بیماری کرونا در بین زائران ایرانی مدینه مشاهده نشده است


بیماری کرونا در بین زائران ایرانی مدینه مشاهده نشده است

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه گفت: تاکنون هیچ مورد کرونا در بین زائران ایرانی این شهر مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت الله روستا» امروز یکشنبه (5 تیرماه) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج اظهار داشت: 2 مورد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی زائران ایرانی در مدینه مراجعه کردند که پس از انجام تست کرونا جواب این آزمایشات منفی بود و الحمدالله تاکنون هیچ مورد بیمار کرونا در بین زائران ایرانی در مدینه به ثبت نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار کیت تست کرونا در همان روزهای اولیه اعزام زائران از طریق وزارت بهداشت و درمان کشورمان در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت قرار گرفت، افزود: طی روزهای گذشته نیز 10 هزار کیت ارسال شد که در صورت نیاز در مدینه و مکه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه از زائران خواست دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و ضمن رعایت فاصله اجتماعی، حتما از ماسک استفاده کنند.


نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران توصیه کرد ضمن رعایت نکات بهداشتی به هنگام حضور در مسجد شریف نبوی از زیرانداز و سجاده شخصی استفاده؛ و در صورت احساس هرگونه مشکل جسمانی به مراکز پزشکی تعیین شده از سوی ستاد مدینه مراجعه کنند.


وی با اشاره به اینکه 2 مرکز پزشکی در هتل های « راما » و « دره الامجاد » ایجاد شده است، افزود: درهریک از این مراکز 2 مطب برای انجام معاینات بیماران و ارائه خدمات به زائران وجود دارد.


روستا اظهار داشت: 6 پزشک عمومی، یک پزشک متخصص زنان ، یک پزشک متخصص طب اورژانس و یک روانپزشک به همراه یک تکنیسین دارو و 2 رابط عرب زبان به منظور ارتباط با مراکز درمانی عربستان، کار خدمات رسانی به زائران در مدینه منوره را برعهده دارند.


وی آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در مدینه را سه هزار و 300 نفر تا دیروز ( شنبه ) اعلام کرد و گفت: بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه ای قبلی بودند و تعدادی هم به دلیل خستگی، کوفتگی ، حساسیت آب و هوایی و حساسیت نسبت به شوینده ها مراجعه داشتند.


نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه درباره تامین داروهای مورد مراکز درمانی گفت: داروهای مورد نیاز زائران تامین شده است و در این زمینه با کمبودی مواجه نیستیم.


وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته 12 نفر به بیمارستان های مدینه اعزام شدند، گفت: این افراد در کمتر از هشت ساعت از بیمارستان مرخص شدند و هم اکنون هیچ زائر ایرانی در هیچیک از بیمارستان های شهر مدینه بستری نیست.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟