جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز

اگر به دنبال روشی غیر از جراحی برای جوانسازی پوست خود هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با روش جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز بیشتر آشنا کنیم.

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا روش‌هایی را برای جوانسازی و زیبایی پوست خود انتخاب کنند که غیر تهاجمی باشد و در فرآیند آن نیاز به جراحی نباشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر روش‌های غیر جراحی فراوانی ارائه شده که یکی از جدید‌ترین آن‌ها جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز است. نخ‌کلاژن ساز یا PDO، نخ هایی با طراحی خاص هستند که برای لیفت، سفت کردن و ترمیم پوست افتاده استفاده می‌شوند. نخ‌های تخصصی PDO برای سفت کردن پوست و رفع افتادگی آن در اطراف صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر درباره نحوه کارکرد این نخ‌ها و تاثیرشان صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله می‌خوانید:

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز چگونه انجام می‌شود؟ نتایج جوانسازی با نخ کلاژن ساز بعد از چه مدتی قابل مشاهده است؟ آیا جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز درد دارد؟ جنس نخ‌های کلاژن ساز از چیست؟ برای درمان کدام نواحی صورت از نخ کلاژن ساز استفاده می‌شود؟ ماندگاری جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟ آیا جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز روشی ایمن است؟ این درمان برای چه کسانی مناسب است؟

بیشتر بخوانید: لیفت صورت با نخ، چه مزایایی دارد؟

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز باعث تحریک شبکه فیبرهای کلاژن در پوست می‌شود. نخ‌های مخصوصی با دقت در داخل صورت قرار می‌گیرند تا ظاهری جوان‌تر، زیباتر و بدون نیاز به جراحی را ایجاد کنند. نتایج حاصل از لیفت صورت با نخ کلاژن ساز معمولاً ماندگارتر از فیلرهای پوستی و بوتاکس است.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان بواسیر در دوران بارداری، بدانید

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز چگونه انجام می‌شود؟


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
در طول درمان از یک کانول ظریف (نوعی سوزن خاص) برای وارد کردن نخ کلاژن ساز به پوست استفاده می‌شود. تعداد نخ‌های استفاده شده به وضعیت پوست بیمار و نواحی درمان بستگی دارد. استفاده از یک نخ تا حدود ۵۰ نخ هنگام درمان صورت و گردن متغیر است.

نخ‌ها حاوی خارهای کوچک یا لنگرهایی هستند که در پوست قفل می‌شوند و آن را در موقعیت خود نگه می‌دارند.

در حین این فرآیند نخ‌های ظریف به دقت وارد پوست می‌شوند و در امتداد خطوط از پیش مشخص شده قرار می‌گیرند. هنگامی که نخ در موقعیت خود قرار گرفت، کانولا برداشته می‌شود و نخ در جای خود باقی می‌ماند. نخ‌ها حاوی خارهای کوچک یا لنگرهایی هستند که در پوست قفل می‌شوند و آن را در موقعیت خود نگه می‌دارند.

مطالب پیشنهادی: هزینه انواع روش‌های لیفت شقیقه را بدانید!

نتایج جوانسازی با نخ کلاژن ساز بعد از چه مدتی قابل مشاهده است؟

از همان روز انجام عمل، شما می‌توانید اثرات لیفتینگ نخ‌ها را به وضوح مشاهده کنید. پس از گذشت حدود یک ماه از انجام عمل، اثرات آن کاملا مشخص و تثبیت شده است. مزیت استفاده از نخ کلاژن ساز این است که لایه‌های عمیق پوست اطراف خود را به کلاژن سازی تحریک می‌کند و همین امر باعث بهبود بافت صورت خواهد شد.

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
می‌توان گفت در نتیجه ورود این نخ‌ها به پوست، فرآیندی به نام نئوواسکولاریزاسیون (تشکیل رگ‌های خونی جدید) به بهبود میکروسیرکولاسیون پوست کمک می‌کند. این امر با کاهش خطوط ریز، ماه‌ها پس از عمل ظاهری جوان‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این نخ‌ها باعث انقباض بافت چربی در صورت می‌شوند که ظاهری جوان‌تر، سفت‌تر و زیباتر به پوست صورت می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: درمان افتادگی پوست، شامل چه روش هایی است؟

آیا جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز درد دارد؟


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
لیفت صورت با نخ PDO یک روش کم تهاجمی است که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و از بی‌حسی موضعی برای انجام آن استفاده می‌شود. عمل لیفت با نخ کلاژن ساز حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. به همین دلیل است که به لیفت صورت سرپایی نیز معروف شده است. پس از استفاده از برخی بی‌حس کننده‌های موضعی، نخ‌های PDO در لایه‌های عمیق‌تر پوست قرار می‌گیرند و پوست لیفت می‌شود. این درمان بی‌خطر و تا حدود زیادی بدون درد است و می‌توانید بعد از انجام آن به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید. البته بهتر است بعد از انجام این عمل به خودتان استراحت دهید تا نتایج بهتری کسب کنید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: کپسولهای کاشتنی جلوگیری از بارداری، درباره‌اش بیشتر بدانید

جنس نخ‌های کلاژن ساز از چیست؟


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
نخ‌های پلی دیوکسانون (PDO) از همان مواد بخیه‌های قابل حل برای بستن زخم‌ها ساخته می‌شوند. اما تفاوت آن‌ها با نخ‌های بخیه در این است که به جای اینکه دو هفته طول بکشد تا حل شوند، حدود ۶ تا ۹ ماه در پوست ماندگاری دارند.

مطالب پیشنهادی: لیزر جوانسازی پوست؛ تجربه پوستی شاداب و جوان

برای درمان کدام نواحی صورت از نخ کلاژن ساز استفاده می‌شود؟


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
لیفت با نخ کلاژن ساز می‌تواند به لیفت کردن و جوانسازی کل صورت کمک کند. این درمان علاوه بر جوانسازی، پوست را برای تولید کلاژن بیشتر در ناحیه درمان تحریک می‌کند. به ویژه به عنوان یک درمان برای کانتور کردن فک پایین، گونه‌ها، ابروها و گردن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: جوانسازی دست چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟

ماندگاری جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

بهبود فوری ناشی از جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز طی چندین ماه ادامه خواهد داشت زیرا بدن شما کلاژن جدید تولید می‌کند و اثرات جوان‌کننده در لایه‌های پوست ایجاد می‌شود.

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
نخ‌های کلاژن ساز معمولاً پس از گذشت ۹ ماه از درمان حل می‌شوند، اما نتایج آن تا چند ماه پس از حل شدن نیز باقی می‌ماند. البته این نتایج می‌تواند در هر فردی متفاوت باشد.

نخ‌های کلاژن ساز معمولاً پس از گذشت ۹ ماه از درمان حل می‌شوند، اما نتایج آن تا چند ماه پس از حل شدن نیز باقی می‌ماند.

این ماندگاری به عواملی مانند سن، میزان افتادگی پوست و تحریک‌پذیری آن بستگی خواهد داشت. معمولا بهتر است بعد از گذشت حدود ۶ تا ۹ ماه پس از عمل، یک درمان تکمیلی با نخ‌های اضافی داشته باشید تا مزایای لیفت صورت به این روش را تا ۳ سال افزایش دهید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: واکنش نوزاد به اسم خود، نگران نباشید

آیا جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز روشی ایمن است؟

اگر این عمل را توسط یک متخصص مجرب و حرفه‌ای انجام دهید، می‌توان گفت که این روش می‌تواند بسیار ایمن باشد. خطرات مرتبط با لیفت صورت با نخ کلاژن ساز بسیار کمتر از فیلرها و روش‌های جراحی است.

جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
عوارض جانبی جزئی این درمان شامل کبودی، تورم، حساسیت، بی‌حسی و عدم تقارن خفیف است، اگرچه بیشتر آن‌ها ظرف چند روز برطرف خواهند شد. به طور کلی، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، بهتر است همه جوانب مثبت و منفی این درمان را بسنجید.

مطالب پیشنهادی: جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست ۲۰۲۲، موثرترین روش

این درمان برای چه کسانی مناسب است؟


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
اکثر افرادی که لیفت صورت با نخ PDO را انجام می‌دهند، معمولا در سن ۳۰ سالگی یا بالاتر هستند. زیرا این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که افتادگی پوست خفیف تا متوسط را تجربه کرده‌اند و برای افراد بالای ۶۰ سال که افتادگی پوست آن‌ها بسیار عمیق است، پیشنهاد نمی‌شود. لازم به ذکر است این روش برای افراد زیر ۳۰ سال که در دهه ۲۰ سالگی قرار دارند، توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: جوانسازی صورت با پروفایلو، چه اثراتی دارد؟

کلام آخر


جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز
در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست که طرفداران بسیاری نیز دارد آشنا کنیم. می‌توان گفت جوانسازی و لیفت صورت با نخ کلاژن ساز یکی از روش‌های ایمن در بین عمل‌های زیبایی برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود و ماندگاری قابل قبولی نیز دارد. لازم به ذکر است قبل از آن که برای انجام این روش تصمیمی نهایی بگیرید، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کرده و جوانب منفی و مثبت این روش را بررسی کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی