضو سازمان فرانسوی ونوم در دسته میان وزن گفت: رزمی کار ۶ هنر ورزشی هستم و ورزش را با جودو شروع کردم و بعد از آن به کاراته رفتم. در سال ۲۰۱۶ بعد از مهاجرت مربی خودم به آلمان تصمیم گرفتم به آسیای شرقی بروم و در همان سال سوم شدم و در اوزاکای ژاپن جز ۸ ورزشکار برتر جهان قرار گرفتم. در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به خاطر علاقه به MMA وارد رشته جوجیتسو شدم. در همان سال در مسابقات بوکس بدون دستکش برابر بهترین ورزشکار تایلند قرار گرفته و پیروز شدم.

وی اضافه کرد: سازمان ونوم معتبرترین نماد ورزش رزمی در جهان است. سازمان یو اف سی یا کیوان مسئول برگزاری مسابقات هستند. ونوم اول نماد بود مانند نمادهایی که در جهان هستند و الان پارتنر اصلی یو اف سی است. هر ساله فایترهای مختلفی در این رشته هزینه می کنند تا خودشان را نشان دهند. در سال ۲۰۲۰ من و آرش مردانی جزو سازمان ونوم قرار گرفتیم. من از سال ۲۰۲۰ تا کنون در ونوم هستم و در این مدت ۳ مسابقه انجام دادم که در سال ۲۰۲۱ تایلند بوکس حرفه ای شرکت کردم.

ملی‌پوش سابق کاراته ایران خاطرنشان کرد: قرار است به زودی با یک سازمان معتبر در آمریکا به تمرینات خود ادامه دهم و هر عنوانی تا الان به دست آوردم زیر پرچم ایران بوده است. هر رشته‌ای کشورهای خاصی حرف اول را می‌زنند. به طور مثال در کاراته ژاپن اول است و ایران در رده پنجم قرار دارد. در موی‌تای اروپایی‌ها هستند که رقابت نزدیکی دارند؛ مثل فرانسه و روسیه که در این میان ایران هم مدعی است. در جوجیتسو برزیل، ژاپن و آمریکا حرف اول را در دنیا می‌زنند اما در ایران از این رشته زیاد حمایت نمی شود و به این خاطر موفقیت چشم گیری نداشتیم.

گودری یادآور شد: تحت قرارداد ونوم هستم این قرارداد ۳ ماه دیگر به پایان می رسد و هدف اصلی من کمربند قهرمانی در یک سازمان معتبر ام ام ای است. کمپی که من در آمریکا با آن قرارداد نوشتم پارتنر یو اف سی است. دوست دارم تا زمانی که می توانم فعالیت داشته باشم و اگر خدا بخواه در ام ام ای بازی کنم چرا که هدف اصلی من این رشته است.

وی همچنین تصریح کرد: ایرانی‌هایی که در مسابقات فایتر شرکت می کنند حریفان قدرتمندی هستند و حریفان نیز از ما هراس دارند، اما آنها به خاطر شرایط مالی ورزشکاران ایرانی در مضیقه هستند و مشکلاتی دارند. ایرانی های زیادی در کمپ های تایلند حضور دارند. آرش مردانی تنها ایرانی است که مربی رسمی در سازمان ونوم شدند. سجاد ستاری تنها ایرانی است که کمربند قهرمانی جهان را دارد. در کمپ های معتبر تایلند ۱۰ ورزشکار ایرانی هستند که مسابقه می دهند. برنامه من برای دوره بازنشستگی حضور در ایران و مربیگری هستم.ایرانی ها نماد ونوم هستند و ما حرف اول را در آن می زنیم. می‌خواستیم این نماد را به ایران بیاوریم و در اینجا راه اندازی کنیم اما به خاطر تحریم هایی که در ایران حضور دارد نشد. ونوم یک سازمانی است که بیشتر افراد آن مسلمان هستند و من دنبال این هستم تا این نماد را هر طوری شده وارد ایران کنیم. تا الان به خاطر تحریم ورود ونوم فرانسه به ایران ممنوع است. از ۲ سال پیش من شروع کردم ایرانی ها را وارد ونوم کردم. ورزش الان تجارت شده و تیم‌ها برای شرکت در مسابقات پول می گیرند.

انتهای پیام/

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه