کاهش سطح تحمل مردم ژاپن برابر رشد قیمت مواد غذایی


کاهش سطح تحمل مردم ژاپن برابر رشد قیمت مواد غذایی

نتایج پژوهش اخیر بانک مرکزی ژاپن حکایت از آن دارد که سطح تحمل خانواده‌های ژاپنی برابر رشد قیمت مواد غذایی و دیگر مایحتاج مصرفی به طور فزاینده‌ای کاهش یافته است.

کاهش سطح تحمل مردم ژاپن برابر رشد قیمت مواد غذایی

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری کیودو، نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه تحقیقاتی «میزوهو» در خصوص مخارج خانوارها با اظهارات هاروهیکو کورودا رییس کل بانک مرکزی مرکزی در اوایل ماه ژوئن مبنی بر اینکه مصرف کنندگان نسبت به افزایش قیمت‌ها «تحمل و مدارا» دارند، مغایرت دارد.

هرچند کورودا بعد از این اظهارات و به دلیل فشار افکار عمومی ناچار به عقب نشینی و عذرخواهی از مردم شد.

یافته‌های پژوهش اخیر این موسسه نشان می‌دهد که مردم تمایل فزاینده‌ای برای کاهش هزینه‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌ها دارند.

موسسه میزوهو با استفاده از داده‌های نظرسنجی انجام شده در دوره سه ماهه گذشته بانک مرکزی ژاپن و نسبت کسانی که افزایش قیمت‌ها را «مطلوب» یا «مخل» می‌دانستند، میزان تحمل خانوارها را نسبت به افزایش قیمت‌ها اندازه‌گیری کرده است.

براساس این گزارش، تحلیل سطح تحمل مردم ژآپن نسبت به افزایش قیمت‌ها از ژوئن سال ۲۰۰۴ تا ماه مارس ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که کاهش سطح تحمل از نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۱ و همزمان با رشد فزاینده بهای نفت آغاز شده است.

چای کیسه‌ای، تهویه مطبوع و روغن خوراکی از جمله کالاهایی هستند که در نتیجه رشد قیمت‌ها مصرف آنها به طور قابل ملاحظه‌ای در ژاپن طی ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

سی سیکو ساکایی اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی میزوهو خواستار توجه به بار نامتناسب افزایش قیمت‌ها بر دوش خانوارهایی با درآمد پایین‌تر شد و افزود: سطح تحمل این قشر از جامعه برابر رشد قیمت‌ها و افزایش ناگهانی مایحتاج زندگی کمتر است و باید بخش بیشتری از درآمد خود را برای مصارف روزانه هزینه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید