دین و زندگی روزمره


دین و زندگی روزمره

این کتاب عناصر زندگی روزمره را بررسی می‌کند و هر عنصر را به‌مثابه مقوله‌ای مستقل که از منطق، ساختار و صورت‌بندی منحصر به‌فردی برخوردار است به صورت جداگانه می‌کاود. به اعتقاد مولف این اثر، رابطه دین و زندگی روزمره رابطه میان دو متغیری است که به...

این کتاب عناصر زندگی روزمره را بررسی می‌کند و هر عنصر را به‌مثابه مقوله‌ای مستقل که از منطق، ساختار و صورت‌بندی منحصر به‌فردی برخوردار است به صورت جداگانه می‌کاود.
به اعتقاد مولف این اثر، رابطه دین و زندگی روزمره رابطه میان دو متغیری است که به لحاظ تاریخی، در هم تنیده شده‌اند تفکیک‌ناپذیرند. دین ساحت قدسی و جان‌مایه‌ای است که به کالبد مادی حیات معنا و سرزندگی می‌بخشد. از سوی دیگر، زندگی روزمره نیز به آموزه‌های دینی امکان می‌دهد تا ظرفیت‌های نهفته خویش را آشکار کند و برنامه‌ای را که برای نجات جهان، سوق دادن زندگی به سوی ارزش‌های پایدار جهان ملکوتی و استعلا بخشیدن انگیزه‌ها و سایق‌های حیات دارد، عملی کند.
دین و زندگی روزمره مقوله‌ای پیچیده و روبه‌رو با دشواری‌هایی است که بر رابطه و پیوند آن‌ها با یکدیگر تأثیر می‌گذارد. موضوع اصلی این کتاب نیز راه یافتن به درون این دشواری‌ها و تنگناهاست.
هدف اصلی کتاب «دین و زندگی روزمره» این است که مشکلات و موانع پیش روی حیات دینی در زندگی روزمره را هرچه بیشتر در معرض دید قرار دهد؛ زیرا تنها با درک اساسی مشکلات و موانع است که می‌توان به راه‌حل اساسی برای آن‌ها دست یافت. بر این اساس، کتاب حاضر هیچ راه‌حل بنیانی برای بهبود و ارتقای جایگاه دین در زندگی روزمره عنوان نمی‌کند اما بر جهت‌گیری ذهنی‌ای تاکید دارد که بر اساس آن می‌توانیم تغییر اساسی در رابطه دین و زندگی روزمره ایجاد کنیم، تغییری که برخلاف محدودیت‌ها و دشواری‌ها می‌تواند دین را به جوهر ازلی فرهنگ بدل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟