PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟


PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

PRP صورت روشی غیرجراحی است که به شادابی و جوانی پوست شما کمک می‌کند و کیفیت آن را بهبود می‌بخشد. روی این مقاله کلیک کنید تا دقیق‌تر بخوانید PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود.

آیا شما هم می‌خواهید بدانید PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟ PRP صورت، روشی است که کیفیت پوست شما را بهبود می‌بخشد. این روش، خطوط و چین‌ و چروک‌های ریز صورت، ناحیه‌ی گردن و دست‌ها را صاف می‌کند و در کل باعث می‌شود که پوست شما بهتر به نظر برسد.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: درمان افتادگی پوست، شامل چه روش‌هایی است؟

در این مقاله می‌خوانید:

PRP صورت چیست؟ روش انجام PRP صورت مزایای PRP صورت عوارض پی آر پی صورت آیا پی ار پی جواب میده؟ آمادگی‌های قبل از پی آر پی مراقبت های بعد از پی ار پی ماندگاری پی آر پی صورت تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

PRP صورت چیست؟

PRP صورت، کوتاه شده‌ی عبارت پلاسمای غنی از پلاکت است.

PRP صورت، کوتاه شده‌ی عبارت پلاسمای غنی از پلاکت است. این روش می‌تواند بدون نیاز به جراحی، اسکارهای آکنه، اسکارهای جراحی، هایپر پیگمانتاسیون، رنگ ناهموار و کدر پوست، خطوط ریز و چین و چروک‌ها را از بین ببرد.
پلاسما جزئی از خون است که میزان زیادی فاکتورهای ترمیم کننده و رشد دارد. هنگامی که پی آر پی دوباره به پوست وارد می‌شود، فاکتورهای رشد موجود در آن، سلول‌های تولید کننده‌ی کلاژن و تشکیل رگ‌های خونی جدید را تحریک می‌کنند و در نتیجه، باعث جوانی و شادابی پوست می‌شوند.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: انواع روش لیفت صورت چیست؟

روش انجام PRP صورت

این پروسه عملاً بدون درد است و در کل، حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

در این روش، ابتدا از بیمار خون گرفته می‌شود و سپس خون او سانتریفیوژ می‌شود تا پلاسمای آن جدا شود. گفتیم که پلاسما بخشی از خون است که به میزان زیادی فاکتورهای ترمیم کننده و رشد دارد.
سپس این پلاسما با استفاده از دستگاه‌های خاصی به پوست شما تزریق می‌شود. دستگاه تزریق، مخصوصاً برای نفوذ به پوست و ارائه‌ی سلول‌های ترمیم کننده‌ی خود برای القای ترمیم استفاده می‌شود. این پروسه عملاً بدون درد است و در کل، حدود ۱ ساعت طول می‌کشد.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست ۲۰۲۲، موثرترین روش

مزایای PRP صورت

مزایای این درمان عبارتند از:

روشن‌تر کردن رنگ پوست صاف‌تر کردن پوست کمک به بازیابی حجم از دست رفته
در پی آر پی، از پلاسمای خود فرد استفاده می‌شود. به همین دلیل، روشی نسبتاً ایمن است. این روش احتمال بسیار کمی برای واکنش به پلاسما دارد.
کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست عملاً بدون نیاز به دوران ریکاوری روش نسبتاً ایمن با احتمال بسیار کمی برای واکنش بدن به پلاسما روشی ایده آل برای هر کس که نگران تزریق مواد خارجی به بدن خود باشد.

بیشتر بخوانید: هایفو برای جوانسازی پوست

عوارض پی آر پی صورت

در پی آر پی، از پلاسمای خود فرد استفاده می‌شود. به همین دلیل، روشی نسبتاً ایمن است. این روش احتمال بسیار کمی برای واکنش به پلاسما دارد که در صورت وقوع، فرد ممکن است در محل تزریق، دچار علائم زیر شود:

تحریک درد خونریزی

گذشته از این‌ها، اکثر افراد بعد از تزریق دچار تورم می‌شوند که طی آن، پوست سر آن‌ها تا حدودی بی حس و صورتی رنگ می‌شود.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: جوانسازی صورت چگونه است؟

آیا پی ار پی جواب میده؟

برای این‌که پی آر پی نتایج مطلوب به شما بدهد، باید ۳ تا ۴ جلسه در فواصل ۴ تا ۶ هفته‌ای آن را انجام بدهید. حتی بعد از تکمیل درمان‌ها نیز بعضی از افراد ممکن است ۱ یا ۲ بار در سال نیاز به درمان نگهدارنده داشته باشند. هم‌چنین، افرادی که سیگار می‌کشند یا زیاد از نور خورشید آسیب می‌بینند، به درمان‌های بیشتری نیاز دارند.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: جوانسازی صورت با پروفایلو، چه اثراتی دارد؟

آمادگی‌های قبل از پی آر پی

اگر آکوتان مصرف می‌کنید، باید مصرف آن را از ۶ ماه قبل از انجام پی آر پی قطع کنید.
اگر در گذشته دچار تبخال روی لب یا پوست شده‌اید، لطفاً قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید.
اگر در گذشته دچار تبخال روی لب یا پوست شده‌اید، لطفاً قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است این عفونت ویروسی با تزریق پلاسما، دوباره فعال شود. ممکن است در روز درمان و حتی چند روز بعد از درمان، نیاز به مصرف یک داروی ضد ویروسی مثل والترکس داشته باشید.

بیشتر بخوانید: جوانسازی با بوتاکس، تمام چروک‌ها رفع می‌شود؟

مراقبت های بعد از پی ار پی

اول از همه، این را بدانید که اجازه ندارید از ۱ هفته قبل تا ۱ هفته بعد از پی آر پی، درمان‌هایی مثل فیشال، لیزر، بوتاکس و پر کننده‌های پوستی انجام دهید. به طور کلی، درمان‌های پی آر پی به دوران ریکاوری زیادی نیاز ندارند. در واقع، اکثر افراد می‌توانند در عرض ۲۴ ساعت بعد از تزریق پی آر پی، زندگی و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: آر اف برای جوانسازی پوست، چه اثراتی دارد؟

ماندگاری پی آر پی صورت

ماندگاری نتایج پی آر پی معمولاً بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

همان‌طور که گفتیم، اگر می‌خواهید بهترین نتایج را بگیرید، بهتر است ۳ تا ۴ جلسه با فواصل ۴ تا ۶ هفته‌ای، پی آر پی را انجام دهید. اکثر افراد در ماه اول متوجه‌ی بهبودی بافت پوست‌شان می‌شوند. با این حال، حداکثر بازسازی کلاژن حدود ۳ ماه بعد از درمان اولیه اتفاق می‌افتد.
ماندگاری نتایج پی آر پی معمولاً بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است. بنابراین، ماندگاری دراز‌مدت نتایج معمولاً به یکی دو درمان سالیانه نیاز دارد.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: اقدامات برای جوانسازی صورت

تفاوت مزوتراپی و پی آر پی

گاهی اوقات ممکن است افراد مزوتراپی و پی آر پی را با هم اشتباه بگیرند. در صورتی که این دو با هم تفاوت‌های کلیدی بسیاری دارند:

مزوتراپی شامل تزریق ویتامین‌ها و مواد معدنی به پوست سر است، در حالی که پی آر پی شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت است که اتفاقاً از خون خود بیمار گرفته می‌شود. هم‌چنین، پی آر پی را می‌توان به هر لایه‌ای از پوست سر تزریق کرد، اما مزوتراپی را فقط می‌توان برای تزریق ترکیبات به مزودرم (لایه‌ی میانی پوست) استفاده کرد.

جفت این روش‌ها مزایای مخصوص به خودشان را دارند و بسته به شرایط و هدف درمانی شما، می‌توانند برایتان مناسب باشند.

PRP صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با تزریق

جمع‌بندی

PRP صورت روشی غیرجراحی است که به هدف جوانسازی پوست شما انجام می‌شود. مخصوصاً که این درمان برای افرادی که به دنبال بهبود طبیعی در ظاهر خود هستند، ایده آل است. شما هم با هر رنگ پوستی، از تیره و سبزه گرفته تا سفید و روشن می‌توانید این درمان را انجام دهید و از نتایج خوب آن بهره ببرید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس