عوارض آبهای گرم معدنی بیشتر شعار بوده تا عمل !


عوارض آبهای گرم معدنی  بیشتر شعار بوده تا عمل !

رکنا:شعارهای انتخاباتی نمایندگان مجلس دور قبل برای اهالی شهرستان سرعین خیلی لذت بخش و امیدوار کننده بود مخصوصا برای شهری چون سرعین که نگاه مدیران شهری به مبالغی است که بتواند توسعه را ضربدری پیش ببرد .

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ؛ فراموش نکردیم وعده هایی که پشت تریبون مسجد جامع تبدیل به دست زدن هایی می شد که امیدوار می شویم که سرعین رشد چشم گیری خواهد داشت .

بالاخره وعده ها آرای نمایندگان را به صورت چشم گیری بالا برد و تاثیر رای شهرستان سرعین با استدلال واگذاری عوارض آب گرم معدنی به سرعین موجب حضور قاطعانه آقایان کریمی ، فیضی و روزی شد و آنها راهی مجلس دهم شدند .

بالاخره وعده های داده شده ختم شد به یک قانون و حتی نمایندگان مجلس نیز عوض شدند !!!

بند ب ماده ۳۶ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سپری شدن پنج سال خود و اتمام تاریخ اجرایی هنوز اندر خم قرارداد و چونه زنی های اداری در حال بالا و پایین شدن ها ست که تقریبا باید ناامید از اجرای آن باشیم.

بالاخره یک قانونی که به درد شهری چون سرعین و امسال سرعین می‌خورد در مجلس رقم خورد و مردم خوشحال از وعده اجرا شده توسط نمایندگان و جلسات و تقدیرنامه هایی که از طریق فضای مجازی به نمایندگان داده می شد خلاصه عجب بازاری بود در زمان خودش !!!

در پایان دور قانون پنجم توسعه ششم جمهوری اسلامی استو مجلس قانون توشعه ششم را نوشته است یعنی به 1402 نزدیک می شویم این یعنی باید تا امروز این ماده ۳۶ اجرا می شد یا با یک مثال دقیق الان وقت بار دهی درخت مثمر بود که هنوز در حد یک حرف باقی مانده است ...

عوارض آبهای گرم معدنی  بیشتر شعار بوده تا عمل !

آن چیزی که مسلم است و حرفی باقی نمانده آن است که قانون مصوب شده و تابید شده شورای نگهبان لازم الاجرا بوده و هیچ بند و تبصره ای را نمی پذیرد و بدون شک باید دنبال مقصر باشیم که چرا این قانونی که صراحتا عوارض آبهای گرم را برای در اختیار گذاشتن شهرداری ها و دهیاری ها قرار داده و حتی اجازه آن را به شورای شهر واگذار کرده تا زیر ساخت های شهری از آن منتفع گردد چرا اجرایی نمی شود ؟؟؟

تا اینجا مسئله واضح است که شورای شهر به عنوان نهادی که نماینده مردم بوده و باید برای احقاق حق مردم پیش قدم باشد و اولین نهادی است که از این قانون سود می برد باید پاسخگو باشد که برای اجرای این قانون که تقریبا 7 سال از آن می گذرد چه کرده است !؟

از این نهاد که بگذریم صحبت به امور آب منطقه ای می رسد که این شرکت چرا این قانون به این مهمی برای شهری که نیازمند توسعه است و اگر حرکتی درست انجام ندهد از قافله گردشگری استان جا می ماند تا امروز اقدامی نکرده یا لااقل با سکوت تا امروز این بند ارزشمند قانونی را رها کرده است .

به هر حال خود نمایندگان که مسئول نظارت بر اجرای قانون هستند هم تا امروز سکوت کرده اند یا حداقل پیگیر این موضوع نبوده اند تا قانون اجرا شود قانونی که می تواند عمده مشکلات شهر سرعین را حل کند تا شهرداری کمی نفس بکشد و آرزوی فروش هوا و کسب درآمد نکند ...

و بالاخره امیدواریم دستگاه های مسئول بویژه شورای شهر در این زمینه برای مردم اطلاعاتی بدهند چرا که اگر به جای دویدن سر موضوعات دیگر همین یک مورد را حل کند مشکلات دیگر نیز با آن حل می شود .

و در پایان نکته ای که خیلی منطقی به نظر می رسد این است که دولت و آب منطقه ای هیچوقت دلش نمی خواهد درآمد خود را از دست بدهد پس نمایندگان مردم باید حق مردم را پس بگیرند ...

در رواقع مشابه سرعین را در روستای آبگرم محلات داریم و تناقضی که در اجرای قانون این دو منطقه از کشور قابل قبول نیست

عوارض آبهای گرم معدنی  بیشتر شعار بوده تا عمل !

بدون شک ما نیز امید داریم که شهرمان رشد تصاعدی بگیرد نه لاک پشتی...

#یادداشت_امین_مولاخواه

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان