مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!


مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

کاشت مو روشی است که به کمک آن می‌توانید قسمت‌های خالی یا کم موی سر خود را با مو‌های جدید پر کنید. این مقاله را بخوانید تا با اصول مراقبت بعد از کاشت مو آشنا شوید.

اصول مراقبت بعد از کاشت مو واقعاً وسیع و گسترده هستند. به هر حال، ما سعی کردیم تا یک سری دستور العمل‌های کلی را در این‌ مقاله برایتان جمع کنیم. دقت داشته باشید که ممکن است برخی نکاتی که در این‌جا می‌خوانید، با نکاتی که پزشک بعد از مشاوره با شما مطرح می‌کند، اندکی متفاوت باشد.

کاشت مو چیست؟
کاشت یا پیوند مو تنها درمان قطعی ریزش موی ارثی در آقایان و خانم‌ها به شمار می‌رود. امروزه این روش با حداقل تهاجم و بیشترین بازدهی انجام می‌شود. جراحی کاشت موی طبیعی به روش FUT، جراحی کاشت موی طبیعی به روش FIT و جراحی کاشت موی طبیعی به روش SUT، برخی از روش‌های کاشت مو هستند.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش تکثیر، درمانی موثر در آینده

در این مقاله می‌خوانید:

مراقبت بعد از کاشت مو داروهای بعد از کاشت مو

مراقبت بعد از کاشت مو

مراقبت بعد از کاشت مو ابعاد مختلفی دارد. بیایید تک تک این‌ ابعاد را با هم بررسی کنیم:

شستن موها بعد از کاشت مو

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از کاشت مو، به نحوه‌ی شستن موهایتان مربوط می‌شود. این مهم است، چون می‌تواند بر نتایج نهایی کاشت مو تاثیر بگذارد.

روش شستشوی موها شامل ۳ مرحله‌ی اصلی است:

تمام مراحل شستشوی مو باید به آرامی با کف دست و بدون فشار انجام شود.

اول از همه، ناحیه‌ای که در آن موها کاشته شده‌اند باید با لوسیون، روغن یا هر مرطوب کننده‌ی مناسب دیگری پوشانده شود. شما باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این حالت بمانید تا دلمه‌های روی پوست سر شما نرم شوند. هم‌چنین، این کار به حذف آثار خون خشک شده و بهبود سریع‌تر کمک می‌کند.
بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، پوست سر شما باید با آب گرم شسته شود. شامپوی بعد از کاشت مو مخصوص است و فقط باید از همان استفاده کرد. البته حواس‌تان باشد که پوست سر خود را مالش ندهید و فقط شامپو را به کل سر خود اعمال کنید. تمام مراحل شستشو باید به آرامی با کف دست و بدون فشار انجام شود.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مو به روش dhi چقدر است؟

مرحله‌ی دوم وقتی است که شستن موهایتان را تمام کرده‌اید و حالا باید آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که سرتان را مالش ندهید. از مرطوب کننده نیز باید تا زمانی استفاده کرد که خشکی یا پوسته‌های سر از بین بروند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کاشت مو

شستن موها به روش معمولی را می‌توان در کمتر از ۲ هفته بعد از کاشت شروع کرد.

سومین مرحله، یک توصیه درباره‌ی پوسته‌های سر است. اگر می‌خواهید آن‌ها را از بین ببرید، باید هر روز به سرتان شامپو بزنید. با این کار، بعد از ۱ هفته تا ۱۰ روز، دیگر نباید اثری از خون خشک شده یا دلمه روی پوست سرتان باقی بماند.
شستن موها به روش معمولی را می‌توان در کمتر از ۲ هفته بعد از کاشت شروع کرد. اگر لازم داشته باشید، حتی می‌توانید موهایتان را ۲ بار در روز هم بشویید. با این حال، استفاده از شامپوی مخصوص را تا خالی شدن بطری آن ادامه دهید. بعد از آن، محصولات مویی را خریداری کنید که حاوی سیلیکون، عطر و رنگ نباشند.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: خارش پوست سر و ریزش مو چه دلیلی دارد؟

درد بعد از کاشت مو

در مراقبت های بعد از کاشت مو باید یک فکری هم به حال دردی که می‌کشید بکنید! درد خفیف ممکن است تا چند روز بعد از کاشت مو وجود داشته باشد. برخی از افراد در روزهای اول بعد از عمل مشکل خوابیدن دارند. شایع است که بعد از عمل، درد در ناحیه‌ی اهدا کننده بیشتر از ناحیه‌ی گیرنده‌ی مو باشد. با این حال، درد را می‌توان با مسکن‌های بدون نسخه تسکین داد.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک کاشت مو ایران توسط انجمن پیوند مو انتخاب شد

تورم بعد از کاشت مو

در کاشت مو با استفاده از قلم، تورم بسیار نادر است. در واقع، تورم در بیشتر مواقع در کاشت موهای بزرگتر و پیوندهایی که کار زیادی روی خط مو انجام می‌دهند، اتفاق می‌افتد. تورم می‌تواند پیشانی و ناحیه‌ی اطراف چشم را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است ۲ تا ۵ روز طول بکشد. با این حال، دارویی به نام دگزامتازون هست که برای کاهش این علائم تجویز می‌شود.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: آیا کاشت مو و ابرو دائمی است؟

خارش بعد از کاشت مو

اگر خیلی شدید شد، می‌توان از قرص آنتی هیستامین استفاده کرد.

یکی دیگر از اصول مراقبت های بعد از کاشت مو، مربوط به نحوه‌ی برخورد با خارش سر است. این مسئله‌ی شایع، از ۱ تا ۲ هفته بعد از عمل در سرتاسر پوست سر ایجاد می‌شود و در بیشتر مواقع، نشان دهنده‌ی این است که پوست سر شما در روند بهبود قرار دارد. اما اگر خیلی شدید شد، می‌توان از قرص آنتی هیستامین استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تکنیک های کاشت مو چیست؟

خوابیدن بعد از کاشت مو

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو، نحوه‌ی خوابیدن شما است. معمولاً از بیماران خواسته می‌شود که به پشت بخوابند و سرشان را روی چند بالش بلند کرده باشند. بالا نگه داشتن سر در طول شب، به کاهش تورم کمک می‌کند. هم‌چنین بالش‌های مخصوصی وجود دارد که بیماران می‌توانند در ۷ تا ۱۰ روز اول بعد از کاشت مو، از آن‌ها استفاده کنند.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: برای کاشت مو بهترین تکنیک چیست؟

فعالیت بدنی بعد از کاشت مو

بلافاصله بعد از کاشت مو می‌توانید پیاده روی کوتاه کنید یا حتی تمرینات بدنی انجام دهید. فقط باید مراقب باشید که عرق نکنید. البته این محدودیت، ۱۰ روز بعد از عمل برداشته می‌شود، اما توصیه می‌کنیم کمی بعد از هر بار ورزش کردن دوش بگیرید تا خطر عفونت را به حداقل برسانید.

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: ریزش موهای کاشته شده، چه دلیلی دارد؟

داروهای بعد از کاشت مو

بعضی از داروهای مهم بعد از کاشت مو عبارتند از:

آنتی بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی فیناستراید برای قوی کردن موهای ضعیف و جلوگیری از ریزش مو در آینده مینی اکسیدیل برای به حداقل رساندن ریزش مو و سرعت بخشیدن به رشد دوباره‌ی گرافت‌های کاشته شده بیوتین برای قوی کردن موها

مراقبت بعد از کاشت مو، چیز‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید!

بیشتر بخوانید: روش‌های تخصصی کاشت مو چیست؟

جمع‌بندی

مراقبت بعد از کاشت مو شامل تمام کارهایی است که شما باید انجام دهید تا مطمئن شوید نتایج خوبی از کاشت مویتان می‌گیرید. ممکن است گاهی اوقات در انجام آن‌ها تنبلی کنید، اما بدانید که تمام این مراقبت‌ها ضروری هستند و در نهایت، به خیر و صلاح موهای خودتان تمام می‌شوند!

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا